Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 1 2013

«Τρικλοποδιές» ξένων στο deal ΟΛΠ-Cosco

«Τρικλοποδιές» ξένων στο deal ΟΛΠ-Cosco

Οι παγίδες που βάζουν οι Βόρειοι κοινοτικοί εταίροι μας στη συμφωνία για πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και γενικά στην ενίσχυση της παρουσίας των Κινέζων στον Πειραιά είναι γνωστές.

Περίπου πενήντα ερωτήσεις έχει στείλει τους τελευταίους μήνες η Κομισιόν στην Ελλάδα με την τελευταία φουρνιά (14 ερωτήσεων) να απευθύνεται στην Cosco. Όσοι παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στο λιμάνι υποστηρίζουν πως οι ανταγωνιστές των Κινέζων, κυρίως τα λιμάνια της Γερμανίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου, έχουν θορυβηθεί καθώς περιμένουν πως η Cosco θα εφαρμόσει επιθετική πολιτική τιμών εν όψει των αλλαγών στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς containers.

Οι Κινέζοι βιάζονται να λύσουν τις εκκρεμότητες στο λιμάνι καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα τεθεί σε λειτουργία το «P3 Network», η στρατηγική συμμαχία των τριών μεγαλύτερων ομίλων στη μεταφορά containers διεθνώς, και συγκεκριμένα των Maersk Line, Mediterranean Shipping Company, CMA CGM.

Οι τρεις όμιλοι, που διαχειρίζονται περί το 37% της παγκόσμιας δυναμικότητας σε containers, συμφώνησαν τον Ιούνιο σε στενότερη συνεργασία από το δεύτερο τρίμηνο του 2014.

Στην Cosco θέλουν να είναι έτοιμοι ώστε ο Πειραιάς να αξιοποιήσει τις αλλαγές και εμφανίζονται διατεθειμένοι να κατεβάσουν σημαντικά τις τιμές.

Το πρόβλημα είναι πως οι προθέσεις τους είναι γνωστές στους ανταγωνιστές τους, που τρίβουν τα χέρια τους όσο καθυστερεί η συμφωνία για τον ΟΛΠ και την περαιτέρω ανάπτυξη του Πειραιά ως εμπορευματικού κέντρου. Οι τιμές που κυκλοφορούν στην αγορά για τις προσφορές που ετοιμάζει η Cosco είναι αρκετές για να τους τρομοκρατήσουν, λένε στο λιμάνι.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v