Τα ”πώς” της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Τα ”πώς” της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Τα ”πώς” της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
Tο ”επικίνδυνο” με έννοιες όπως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ή η Εταιρική Διακυβέρνηση είναι ότι αδυνατούν να φτάσουν στο ευρύ κοινό σε μορφή εύκολα κατανοητή, αφού η εφαρμογή τους συχνά μοιάζει με κάτι αφηρημένο και ασαφές.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις που ασπάστηκαν τον θεσμό, είτε εντός είτε εκτός του δικτύου, έχουν να επιδείξουν πλούσια συλλογή από πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, οι οποίες μάλιστα ξεφεύγουν από το ευνόητο, όπως η χορηγία ενός εικαστικού δρώμενου ή η δωρεά σε κάποιον φορέα.

Το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη έχει συγκεντρώσει σε μια προσεγμένη έκδοση ορισμένες από τις πλέον πρωτότυπες πρωτοβουλίες των μελών του και τις χώρισε ανά κατηγορία πεδίου δράσης της ΕΚΕ, τόσο για να κοινοποιήσει τις δράσεις τους όσο και για να δώσει ιδέες σε όσους ”θέλουν, αλλά δεν ξέρουν πώς”. Συγκεντρώσαμε μερικές από αυτές:

Ανθρώπινο Δυναμικό

* Η COCO-MAT απασχολούσε άτομα που ανήκαν σε 13 διαφορετικές ειδικότητες και 9 θρησκείες, ενώ περίπου 45% των εργαζομένων της εταιρείας στην Ξάνθη ήταν παλιννοστούντες από την πρώην ΕΣΣΔ. Η εταιρεία, ανταποκρινόμενη στο δεδομένο του ότι δεν είχαν όλοι οι εργαζόμενοί της πλήρη γνώση της ελληνικής, προσέλαβε καθηγητές προκειμένου να διδάσκουν δύο φορές την εβδομάδα ελληνικά σε όσους δεν είχαν ανάλογη γλωσσική ευχέρεια.

* Η P&G θέτει κάθε χρονιά μετρήσιμους στόχους, οι οποίοι εγγυώνται την ενίσχυση της διαφορετικότητας μεταξύ των εργαζομένων της. Πέραν του ότι διενεργεί σφυγμομετρήσεις μεταξύ των υπαλλήλων της, στο τέλος κάθε έτους αξιολογεί τα αριθμητικά αποτελέσματα βάσει ποσοστιαίων δεδομένων (τι ποσοστό των εργαζομένων είναι γυναίκες, διευθυντικά στελέχη κ.λπ.).

* Η Τράπεζα Κύπρου ανέλαβε να ενισχύσει τους Γιατρούς του Κόσμου ανοίγοντας τα καταστήματά της και διαμορφώνοντας την υποδομή για την υποδοχή των εισφορών του κοινού προς την οργάνωση.

Αγορά

* Η ΦΑΓΕ από τον Μάρτιο του 2000 λειτουργεί Κέντρο Διατροφικής Ενημέρωσης, το οποίο απαντά μέσω δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής σε καταναλωτές που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για διάφορα σχετικά ζητήματα και για την υγιεινή διατροφή. Η ομάδα υποστήριξης του Κέντρου Διατροφικής Ενημέρωσης αποτελείται από ειδικευμένους επιστήμονες (τεχνολόγοι τροφίμων και διατροφολόγους).

* Η Intracom, στο πλαίσιο της πιστοποίησής της σύμφωνα με το Διεθνές Πρότυπο Κοινωνικής Ευθύνης Social Accountability SA 8000, αξιολογεί ετησίως περισσότερους από 400 προμηθευτές, αποστέλλοντάς τους ερωτηματολόγιο για τις πρακτικές που εφαρμόζουν σε τομείς όπως το ανθρώπινο δυναμικό, η υγιεινή, η ασφάλεια του χώρου εργασίας κ.λπ.

Περιβάλλον

* Η Coca-Cola 3E σε συνεργασία με το WWF Ελλάς διοργάνωσαν το 2003 εκστρατεία ”θετικής ενέργειας”, προχωρώντας σε υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων σε 6 πανέμορφα μέρη της Ελλάδας. Στη Δαδιά Έβρου χαράχθηκε και σηματοδοτήθηκε οικοτουριστικό μονοπάτι προς κοντινό χωριό αναψυχής, στο Δέλτα του Έβρου, απομακρύνθηκαν από δεντροφυτεμένες περιοχές όλα τα εύφλεκτα καλάμια, ενώ στη λίμνη Κερκίνη κατασκευάστηκαν ξύλινες εξέδρες για την ενίσχυση της φωλεοποίησης των πουλιών.

* Η S&B, αντιλαμβανόμενη την ανάγκη για αποκατάσταση του τοπίου, έχει δημιουργήσει και λειτουργεί ιδιόκτητα φυτώρια, ένα στη Φωκίδα και ένα στη Μήλο, περιοχές όπου η εταιρεία έχει εξορυκτική δραστηριότητα.

* Το 2004, με πρωτοβουλία της Γερμανός, δραστηριοποιήθηκαν τα 307 καταστήματά της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και τα 80 σχολεία που μετείχαν στο πρόγραμμα προκειμένου να συγκεντρώσουν 16 τόνους χρησιμοποιημένων μπαταριών.

Κοινωνία

* Η BP, με γνώμονα το έντονο πρόβλημα τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, σχεδίασε και εφάρμοσε ειδικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια, το οποίο απευθύνθηκε στους ενήλικες, αλλά και στους μαθητές. Το πρόγραμμα περιελάμβανε αφενός ραδιοφωνικά μηνύματα και αφετέρου παρουσιάσεις σε σχολεία, διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων, διαγωνισμό και έκθεση παιδικής ζωγραφικής. Στο πρόγραμμα μετείχαν 75.000 μαθητές. Αντίστοιχη ήταν η πρωτοβουλία της Λαϊκής Τράπεζας με το πρόγραμμα ”Μαθαίνω να κυκλοφορώ”. Το πρόγραμμα απευθύνθηκε σε παιδιά ηλικίας 6-11 ετών, καθώς και σε αυτά με ειδικές ανάγκες.

* Από το 2001 η PriceWaterhouseCoopers έχει θεσπίσει ετήσιο πρόγραμμα υποτροφιών για φοιτητές με εξέχουσες ακαδημαϊκές επιδόσεις, οι οποίοι δεν μπορούν να στηρίξουν οικονομικά τις μεταπτυχιακές σπουδές τους. Το 2005 η PWC επέκτεινε το πρόγραμμα και σε στελέχη επιχειρήσεων και σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών προκήρυξε δύο υποτροφίες για στελέχη επιχειρήσεων. Αντίστοιχο είναι το πρόγραμμα ”Βήμα μεταπτυχιακού φοιτητή” της Τιτάν. Το πρόγραμμα επιδίωξε να προσφέρει στα μελλοντικά στελέχη επιχειρήσεων και σε επιχειρηματίες τη δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων με διακεκριμένους ακαδημαϊκούς και επιχειρηματίες σε θέματα επιλεγμένα από τους άμεσα ενδιαφερόμενους μεταπτυχιακούς φοιτητές.

* Από το 1999 η Τράπεζα Κύπρου εκπονεί το παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ”Οίκαδε”, το οποίο σκοπεύει στην ενίσχυση του Ελληνισμού, ”όπου υπάρχει ελληνικό στοιχείο”. Μέσω της ανοιχτής προς το ευρύ κοινό ιστοσελίδας www.oikade.gr, σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναντήσεις.

* Η ΑΓΕΤ Ηρακλής ως μέλος του ομίλου Lafarge συμμετέχει ενεργά σε παγκόσμια προγράμματα ΕΚΕ του ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, οι εργαζόμενοι σε όλον τον όμιλο προσφέρουν τα γυαλιά οράσεως και ηλίου που δεν χρησιμοποιούν πια, προκειμένου να αποσταλούν σε ανθρώπους από τις αναπτυσσόμενες χώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v