Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ένα ευγενικό αλλά… γερό χαστούκι

Μιλώντας στο χθεσινό συνέδριο του Economist, ο Αιγύπτιος μεγιστάνας και ιδιοκτήτης της Wind κ. Σαουίρις μας έδωσε ένα ηχηρό χαστούκι. Μόνο που φαίνεται ότι έχουμε γίνει αναίσθητοι και νομίζουμε ότι μας θωπεύουν.

Ένα ευγενικό αλλά… γερό χαστούκι
Ο Αιγύπτιος μεγιστάνας κ. Ναγκίμπ Σαουίρις, ο οποίος έγινε γνωστός στη χώρα μας μετά την εξαγορά της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας Wind, δεν μασάει τα λόγια του ακόμη κι όταν γνωρίζει ότι αυτά που θα πει ίσως ενοχλήσουν.

Το απέδειξε ακόμη μία φορά χθες μιλώντας εξ αποστάσεως στο Συνέδριο του Economist στην Αθήνα.

«Αν θέλετε να χρησιμοποιήσω τον χρόνο του teleconference για να ωφεληθεί η χώρα σας πρέπει να πω τα πράγματα έξω από τα δόντια με απόλυτη ειλικρίνεια», τόνισε και το έπραξε.

Ο κ. Σαουίρις δεν παρέλειψε ασφαλώς να αναφερθεί στον εκσυγχρονισμό των υποδομών με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τον πιο ενεργό ρόλο της Ελλάδος στη Μέση Ανατολή τα τελευταία χρόνια, αλλά έριξε τα καρφιά του.

Ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπε ότι δεν κάνουμε marketing στους Άραβες που διαθέτουν κεφάλαια για τις επενδυτικές ευκαιρίες οι οποίες υπάρχουν στη χώρα μας.

Οι τελευταίοι, είπε ο κ. Σαουίρις, αισθάνονται σαν στο σπίτι τους στην Αθήνα, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, κι αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα.

Ο ιδιοκτήτης της Wind έχει δίκιο.

Το παράδειγμα του ομίλου Marfin και τελευταία της Forthnet δείχνει ότι η χώρα θα μπορούσε να προσελκύσει ένα μικρό έστω μέρος από τον πακτωλό των χρημάτων που εισρέουν κάθε μέρα στα κοφίνια των πετρελαιοπαραγωγών χωρών του Κόλπου.

Οι δυνατότητες είναι τεράστιες αν αναλογιστεί κανείς τα ποσά για τα οποία μιλάμε.

Το κόστος εξόρυξης πετρελαίου στη Μέση Ανατολή κυμαίνεται από 5 έως 15 δολάρια το βαρέλι όταν η τιμή πώλησης του "μαύρου χρυσού" ξεπερνά τα 100 δολάρια το βαρέλι. Μιλάμε δηλαδή για κέρδος 90 δολάρια και πλέον το βαρέλι.

Αν πολλαπλασιαστεί αυτό το νούμερο επί τα εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως που παράγουν οι χώρες του ΟΠΕΚ στη Μέση Ανατολή προκύπτουν δισ. δολάρια.

Όμως ελάχιστες επενδύσεις θα υλοποιηθούν από αραβικά κεφάλαια στη χώρα μας και το αντίστροφο όσο η Ελλάδα συνεχίσει να βάζει το κεφάλι της στην άμμο.

Όταν η ελληνική κυβέρνηση επικεντρώνεται στη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών κατά καιρούς στις οποίες συμμετέχουν διάφοροι βαριεστημένοι μάνατζερ δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών που τις βλέπουν σαν ταξίδια αναψυχής, το αποτέλεσμα δεν πρόκειται να αλλάξει.

Ούτε αν οι ελληνικές επιχειρήσεις συνεχίσουν να αγνοούν ότι οι ανάγκες των αραβικών χωρών στους κλάδους υγείας, νερού, τηλεπικοινωνιών και υψηλής τεχνολογίας είναι μεγάλες και οι ίδιοι είναι καλοδεχούμενοι ως επενδυτές.

Μάλιστα, σε αντίθεση με τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκεί δεν αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό άλλων δυτικών επιχειρήσεων.

Ούτε όμως θα μπορέσουν να ελπίζουν στην προσέλκυση αραβικών επενδυτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα όσο δεν υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο προβολής των συγκεκριμένων τομέων και projects που είναι προς αξιοποίηση.

Έχει λοιπόν δίκιο ο κ. Σαουίρις. Η Ελλάδα υστερεί πολύ σε θέματα διαφήμισης και μάρκετινγκ και κάποιοι δεν θα πρέπει να νομίζουν ότι βρέχει όταν τους φτύνουν.

Dr. Money

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v