ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ. Ούτε έναν, ούτε δύο αλλά συνολικά 10.300 ηλεκτρονικούς υπολογιστές και 9.370 οθόνες θέλουν να αγοράσουν τα υπουργεία Άμυνας, Ναυτιλίας, Ανάπτυξης, Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης και Εργασίας.
Η εκτιμώμενη αξία είναι 9,89 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ, ο δε διαγωνισμός προβλέπει τη σύναψη συμφωνίας - πλαίσιο.
Προσφορές αναμένονται στις 20 Σεπτεμβρίου, ενώ η αποσφράγιση θα γίνει την 26η Σεπτεμβρίου.
ΔΕH. Στην απόφαση να συμπράξει με ιδιώτη επενδυτή για την κατασκευή νέας μονάδας φυσικού αερίου προσανατολίζεται η ΔΕΗ. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, που δεν επιβεβαιώθηκαν, αλλά ούτε διαψεύστηκαν, πρόκειται για τον όμιλο Κοπελούζου, που έχει στα σκαριά επένδυση για μονάδα στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να λειτουργήσει συνδυαστικά με το FSRU το οποίο σχεδιάζεται να γίνει ανοιχτά του λιμένος της ακριτικής πόλης.
Ακόμη δεν έχουν δοθεί τα χέρια μεταξύ ΔΕH και ομίλου Κοπελούζου. Οι πληροφορίες λένε πάντως ότι οι συζητήσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο. Αλλωστε οι δυο πλευρές έχουν καλές σχέσεις. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Κοπελούζου, εν μέσω ενεργειακής κρίσης, αποφάσισε να προμηθεύει με φυσικό αέριο τη ΔΕH στην τιμή της απόκτησης του και όχι στην αγοραία.
Η ΔΕΗ χρειάζεται μία νέα μονάδα φυσικού αερίου ειδικά στο βόρειο σύστημα. Η Πτολεμαΐδα V υπό τις σημερινές συνθήκες της ενεργειακής αγοράς θα αργήσει να μετατραπεί από λιγνιτική σε φυσικού αερίου. Όσο κρατά η κρίση, που δεν φαίνεται να αποκλιμακώνεται σύντομα, τόσο απαραίτητοι θα κρίνονται οι λιγνίτες.
Από την άλλη πλευρά, ο ΑΗΣ Κομοτηνής, που καίει φυσικό αέριο, θεωρείται γερασμένη μονάδα καθώς εγκαινιάστηκε το 2001. Εχει μειωθεί η απόδοση της κι αν δεν αναβαθμιστεί πηγαίνει για κλείσιμο τα επόμενα 1-2 χρόνια, λένε καλά γνωρίζοντες.
Άρα για τη ΔΕH θεωρείται μονόδρομος η επένδυση σε νέα μονάδα φυσικού αερίου. Το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι η Επιχείρηση έχει στα χέρια της άδεια για σταθμό συνδυασμένου κύκλου με φυσικό αέριο, ισχύος 665 MW στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, που θα αντικαθιστούσε την υπάρχουσα παλιά μονάδα.
Ποιοι λόγοι την ωθούν να ανατρέψει αυτόν τον σχεδιασμό και να συμπράξει με ιδιώτη; Και μάλιστα για να κατασκευάσουν από κοινού μονάδα που βρίσκεται στην άκρη του Συστήματος;
Μία εξήγηση που δίνεται είναι για να εκμεταλλευτεί (και) η ΔΕΗ το LNG που θα διακινείται από το FSRU της Αλεξανδρούπολης. Συν τοις άλλοις, λέγεται ότι παίζει ρόλο και το μοιρασμένο κόστος.
Ωστόσο, δεν αποκλείεται η συμφωνία να έχει εκπλήξεις. Αντί της Αλεξανδρούπολης η νέα μονάδα να γίνει τελικά στην Κομοτηνή, που διαθέτει και υφιστάμενο δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, με την απόσταση των δύο πόλεων να θεωρείται αμελητέα. Άλλωστε, η εταιρία «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Μονοπρόσωπη Α.Ε.», θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου, δεν έχει λάβει ακόμη την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή μονάδας, ισχύος 840 MW, στη ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης.
Όλα αυτά, που κρατούνται προς το παρόν ως επτασφράγιστο μυστικό, αναμένεται να ξεκαθαριστούν πολύ σύντομα με επίσημες ανακοινώσεις.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Η Παναγιά ή καλύτερα το τριήμερο μάλλον έκανε το θαύμα του κρατώντας σήμερα σε (σχετικά) «χαμηλά» επίπεδα τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.
Το «χαμηλά» βέβαια είναι σχετικό, καθώς στα 416 ευρώ η μεγαβατώρα είναι η υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε αυτό το μήνα. Τι να πουν όμως και στην Κεντρική Ευρώπη: 552 ευρώ στη Γαλλία, 551 ευρώ στη Γερμανία, 540 στο Βέλγιο, 539 στην Ολλανδία, 537 στην Ιταλία.
Συνολικά 14 χώρες στη Γηραιά Ηπειρο καταγράφουν τιμές άνω των 500 ευρώ η μεγαβατώρα. Οσο για εμάς; Καθώς πλησιάζει ο καύσωνας μάλλον πρέπει να προετοιμαζόμαστε…
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Τιμή στόχο τα 3 ευρώ ανά μετοχή δίνει η Χρυσοχοΐδης Χρηματιστηριακή για την εισηγμένη, βασιζόμενη τόσο στη φετινή πορεία της θυγατρικής Lion Rental (Sixt, δραστηριότητα ενοικίασης οχημάτων), όσο και στις σημαντικές προοπτικές της την επόμενη πενταετία.
Η Lion Rental αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τις επιδόσεις που είχε σημειώσει το 2019 (27 εκατ. ευρώ το 2019, 11,1 εκατ. το 2020, 22,7 εκατ. πέρυσι και 11 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, με προοπτική άνω των 30 εκατ. στο σύνολο της χρονιάς), ενώ η γνωστή χρηματιστηριακή εταιρεία βασίζει την τιμή-στόχο των τριών ευρώ σε ένα μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 15% για την επόμενη πενταετία.
Η ανταγωνιστική Hertz έχει θέσει ακόμη πιο φιλόδοξους αναπτυξιακούς στόχους για τη μελλοντική παρουσία της στην Ελλάδα.