Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι ελληνικές εξαγωγές ”βλέπουν” αναδυόμενες

”Η διατροφή είναι ένα πολιτισμικό προϊόν της Ελλάδας”, έλεγε το καλοκαίρι ο απερχόμενος σήμερα διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ, κ. Παναγιώτης Δρόσος. Το θετικό είναι ότι όλο και περισσότεροι παράγοντες της αγοράς αυτής τείνουν να αντιληφθούν τη συγκεκριμένη πραγματικότητα. Το αρνητικό είναι ότι μένουν πολλά να γίνουν.

Οι ελληνικές εξαγωγές ”βλέπουν” αναδυόμενες
”Η διατροφή είναι ένα πολιτισμικό προϊόν της Ελλάδας”, έλεγε το καλοκαίρι ο απερχόμενος σήμερα διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Προώθησης Εμπορίου (ΟΠΕ), κ. Παναγιώτης Δρόσος, κατά τη διάρκεια του 2ου Συνεδρίου Ελληνικής Γαστρονομίας που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη και στη Σαντορίνη το χρονικό διάστημα 8 - 10 Ιουνίου.

Το θετικό είναι ότι όλο και περισσότεροι παράγοντες της αγοράς αυτής τείνουν να αντιληφθούν τη συγκεκριμένη πραγματικότητα. Το αρνητικό είναι ότι μένουν πολλά να γίνουν.

Όπως αναφέρει ο κ. Δρόσος, μέσα στα δύο τελευταία χρόνια οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 33%, ενώ αν προστεθεί και η αύξηση των πρώτων μηνών του 2007 το ποσοστό φτάνει στο 50%.

Εντυπωσιακή χαρακτηρίζουν οι ειδικοί της αγοράς τη ραγδαία αύξηση που παρουσιάζουν οι ελληνικές εξαγωγές στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές, όπως αυτές της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας και της Κίνας, γνωστές και ως BRIC.



Ήδη ο ΟΠΕ, με τη στήριξη του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, έχει εκπονήσει και υλοποιεί λεπτομερές σχέδιο διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων στις εν λόγω αγορές, το οποίο περιλαμβάνει σειρά στοχευμένων δράσεων, όπως συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές και άλλες ενέργειες προώθησης και προβολής.

Το πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών στις χώρες αυτές διαμορφώθηκε στα 258,277 εκατ. ευρώ από 177,505 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με άνοδο 45,5%.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφεται στις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, όπου η πορεία των ελληνικών εξαγωγών είναι σταθερά ανοδική.

ΡΩΣΙΑ

Η Ρωσία αποτελεί μία από τις 18 αγορές-στόχους που έχουν επιλεγεί από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών και στις οποίες ανά τρεις μήνες έχει παρουσία ο ΟΠΕ.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία από τις πρώτες αγορές όπου ο οργανισμός εφάρμοσε το πρόγραμμα πρόσκλησης αγοραστών και δημοσιογράφων για τους κλάδους των δομικών υλικών και των τροφίμων - ποτών με πολύ καλά αποτελέσματα, όπως άλλωστε δείχνει η πορεία των ελληνικών εξαγωγών προς τη Ρωσία, οι οποίες ανήλθαν πέρυσι σε 441.143.281 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 60%.

Η άνοδος είχε και συνέχεια στο πρώτο τετράμηνο του 2007, με την αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη ρωσική αγορά να ανέρχεται στα 95.469.066 ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 38,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006.

ΚΙΝΑ

Αντίστοιχη με τις εντυπωσιακές αυξήσεις της κινεζικής οικονομίας εμφανίζεται και η άνοδος των ελληνικών εξαγωγών προς το νέο Ελντοράντο του καπιταλισμού: 53,6% των ελληνικών εξαγωγών και αξία 124,3 εκατ. ευρώ.

Άλλωστε, η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα υπουργική και επιχειρηματική αποστολή με επικεφαλής τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφη πραγματοποιήθηκε στην Κίνα και αφορούσε κυρίως στους κλάδους των τροφίμων και ποτών, των δομικών υλικών και των υπηρεσιών.

Η ανοδική τάση συνεχίζεται και φέτος, όπου το πρώτο πεντάμηνο εμφανίζεται ποσοστιαία άνοδος της τάξης του 35,79% και αξία 45,230 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ελληνικού ελαιολάδου στην Ασία, ενώ το 2006 κατατάχθηκε στη 15η θέση ανάμεσα στους συνολικούς εισαγωγείς ελαιολάδου από την 34η που κατείχε το 2003.

Το ελαιόλαδο φαίνεται ότι αποκτά όλο και μεγαλύτερο ειδικό βάρος στις συνολικές ελληνικές εξαγωγές προς την Κίνα και γίνεται δίαυλος επικοινωνίας για την προώθηση ελληνικών παραδοσιακών τροφίμων και ποτών στην κινεζική αγορά αλλά και για την ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας.

Στο πλαίσιο αυτό, σε συνδυασμό με το έτος Ελλάδας - Κίνας που ξεκινά, άλλωστε, έχουν σχεδιαστεί αρκετές δράσεις για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων τροφίμων.

ΙΝΔΙΑ

Η Ινδία είναι μία ακόμη χώρα της οποίας η ανάπτυξη είναι αντιστρόφως ανάλογη του επιπέδου ζωής των κατοίκων της - το οποίο ωστόσο αλλάζει γρήγορα. Η επίσκεψη του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη πέρυσι, με εκπροσώπους 40 ελληνικών επιχειρήσεων, εκτιμάται ότι άνοιξε αρκετές πόρτες ώστε να αυξηθούν σημαντικά οι ελληνικές εξαγωγές προς τη χώρα.

Η Ινδία, άλλωστε, αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για την προώθηση των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των ελληνικών εταιρειών στους κλάδους των τροφίμων - ποτών, των φυτικών καλλυντικών, των μηχανών οικιακών συσκευών, του αγροτεχνικού εξοπλισμού, των δομικών υλικών και εξοπλισμού και των χημικών - πλαστικών.

Σημειώνεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές στην Ινδία το 2005 σημείωσαν αύξηση 56% σε σχέση με το 2004, ενώ πέρυσι ενισχύθηκαν κατά 46,35% και διαμορφώθηκαν στα 49,853 εκατ. ευρώ.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η ταχεία οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας σε συνάρτηση με την οικονομική ευρωστία της πολυπληθούς μεσαίας τάξης της φέρνει τη χώρα στην πρώτη θέση στην παραγωγή τσαγιού, με ποσοστό παραγωγής 30% παγκοσμίως, στην πρώτη ως κέντρο κοπής και επεξεργασίας διαμαντιών, στη δεύτερη θέση στην παραγωγή τσιμέντου, στην τέταρτη στη φαρμακευτική βιομηχανία και στην έκτη θέση σχετικά με την ανάπτυξη δικής της δορυφορικής τεχνολογίας.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Συνεπής με τις εξαγγελίες του για δραστηριοποίηση σε νέες αγορές, ο ΟΠΕ πρόσφατα διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την πρώτη ελληνική επιχειρηματική αποστολή στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και στο Σαντιάγκο της Χιλής, σε συνεργασία με το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας - Λατινικής Αμερικής και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Στη Βραζιλία συμμετείχαν 15 ελληνικές επιχειρήσεις και φορείς από τους κλάδους των τροφίμων - οίνων - ποτών, της ναυτιλίας, του ηλεκτρονικού - ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, της ηλιακής ενέργειας και των υπηρεσιών.

Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 110 επιχειρηματικές συναντήσεις με επιλεγμένες βραζιλιάνικες επιχειρήσεις, ενώ παρατηρήθηκε έντονο ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα, τόσο για το κρασί, το ελαιόλαδο και τα κονσερβοποιημένα φρούτα όσο και για τα βιομηχανικά προϊόντα και τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v