Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 21 2006

Small is beautiful ”α λα ελληνικά”!

Δεν είναι μικρό πράγμα για μια ελληνική εταιρία να μπαίνει στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μαζί –πλέον- με τον ΟΤΕ και την Εθνική.

Ιδίως όταν δεν πρόκειται για μία ακόμη ναυτιλιακή εταιρία, αλλά για εταιρία ”ενεργειακή-εμπορική”, όπως χαρακτηρίζει την Aegean Marine o ιδρυτής και μεγαλομέτοχός της, κ. Δημήτρης Μελισσανίδης.

Η καλή πορεία αυτής της εταιρίας είναι λίγο πολύ γνωστή, γι’ αυτό και δεν θα επεκταθούμε.

Αυτό που κέρδισε όμως τις εντυπώσεις στη χθεσινή συνάντηση του κ. Μελισσανίδη με τους δημοσιογράφους ήταν η ”ατίθαση” και χωρίς κόμπλεξ αντιμετώπιση που έχει απέναντι στις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου.

Είτε μιλάμε για τις αλυσίδες πρατηρίων βενζίνης στην Ελλάδα (όπου επίσης δραστηριοποιείται ο όμιλος της Aegean με επιτυχία), είτε μιλάμε για το bunkering (βενζινάδικα της θάλασσας, όπως ο ίδιος το περιέγραψε) που είναι η κύρια δραστηριότητα της Aegean Marine, ανάμεσα στους ανταγωνιστές του κ. Μελισσανίδη βρίσκονται οι πανίσχυροι κολοσσοί της διεθνούς πετρελαϊκής αγοράς.

Ο ίδιος όμως δεν ”κόλλησε” σε αυτό και μέχρι τώρα, τουλάχιστον, δείχνει ότι τα έχει καταφέρει μια χαρά. Κατά τη διάρκεια δε της συνάντησης ανέφερε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχει απέναντί τους.

Ένα πρόχειρο παράδειγμα αφορά στο γεγονός ότι τα πρατήρια της Aegean καταφέρνουν να πωλούν, όπως είπε, πολύ φθηνότερα τη βενζίνη απ’ ό,τι αυτά των μεγάλων διεθνών ανταγωνιστών.

Διότι δουλεύουν με μικρότερα κόστη, με μικρότερη αρχική επένδυση και με πιο λογικά ποσοστά κέρδους.

Ομοίως και στην περίπτωση της Aegean Maritime, βρήκε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τον χώρο επέκτασης και... τόλμησε.

Εξαιρετικά ευχάριστο να ακούς μια τέτοια τοποθέτηση όταν έχουμε συνηθίσει να ακούμε σχεδόν αποκλειστικά για ελληνικές επιχειρήσεις που πωλούνται και όταν βλέπουμε συνεχώς γύρω μας μια λιγότερο ή περισσότερο… ”ηττοπαθή” λογική απέναντι στον ανταγωνισμό από το εξωτερικό.

Σίγουρα οι μεγάλες πολυεθνικές διαθέτουν πληθώρα από πλεονεκτήματα. Ανέκαθεν, όμως, οι ”κολοσσοί” είχαν και μειονεκτήματα. Μικρότερη ευελιξία, περισσότερη γραφειοκρατία και δυσκολίες προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

To... ”small is beautiful” δεν βγήκε χωρίς λόγο!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v