Σταθερή τηλεφωνία: οξύνεται ο ανταγωνισμός

Kαθώς έχουν πλέον συμπληρωθεί τρία χρόνια απελευθερωμένης αγοράς σταθερής τηλεφωνίας, οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν αποκτήσει τουλάχιστον μια πρώτη επαφή με το νέο περιβάλλον των τηλεπικοινωνιών.

Οι εταιρίες πλέον αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό και προσπαθούν να εξασφαλίσουν την ”πίστη” των συνδρομητών τους προσφέροντας φθηνότερες τιμές, αλλά κυρίως μοναδικές και πρωτοποριακές υπηρεσίες.

Η αγορά της σταθερής τηλεφωνίας τώρα συνειδητοποιεί τη σημασία των διαφοροποιημένων υπηρεσιών, ως εγγύηση για τη μελλοντική της ανάπτυξη.

Το πρόβλημα είναι ότι οι εταιρίες δεν έχουν ολοκληρώσει την υποδομή που θα τους επιτρέψει να παρέχουν τέτοιες μοναδικές και πρωτοποριακές υπηρεσίες και αυτό που μέχρι τώρα βλέπουμε είναι μόνο μια πρόγευση του τι θα επακολουθήσει.

Προς το παρόν πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ανταγωνισμός ωφελεί... σοβαρά τον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί πλέον να επιλέξει από μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών και τιμών τις υπηρεσίες που χρειάζεται ακριβώς.

COLUMBIA TELECOM

Η Columbia Telecom A.E. είναι από τις πρώτες εταιρίες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1998 με σκοπό την παροχή υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και Internet σε επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Το 2001, με την ουσιαστική απελευθέρωση της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας, που επετεύχθη με τη διασύνδεση του δημόσιου τηλεπικοινωνιακού δικτύου με τα αντίστοιχα ιδιωτικά, τροποποίησε τη δραστηριότητά της και από εναλλακτικό δίκτυο τηλεπικοινωνιών σταθερής τηλεφωνίας (Network Operator) μετατράπηκε σε ιδεατό πάροχο υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας (Virtual Network Operator).

Με βάση το μοντέλο λειτουργίας των VNOs, η Columbia Telecom επιλέγει και συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα και τα πλέον αξιόπιστα εγκατεστημένα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στη χώρα μας.

Με το σύγχρονο αυτό επιχειρησιακό μοντέλο η εταιρία προσφέρει στους πελάτες της τη μεγαλύτερη αξιοπιστία και ποιότητα επικοινωνίας σε ανταγωνιστικές τιμές. Η εταιρία σήμερα εξυπηρετεί άριστα πάνω από 80.000 συνδρομητές με 120.000 ενεργοποιημένες τηλεφωνικές γραμμές και κίνηση η οποία ξεπέρασε τα 27 εκατομμύρια λεπτά τον μήνα.

Η εταιρία κατά το 2003 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 12.509.800,58 ευρώ έναντι κύκλου εργασιών 2.035.643,12 ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 515%.

Cosmoline

Η Cosmoline A.E. ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1995 από την CosmOTElco A.E., εταιρία επιχειρηματικών συμφερόντων του κ. Δημήτρη Κοντομηνά. Η εταιρία έχει δημιουργήσει το δικό της ιδιόκτητο Τηλεπικοινωνιακό Δίκτυο Δημόσιας Χρήσης που αποτελείται από 16 κεντρικούς κόμβους πρόσβασης, έχοντας διασύνδεση και με τις 11 τηλεπικοινωνιακές περιφέρειες του ΟΤΕ.

Στόχος της Cosmoline είναι, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των εταιριών, με μία μόνο σύνδεση σε μια γραμμή να παρέχει ένα σύνολο υπηρεσιών απόλυτα ενοποιημένο για την κάλυψη κάθε εταιρικής ανάγκης, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες της (οne-stop-shop concept).

Στο εξάμηνο του 2004 ο κύκλος εργασιών της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 12,5 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένος κατά 153% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, οπότε ο τζίρος είχε διαμορφωθεί στα 5 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά την ίδια περίοδο ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ, έναντι 344 χιλιάδων ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2003, ήτοι αυξημένα κατά 268%.

Οι τηλεφωνικές γραμμές που ήταν συνδεδεμένες με το δίκτυο της εταιρίας στις 30 Ιουνίου 2004 διαμορφώθηκαν σε 105.000, ενώ αυξάνονται με εντατικούς ρυθμούς ως αποτέλεσμα της δυναμικής ανάπτυξης του δικτύου πωλήσεων.

Η εταιρία παρουσίασε το καλοκαίρι μια σειρά από νέες υπηρεσίες. Με την υπηρεσία ”Cosmoline Take5_”, κάθε συνδρομητής της Cosmoline κερδίζει το εφάπαξ ποσό των 5 ευρώ για κάθε νέο πελάτη που θα συστήσει και που θα συνδεθεί με την υπηρεσία προεπιλογής φορέα στην Cosmoline.

Το ποσό των 5 ευρώ πιστώνεται αυτόματα στον τηλεπικοινωνιακό λογαριασμό του επόμενου μήνα, ενώ λειτουργεί αθροιστικά στην περίπτωση που ο συνδρομητής συστήσει περισσότερους από έναν πελάτες ή συστήσει έναν πελάτη που συνδέσει περισσότερες από μία τηλεφωνικές γραμμές με προεπιλογή φορέα στην Cosmoline.

Η εταιρία δίνει επίσης επιπλέον έκπτωση 5% σε όσους συνδρομητές επιλέξουν την εξόφληση του λογαριασμού τους μέσω πιστωτικής κάρτας με την υπηρεσία ”Cosmoline CreditPay 5%”.

Η εταιρία ξεκίνησε επίσης την προσφορά της υπηρεσίας ”Fax2Mail”, που επιτρέπει τη λήψη fax με μορφή εικόνας σε λογαριασμό e-mail, χωρίς να απαιτείται η αγορά κάποιας συσκευής.

Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας γίνεται άμεσα για συνδρομητές Cosmoline, ενώ η μηνιαία πάγια χρέωση για λήψη απεριόριστου αριθμού μηνυμάτων fax είναι 5 ευρώ.

Η εταιρία διαθέτει τα προϊόντα της μέσω του δικτύου καταστημάτων της θυγατρικής εταιρίας Netfon, που αποτελείται από περισσότερα από 800 εμπορικά καταστήματα/αλυσίδες, ενώ διαθέτει και εξειδικευμένο τμήμα υποστήριξης εταιρικών πελατών.

Επιπλέον, συνεργάζεται και με μεγάλες αλυσίδες (Πάπιστας, Mobitel), ενώ έχει αναπτύξει και δίκτυο συνεργατών σε όλη τη χώρα, καθώς και περιφερειακές διευθύνσεις στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και το Ηράκλειο.

TELEDOME

Η Teledome AEBE δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1996 και με βάση τον κύκλο εργασιών της κατατάσσεται μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων εταιριών σταθερής τηλεφωνίας, κατέχει τη δεύτερη θέση από πλευράς κερδοφορίας, ενώ από πλευράς υποδομής αποτελεί τον πρώτο ιδιωτικό φορέα που διαθέτει αυτόνομο εθνικό τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.

Η γκάμα των προϊόντων της καλύπτει υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας, Internet και μεταφοράς δεδομένων που απευθύνονται σε ιδιώτες και σε επιχειρήσεις.

Η εταιρία από τον Σεπτέμβριο του 2004 δραστηριοποιείται και στην αγορά της Κύπρου με την Teledome Cyprus, ενώ προετοιμάζει το επόμενο βήμα της στις διεθνείς αγορές.

Ο κύκλος εργασιών της για το 2003 αυξήθηκε κατά 145,8% (24,059 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2002, ενώ σε σχέση με το 2001 (3,963 εκατ. ευρώ) ο κύκλος εργασιών της έχει εξαπλασιαστεί.

Τα καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν το 2003 σε 1.296 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μεταβολή από το 2002 της τάξεως του 1.689,2%. Επίσης, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 2,436 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 392%.

Το α΄ εξάμηνο του 2004 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 19,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 78,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2003. Εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών το 2004 θα κλείσει στα περίπου 40 εκατ. ευρώ.

Τον Μάρτιο του 2004 η εταιρία παρουσίασε το πρόγραμμα σταθερής τηλεφωνίας ”Teledome 4 You”, που προσφέρει χρέωση ανά δευτερόλεπτο στις αστικές κλήσεις μετά το 1ο λεπτό, διευρυμένες τιμολογιακές ζώνες χρέωσης με ακόμη χαμηλότερες χρεώσεις στη βραδινή ζώνη, κάθε μέρα, επιπλέον 8% έκπτωση στους συχνότερους αριθμούς των συνδρομητών με την υπηρεσία ”Teledome 4”, δωρεάν την κάρτα μόνιμης σύνδεσης σταθερής τηλεφωνίας ”Teledome Liberty”, η οποία προσφέρει την οικονομικότερη τηλεφωνία και εκτός σπιτιού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας με χρέωση του οικιακού λογαριασμού, και ειδικό πρόγραμμα ”Member get a Member” για τους συνδρομητές που συστήνουν νέους συνδρομητές, με απόδοση 8 ευρώ έκπτωσης για κάθε νέο συνδρομητή στον επόμενο λογαριασμό τους.

TELEPASSPORT

Η Telepassport Hellas, μέλος του ομίλου εταιριών Telepassport, ιδρύθηκε το 1998 και προσφέρει προηγμένες υπηρεσίες τηλεφωνίας και σύνδεσης στο Internet.

Για τον σκοπό αυτό η εταιρία έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης, αλλά και στην αναβάθμιση της δικτυακής της υποδομής.

Σήμερα, μάλιστα, διαθέτει 34 ιδιόκτητους κόμβους σε όλη την ελληνική επικράτεια, οι οποίοι εγγυώνται την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει.

Το 2003 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 38,351 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 186% σε σχέση με το 2002. Τα κέρδη προ φόρων της Telepassport διαμορφώθηκαν στα 1,711 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 67% συγκριτικά με τη χρήση του 2002, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDΑ) ανήλθαν σε 3,899 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 72% συγκριτικά με το 2002.

Οι επενδύσεις και συμμετοχές της Telepassport για το 2003 ανήλθαν στα 11,5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι επενδύσεις που πραγματοποίησε η εταιρία εντός του 2003 αφορούσαν στη δημιουργία 24 νέων τηλεπικοινωνιακών κόμβων σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, την επέκταση και την αναβάθμιση της τεχνικής της υποδομής και της υποδομής του τηλεπικοινωνιακού της δικτύου, την ανάπτυξη υπηρεσιών S-DSL και την επένδυση σε τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.

Το 2004 η εταιρία υλοποιεί ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ, που αφορά στην αναβάθμιση του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού για την παροχή της αστικής κλήσης και του υπάρχοντος εξοπλισμού, στην αναβάθμιση και την επέκταση του τηλεπικοινωνιακού της δικτύου, καθώς και στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας SDSL.

Η εταιρία αριθμεί σήμερα περισσότερους από 530.000 πελάτες.

Κατά τη διάρκεια του 2004 η Telepassport διεύρυνε το portfolio των υπηρεσιών που προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές, εντάσσοντας και την αστική κλήση στην γκάμα των υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται ήδη σε 47 νομούς της Ελλάδας και έως τα μέσα Νοεμβρίου θα διατίθεται πανελλαδικά.

Επιπλέον, από τον Ιούνιο του 2004, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Telepassport με την ΤΙΜ, προωθείται ένα πακέτο υπηρεσιών που συνδυάζει σταθερή και κινητή τηλεφωνία και σύνδεση στο Internet.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για την ανάπτυξη των υπηρεσιών που παρέχει και τη διαρκή εξέλιξή τους η Telepassport συνεργάζεται τόσο με το Πανεπιστήμιο Πατρών όσο και με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.

Για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών της, η Telepassport χρησιμοποιεί ένα πολυεπίπεδο δίκτυο πωλήσεων, το οποίο έχει ήδη ξεπεράσει τους 14.000 συνεργάτες σε όλη τη χώρα (Multi-Level Marketing) και το δίκτυο των πωλητών της αριθμεί σήμερα 14.000 συνεργάτες.

Η ταχύτατη αυτή ανάπτυξη του δικτύου κατέστησε απαραίτητη για την εταιρεία τη σύσταση και λειτουργία μιας νέας θυγατρικής, της TelePass Α.Ε., η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τη διαχείριση και την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων MLM.

Παράλληλα, η Telepassport έχει αναπτύξει ένα πανελλήνιο δίκτυο εμπορικών αντιπροσώπων (BP), που προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας μέσω δικών της σημείων πωλήσεων.

Επιπλέον, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού η Telepassport έχει δημιουργήσει σε δώδεκα μεγάλες πόλεις της περιφέρειας (Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Καβάλα, Χαλκίδα Λάρισα, Τρίπολη, Καρδίτσα, Πάτρα, Σέρρες, Βόλος, Πειραιάς, Κοζάνη) δεκατρία επίσημα γραφεία εξυπηρέτησης συνεργατών και πελατών.

Στόχος της λειτουργίας των συγκεκριμένων γραφείων είναι η άρτια εξυπηρέτηση των συνεργατών της και η ουσιαστική ενημέρωση των πελατών της σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει.

VIVODI

H Vivodi Telecom ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2001 για να παρέχει σε εταιρικούς πελάτες και ιδιώτες ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες φωνής, δεδομένων, Internet και εικόνας.

Η εταιρία είναι 100% συμφερόντων οικογένειας Εφραίμογλου και ο τζίρος της το 2003 διαμορφώθηκε σε 8,3 εκατ. ευρώ, το μικτό κέρδος σε 1,4 εκατ. ευρώ και το καθαρό κέρδος σε 2,9 εκατ. ευρώ.

Η εταιρία έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στη δημιουργία ιδιόκτητου δικτύου DSL και παρέχει υπηρεσίες γρήγορου Ιnternet σε αρκετές περιοχές χωρίς να μεσολαβεί το δίκτυο του ΟΤΕ.

Πρόσφατα παρουσίασε την υπηρεσία ”DSLphone by Vivodi” που παρέχει τη δυνατότητα στον συνδρομητή να απολαμβάνει γρήγορο και αξιόπιστο Internet για απεριόριστη πρόσβαση και σταθερή τηλεφωνία μαζί, μέσω του ιδιόκτητου DSL δικτύου της Vivodi.

Η υπηρεσία ”DSLphone by Vivodi” χρησιμοποιεί την τεχνολογία VoIP προσφέροντας τη δυνατότητα τηλεφωνικών κλήσεων μέσω του DSL δικτύου της Vivodi Telecom. Παρέχεται μέσω ADSL πρόσβασης και σε συνδυασμό με την υπηρεσία πρόσβασης στo Internet - DSLnet.

Για να ενεργοποιήσει ο συνδρομητής την υπηρεσία δεν χρειάζεται υφιστάμενη τηλεφωνική γραμμή, καθώς η Vivodi Telecom θα καλύπτει το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών του αναγκών.

Η υπηρεσία προσφέρεται σε όλες τις περιοχές κάλυψης του δικτύου της Vivodi Telecom (Full ή Shared LLU), ενώ ο απαιτούμενος μετατροπέας ψηφιακού σε αναλογικό σήμα (Analog Telephone Adaptor) παρέχεται δωρεάν προς χρήση.

Η υπηρεσία ”DSLphone by Vivodi” παρέχει στον συνδρομητή δύο τηλεφωνικές γραμμές (με αντίστοιχους τηλεφωνικούς αριθμούς), οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη διεκπεραίωση εισερχόμενων και εξερχόμενων κλήσεων, καθώς και για χρήση μέσω fax και modem.

Επίσης, παρέχεται και μια σειρά από δωρεάν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, τις οποίες μπορεί να διαχειρίζεται μέσω της τηλεφωνικής του συσκευής και μέσω Internet, όπως: ένδειξη αναμονής κλήσης, εκτροπή, φραγή, τριμερής επικοινωνία, εμφάνιση ή απόκρυψη αριθμού.

Η υπηρεσία ”DSLphone by Vivodi”παρέχει στον συνδρομητή δύο τηλεφωνικές γραμμές (με αντίστοιχους τηλεφωνικούς αριθμούς), οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη διεκπεραίωση εισερχόμενων και εξερχόμενων κλήσεων, καθώς και για χρήση μέσω fax και modem.

Επίσης, παρέχεται και μια σειρά από δωρεάν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, τις οποίες μπορεί να διαχειρίζεται μέσω της τηλεφωνικής του συσκευής και μέσω Internet, όπως: ένδειξη αναμονής κλήσης, εκτροπή, φραγή, τριμερής επικοινωνία, εμφάνιση ή απόκρυψη αριθμού.

Η υπηρεσία ”DSLphone by Vivodi” (με πάγιο 8 ευρώ μηνιαίως) δίνει τη δυνατότητα για πραγματοποίηση δωρεάν αστικών και υπεραστικών κλήσεων έως τις 31 Οκτωβρίου 2004 και διατίθεται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και στο Ηράκλειο Κρήτης, ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα διατίθεται και στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας όπου η Vivodi διαθέτει DSL κάλυψη.

Η εταιρία διαθέτει τα προϊόντα της μέσω 450 σημείων πώλησης πανελλαδικά, διά μέσου συνεργατών, αλλά και μέσω αλυσίδων λιανικής πώλησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v