ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Νέα παράταση δόθηκε, όπως πληροφορείται η στήλη, για την υποβολή προσφορών όσον αφορά την εκμετάλλευση των άγονων αεροπορικών γραμμών, με την 25η Οκτωβρίου να ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία για τη διεξαγωγή του σχετικού ηλεκτρονικού διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη παράταση δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου, σε συνέχεια της αστικής προσφυγής που είχε υποβάλει η SKY express, του ομίλου IOGR, συμφερόντων του Κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου.
Η απόφαση επί της προσφυγής έχει ληφθεί από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) και αναμένεται η «τελική συμμόρφωση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας», προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία.
Ο εν λόγω διαγωνισμός αφορά την εκμετάλλευση 18 άγονων γραμμών, οι οποίες θα ανατεθούν για 4 χρόνια.
ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ: Τι το πείτε «καλάθι του νοικοκυριού», τι το ονομάσετε «grocery inflation», το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: οι τιμές τρέχουν πολύ ταχύτερα στα είδη πρώτης ανάγκης απ’ ό,τι ο μέσος πληθωρισμός.
Στη Βρετανία διαβάζουμε ότι ο πληθωρισμός στο παντοπωλείο αυξήθηκε κατά 13,9%, πολύ υψηλότερα από τον επίσημο δείκτη. Σύμφωνα δε με ερευνητική εταιρεία, το γεγονός σημαίνει ετήσια επιπλέον επιβάρυνση 643 λιρών για το μέσο νοικοκυριό.
Αποτέλεσμα: οι καταναλωτές στρέφονται σε «ελαττωματικά» προϊόντα, private label και φθηνότερα σούπερ μάρκετ…
FED: Και η κεντρική τράπεζα θα έρθει η στιγμή που θα γράψει ζημιές. Και μιας και είσαι κεντρική τράπεζα και μάλιστα η σημαντικότερη του πλανήτη, το νούμερο δεν θα είναι μικρό. Μιλούμε για τη Federal Reserve, που καταγράφει την πρώτη της λειτουργική ζημιά εδώ και χρόνια, καθώς τα επιτόκια εκτινάσσονται στα ύψη και η ζήτηση για αμερικανικά ομόλογα μειώνεται.
Η αμερικανική κεντρική τράπεζα κατέγραψε ζημιά 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το διάστημα έως 5 Οκτωβρίου. Είναι μια σκληρή, αν και όχι απροσδόκητη, τροπή των γεγονότων για μια κεντρική τράπεζα που είχε δισεκατομμύρια επιπλέον έσοδα από τόκους, διευρύνοντας διαρκώς τον ισολογισμό της τα χρόνια μετά την οικονομική κρίση.
Φυσικά, η Fed δεν είναι ένας «κανονικός» επενδυτής. Δεν μπορεί να χρεοκοπήσει και οποιεσδήποτε λειτουργικές απώλειες προκύπτουν από το τεράστιο χαρτοφυλάκιο ομολόγων της θα σημαίνουν απλώς ότι αποδίδει λιγότερα χρήματα στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ.
Ωστόσο, υπογραμμίζει τη δραματική αλλαγή στο οικονομικό περιβάλλον αλλά και συνιστά ένα ακόμα πονοκέφαλο καθώς υιοθετεί σκληρή γραμμή για να ελέγξει τον πληθωρισμό. Και αυτό γιατί κάθε φορά που αυξάνει τα επιτόκια, καλείται να πληρώσει περισσότερα σε τόκους.
Τη Fed πάντως μην την κλαις. Υπολογίζεται ότι μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση έβγαλε πάνω από 1 τρισ. δολάρια σε έσοδα από τόκους και «χρύσωσε» το αμερικανικό ΥΠΟΙΚ.
FOURLIS: Στις μελέτες είναι το νέο ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία. Το επιτελείο του ομίλου Fourlis στη γειτονική χώρα επιβλέπει τις διαδικασίες για την τοποθέτηση του σήματος στην πόλη Βέλικο.
Θα είναι το 6ο σημείο πώλησης ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία, δεδομένου ότι ο όμιλος διαθέτει σήμερα ένα μεγάλο και δύο μεσαίου μεγέθους καταστήματα καθώς και 2 pick up points.
Καλό είναι πάντως οι Βούλγαροι καταναλωτές να μην το δέσουν κόμπο ότι το νέο κατάστημα θα ανοίξει τέλη του 2023, μπορεί να πάει και για τις αρχές του 2024.
Μέχρι τότε θα έχουν προηγηθεί άλλα νέα και ανοίγματα στον όμιλο, με το grand opening της Holland & Barrett να παίρνει σειρά στην Ελλάδα οσονούπω...
ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ELLINGTON: Κάτι μεγάλο «ψήνεται» ανάμεσα στις δύο πλευρές, σε συγκεκριμένο project, το οποίο πιθανόν να ανακοινωθεί πολύ σύντομα.
Το τι ακριβώς αφορά, δεν μπόρεσε να το μάθει η στήλη, έμαθε όμως ποιος ήταν ο… ενδιάμεσος που έκανε το συνοικέσιο. Ο γνωστός δικηγόρος Σταύρος Παπασταύρου, συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά, διάσημος πλέον και για τις πολιτικές περιπέτειες που υπέστη, ο οποίος έχει επαγγελματικές σχέσεις τόσο με την Ellington όσο και με τον νέο ισχυρό άνδρα της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, τον Αλέξανδρο Εξάρχου.
Πάντως οι κεραίες της στήλης έπιασαν ότι το κοινό project μάλλον έχει σχέση με τα τεκταινόμενα στην Τράπεζα Αττικής και τους μετόχους της.
Υ. Γ. Τελικά μαθαίνουμε, πάντως, ότι η στρατηγική συνεργασία αφορά στην κοινή ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ακινήτων τους στην ελληνική αγορά.