Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 18 2016

To «repricing» του Grimaldi στην ελληνική ακτοπλοΐα

To «repricing» του Grimaldi στην ελληνική ακτοπλοΐα

H κίνηση του Ιταλού εφοπλιστή Grimaldi στην HSW (μέσω των Μινωικών Γραμμών) δίνει μια εικόνα και της απαξίωσης στην οποία έχει βρεθεί ο κλάδος στο χρηματιστηριακό ταμπλό.

Διότι με το 1,5 ευρώ ανά μετοχή που έδωσαν στον όμιλο Interamerican οι Μινωικές, αποτιμούν τη Hellenic Seaways με Enterprise Value (αξία μετοχών + καθαρός δανεισμός) κοντά στα 280 εκατ. ευρώ, όταν τα κέρδη για το περασμένο έτος, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αγαπητού, θα είναι 23 εκατ. ευρώ.

Που σημαίνει ότι το ΕV/EBITDA με βάση την τιμή του 1,5 ευρώ ανά μετοχή είναι περίπου 12.

Κι αυτό ενώ οι ίδιες οι Μινωικές αποτιμώνται στο ταμπλό με ετησιοποιημένο EV/EBITDA (9μηνο του 2014 με 9μηνο του 2015) στο 10,2 και η Attica Holdings -κρατηθείτε- με EV/EBITDA μόλις... 4,3!

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι για να φτάσει στα ίδια επίπεδα EV/EBITDA με ό,τι πληρώνουν οι Μινωικές για να πάρουν μετοχές της HSW, η Attica θα έπρεπε να αποτιμάται στο ταμπλό σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, αντί για... 113 εκατ. ευρώ, που είναι η τρέχουσα αποτίμησή της!!!

Αλλά και οι ίδιες οι Μινωικές αντί για 214 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση θα έπρεπε να έχουν περίπου 275 εκατ. ευρώ, ήτοι σχεδόν 30% παραπάνω!

Με άλλα λόγια, με την κίνησή του ο Ιταλός μεγιστάνας των ναυτικών συγκοινωνιών ίσως ξεκίνησε το γενικότερο «repricing» της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Θα δείξει....

ΥΓ: Το ΕV/EBITDA θεωρείται από πολλούς αναλυτές πιο αντιπροσωπευτικός δείκτης αποτιμήσεων, ιδίως στην περίπτωση εξαγορών εταιριών, διότι συνυπολογίζει τον καθαρό δανεισμό κι όχι απλά την αξία των μετοχών της εταιρίας, με τη λογική ότι ο «αγοραστής» αναλαμβάνει και τα δάνεια, αλλά ταυτόχρονα επωφελείται των μετρητών της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v