Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 1 2016

H διαβούλευση του ΔΕΣΦΑ και τα «καρφιά» για τον επενδυτή

H διαβούλευση του ΔΕΣΦΑ και τα «καρφιά» για τον επενδυτή

«Καρφιά» για μια σειρά ρυθμίσεις που προωθεί ο ΔΕΣΦΑ στην τιμολόγηση των υπηρεσιών που προσφέρει στους χρήστες του φυσικού αερίου, περιλαμβάνουν οι παρατηρήσεις μεγάλων καταναλωτών στη δημόσια διαβούλευση που οργάνωσε η ΡΑΕ.

Πρώτη και καλύτερη η ΔΕΗ, που είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου, σημειώνει τα εξής: «Δεν είναι κατανοητή και εμπορικά αποδεκτή η πρακτική του να κληθεί το σύνολο των χρηστών του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, μεταξύ των οποίων και οι χρήστες που είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς τον Διαχειριστή, να καλύψει τα τυχόν ανεξόφλητα ποσά που έχουν δημιουργήσει συγκεκριμένοι χρήστες. Μια τέτοια ρύθμιση οδηγεί αδιαμφισβήτητα σε στρεβλώσεις κ.λπ.».

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας αερίου, επιχειρήσεις όπως η πρώην ΒΦΛ, η Ζάχαρη (ΕΒΖ), τα αστικά λεωφορεία, οφείλουν ποσά της τάξης των 90, 20 ή 10 εκατομμυρίων έκαστος.

Από την άλλη, η Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) σημειώνει με έμφαση ότι δεν μπορεί ο Διαχειριστής να προβαίνει σε υπερβολική αποτίμηση του συντελεστή για το country risk και με τον τρόπο αυτό να αυξάνει την απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων.

Μια τέτοια προσέγγιση είναι θεμιτή, σημειώνει η ΕΒΙΚΕΝ, στην περίπτωση που η δραστηριότητα στην οποία εμπλέκεται ο επενδυτής είναι ανταγωνιστική και αναλαμβάνει τους κινδύνους. Στην περίπτωση όμως του ΔΕΣΦΑ, που διαχειρίζεται ένα φυσικό μονοπώλιο, όπως είναι οι υποδομές μεταφοράς και αποθήκευσης του φυσικού αερίου, και ασκεί μια πλήρως ρυθμιζόμενη δραστηριότητα, είναι παράδοξο ο επενδυτής να αναμένει αποδόσεις ανταγωνιστικής δραστηριότητας, όταν δεν αναλαμβάνει τους κινδύνους που αυτή συνεπάγεται.

Τυπικά, τα παραπάνω η ΕΒΙΚΕΝ τα λέει για το ΔΕΣΦΑ και τη σημερινή ιδιοκτησία του. Ωστόσο είναι δεδομένο ότι θέλει να τα ακούσουν αυτοί που συζητούν με τους επερχόμενους επενδυτές του 17% (ή και πολύ περισσότερο).

Αυτοί, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, θέτουν όρους για το ύψος των τελών χρήσης, προκειμένου να προχωρήσουν στο παρασύνθημα και να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v