Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μέρισμα στο ζενίθ και χρέος στο... ναδίρ για Motor Oil

Χρονιά-ρεκόρ για τη μερισματική απόδοση αλλά και για τη μείωση του δανεισμού, σύμφωνα με τα στελέχη του διυλιστηρίου. Πώς η Motor Oil αντιστάθμισε τις απώλειες στην εγχώρια αγορά. Η έκρηξη των εξαγωγών. Τι ειπώθηκε στο conference call με τους αναλυτές.

Μέρισμα στο ζενίθ και χρέος στο... ναδίρ για Motor Oil

Ιστορικές επιδόσεις πέτυχε ο όμιλος της Motor Oil το 2017, αφήνοντας υποσχέσεις για νέα ρεκόρ και στην τρέχουσα σεζόν.

Στη διάρκεια του χθεσινού conference call των στελεχών της διοίκησης με τους αναλυτές τονίστηκε αφενός η μερισματική απόδοση, που ανήλθε στο 1,3 ευρώ ανά μετοχή και πρόκειται για την υψηλότερη που δόθηκε ποτέ, αλλά και στην εντυπωσιακή μείωση του δανεισμού.

Το καθαρό χρέος από τα 863,3 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011 βρέθηκε το 2017 στα 28,6 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά την προτεραιότητα που δίνουν οι μεγαλόμετοχοι της εταιρίας και δεν είναι άλλη από το να διατηρούν «νοικοκυρεμένο» το διυλιστήριο της Κορίνθου. Μάλιστα πέρυσι η μείωση προήλθε με την αξιοποίηση μετρητών 180 εκατ. ευρώ.

Από τη διοίκηση επισημάνθηκε επίσης και το γεγονός της καταγραφής νέου ρεκόρ στις εξαγωγές. Για την ακρίβεια, από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου, αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν σε ποσοστό 78,65% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2017 έναντι 74,16% το 2016 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 86,86% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2017 έναντι 81,3% το 2016).

Στα αξιοσημείωτα επίσης της πορείας του ομίλου είναι η αντιστάθμιση των απωλειών που είχε η Μotor Οil στην εσωτερική αγορά, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο εξωτερικό. Οι πωλήσεις της εταιρίας στην ελληνική επικράτεια μειώθηκαν κατά 7,8% και διαμορφώθηκαν στα 3,6 εκατ. τόνους. Ωστόσο, ο όγκος των καυσίμων που εξήγαγε η Motοr Oil ανέβηκε κατά 12% και έφτασε στα 10,1 εκατ. τόνους.

Ο όμιλος συνεχίζει και τις επενδύσεις σε συγκρατημένα επίπεδα. Έτσι για το 2018 αυτές θα κυμανθούν στα 70 εκατ. ευρώ και θα αφορούν στη βελτιστοποίηση της παραγωγής του διυλιστηρίου, την ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υποδομών.

Οι επενδύσεις το 2017 ήταν στα 68 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 15 εκατ. ευρώ διατέθηκαν για την εξαγορά των εγκαταστάσεων της Revoil στη Β. Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v