Διχασμένες οι ασιατικές αγορές

Μικτή εικόνα παρουσιάζουν οι ασιατικές αγορές. Σε χαμηλό πέντε ετών ο πληθωρισμός στην Κίνα. Τα σενάρια για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική. Ξεχωρίζει η Nissan με άλμα 4%.

Μικτή ήταν η αντίδραση των επενδυτών στα αιφνιδιαστικά στοιχεία για την κινεζική οικονομία, όπου ο δείκτης τιμών καταναλωτή βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο πέντε ετών.

Έτσι, στο χρηματιστήριο του Τόκιο ο δείκτης Nikkei έκλεισε με απώλειες 0,33% στις 17.652 μονάδες. Στο Χονγκ Κονγκ ο δείκτης Hang Seng είναι σχεδόν αμετάβλητος με οριακή άνοδο 0,03% στις 24.527 μονάδες. Ο κορεατικός Kospi έκλεισε χαμηλότερα κατά 0,57% στις 1935 μονάδες και ο αυστραλιανός ASX υποχωρεί κατά 0,22% στις 5757 μονάδες.

Στην κινεζική αγορά, ο Shanghai Composite ενισχύεται κατά 1,49% στις 3141 μονάδες και ο CSI 300 κατά 1,82% στις 3406 μονάδες.

Ο πληθωρισμός της Κίνας διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο στο 0,8%, ενώ οι αναλυτές προέβλεπαν κατά μέσο όρο ότι θα αγγίξει το 1%. Εν τω μεταξύ, οι τιμές παραγωγού κινήθηκαν πτωτικά για 35ο συνεχή μήνα καταγράφοντας υποχώρηση κατά 4,3%.

Όπως φαίνεται και από τις αντίθετες κινήσεις των χρηματιστηριακών δεικτών, οι επενδυτές ερμηνεύουν διαφορετικά τα στοιχεία. Ο Julian Evans Pritchard της Capital Economics δήλωσε πως ο πληθωρισμός επηρεάζεται από τον εορτασμό του νέου κινεζικού έτους που πέρσι έπεσε τον Ιανουάριο. Αυτή την περίοδο, η ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα είναι μεγαλύτερη και κατά συνέπεια στρεβλώνονται τα στοιχεία του πληθωρισμού.

Από την άλλη πλευρά, οι αναλυτές της ANZ, αν κα παραδέχονται ότι τα στοιχεία επηρεάζονται από τον εορτασμό του νέου έτους, υποστηρίζουν πως πλέον ο αποπληθωρισμός είναι «πραγματικός κίνδυνος» για την Κίνα. «Ο πληθωρισμός παραγωγού είναι πολύ χαμηλός λόγω της αδύναμης ζήτησης» δηλώνουν.

Η μετοχή της Nissan ξεχωρίζει με κέρδη μεγαλύτερα του 4% καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε σε αναβάθμιση του ετήσιου στόχου κερδοφορίας κάνοντας λόγο για ισχυρές πωλήσεις στις ΗΠΑ και για ευνοϊκή επίδραση από την υποχώρηση του γεν. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v