Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 5 2007

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Χρηματιστηριακά... κεσάτια!

Σίγουρα η μετοχή της Αττικάτ δεν βρίσκεται στις καλύτερες μέρες της.



Όχι μόνο γιατί έχει καταγράψει σημαντικές απώλειες μέσα στο τελευταίο εξάμηνο αλλά και γιατί έχει βρεθεί χαμηλότερα από το 1,30 ευρώ, επίπεδο στο οποίο ο όμιλος ΤΕΡΝΑ αγόρασε φέτος το 21,7% των μετοχών της εταιρίας (στο 1,20 έκλεισε την Παρασκευή).

Ούτε δηλαδή η μετοχή ακολούθησε το γενικότερο ανοδικό κλίμα της περιόδου, ούτε ευνοήθηκε από τη στρατηγική συμμαχία της με έναν από τους τρεις ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλους.

Κι όλα αυτά με την κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης να βρίσκεται κάτω από τη λογιστική της αξία!

Πέρα όμως από την Αττικάτ, υπάρχουν και πολλές άλλες κατασκευαστικές εταιρίες που δεν έχουν ικανοποιήσει τους μετόχους τους στο ταμπλό κατά τους τελευταίους μήνες.

Για παράδειγμα η Αθηνά, για την πλειοψηφία της οποίας η J&P Άβαξ κατέβαλε 1,67 ευρώ το κομμάτι. Παρ’ όλα αυτά, η μετοχή έκλεισε την Παρασκευή στο 1,57.

Ο τίτλος της Αθηνάς καταγράφει απώλειες το τελευταίο εξάμηνο, ενώ και αυτός διαπραγματεύεται κάτω από τη λογιστική της αξία (74,7 εκατ. η κεφαλαιοποίηση, στα 92 εκατ. τα ίδια κεφάλαια).

Αν όμως δεν φάνηκαν στη μετοχή της Αθηνάς οι συνέργιες από την ένταξή της στον όμιλο J&P Άβαξ, το... ίδιο φαίνεται ότι έγινε και με την περίπτωση της J&P Άβαξ, σχετικά με τις συνέργιες που θα προκύψουν από την εξαγορά της Αθηνάς.

Η μετοχή βρίσκεται μόλις οριακά υψηλότερα από την τιμή στην οποία την απέκτησαν οι μέτοχοι της Αθηνάς και σαφώς πιο κάτω από τις τιμές-στόχους των αναλυτών: 8,7 ευρώ έχει δώσει η Marfin Analysis και 8,9 ευρώ η Proton.

Γενικότερα μιλώντας, οι μετοχές του κατασκευαστικού κλάδου δεν παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη χρηματιστηριακή αγορά τους τελευταίους μήνες, καθώς ολοένα και περισσότερο αμφισβητείται το κατά πόσο τα περιθώρια κέρδους στον αμιγώς κατασκευαστικό τομέα μπορούν να ανακάμψουν.

Επίσης, οι νέες διαμαρτυρίες του ΣΤΕΗΤ περιγράφουν σε σημαντικό βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο.

Ακόμη και ο leader του κλάδου, η Ελληνική Τεχνοδομική, έχει σημειώσει οριακή μόνο άνοδο το τελευταίο εξάμηνο, ενώ οι πολύ καλύτερες επιδόσεις των ΤΕΡΝΑ (+23,4%) και Μηχανική (+24,8%) δεν μπορούν να είναι αντιπροσωπευτικές για τον κλάδο.

Η άνοδος της ΤΕΡΝΑ αποδίδεται στην είσοδο της θυγατρικής της Ενεργειακής στο χρηματιστήριο, ενώ για τη Μηχανική τα ευχάριστα έρχονται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία του real estate στο εξωτερικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v