Ο ρόλος της ”Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης”

Ο Κοινωνικός ρόλος των επιχειρήσεων κερδίζει έδαφος και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το ανάλγητο πρόσωπο των σκληρών εταιρικών πρακτικών. Τι είναι όμως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ποιους αφορά; Η έννοια, οι ορισμοί, οι περιπτώσεις, οι μετέχοντες και η κατάσταση στο εξωτερικό.

Ο ρόλος της  ”Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης”
Τις τελευταίες δεκαετίες η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα έχει γυρίσει σελίδα, αναπροσαρμόζοντας και διευρύνοντας τις στρατηγικές, τους στόχους, αλλά και τις πηγές της κερδοφορίας της.

Η υγιής ανάπτυξη δημιουργεί το πεδίο για την αποκοπή κοινωνικού μερίσματος. Οι ξένοι το ξέρουν και το εξυπηρετούν. Οι εν Ελλάδι επιχειρήσεις το αντιλήφθηκαν και ανταποκρίνονται.

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δύσκολα μπορεί να οριστεί και ακόμα δυσκολότερα να πραγματωθεί. Τι απαιτεί; Κατ’ αρχάς θέληση, κατά δεύτερον κεφάλαια και κατά τρίτον συνειδητοποίηση των πολλαπλών ρόλων κάθε επιχειρηματικής οντότητας. Επίσης, απαιτεί και υπομονή. Τι επιστρέφει; Καλή φήμη, αναγνωρισιμότητα και, τελικά, κέρδη.

Στο αφιέρωμα αυτό θα βρείτε όσα απαιτούνται για να γνωρίσετε και να αναγνωρίσετε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, τις δράσεις της, την ιστορία της και βεβαίως τις αντιρρήσεις και τις παρεξηγήσεις που συνοδεύουν την εφαρμογή της.

Επίσης, παρατίθενται αναλυτικά οι δράσεις των leaders στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή, για να καταδειχθεί η εφαρμογή της στην πράξη.

Το ένθετο αυτό αφιέρωμα απευθύνεται σε όλους. Κατ’ αρχάς στους πολίτες-καταναλωτές που καλούνται να εντοπίσουν μία επιχειρηματική πτυχή (η οποία δεν ενδιαφέρεται μόνο για το ”bottom line”) και να δουν τις εταιρίες όχι σαν άτεγκτες μηχανές παραγωγής ρευστού, αλλά σαν γρανάζι του ίδιου ρολογιού, του ίδιου κοινωνικοοικονομικού συνόλου, που χρειάζεται να συνεχίσει να δουλεύει.

Απευθύνεται, όμως, κυρίως στις ίδιες τις επιχειρήσεις, που έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις σχέσεις με τους κοινωνικούς εταίρους και να προσφέρουν, συνδημιουργώντας τις συνθήκες που θα κάνουν την εταιρική ανάπτυξη αειφόρο.

Όπως όλοι ξέρουν, όταν μία επιχείρηση δεν αναπτύσσεται, ”μαραίνεται”. Όπως όλοι μαθαίνουν, όμως, η ανάπτυξη δεν είναι μόνο ”έξω”. Είναι και δίπλα μας.

Κείμενα- επιμέλεια: Δημήτρης Γλύστρας

(*) Ο Φάκελλος αποτελεί αναδημοσίευση του ένθετου αφιερώματος της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”. Διαβάστε το πλήρες περιεχόμενο του ένθετου αφιερώματος στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό” κάθε θέματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v