Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 19 2012

Όταν οι τηλεπικοινωνίες γίνονται… "τράπεζες"

Όταν οι τηλεπικοινωνίες γίνονται… τράπεζες
Ένα από τα στατιστικά που πάντοτε κρατούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι η καταγραφή των αιτιών που οδήγησαν κάποιο χρήστη να διακόψει τη συνεργασία μαζί τους. Τέτοια στοιχεία κρατούνται προκειμένου οι διοικήσεις των εταιρειών να «μετρήσουν» τυχόν λάθη τους και στη συνέχεια να προχωρήσουν -όπου αυτό είναι δυνατόν- σε διορθωτικές κινήσεις.

Το στοιχείο που είναι όντως εντυπωσιακό είναι ότι, όπως διασταυρώσαμε από δύο εταιρείες του κλάδου, ποσοστό άνω του 10% δηλώνει κατά τους τελευταίους μήνες πως διακόπτει τη συνεργασία επειδή… μετακομίζει στο εξωτερικό!

Αποδεικνύεται λοιπόν στην πράξη πως αμυντικοί κλάδοι (μεταξύ των οποίων ενέτασσαν το 2009 οι αναλυτές και αυτόν των τηλεπικοινωνιών) δεν υπάρχουν.

Και φυσικά δεν είναι μόνο το συγκεκριμένο στατιστικό στοιχείο που αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Για παράδειγμα, άνθρωποι της αγοράς αναφέρονται στο μεγάλο αριθμό πελατών (ιδιωτών και εταιρειών) που αδυνατεί να πληρώσει τον λογαριασμό του, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος επισφαλειών να έχει αυξηθεί σημαντικά.

«Σημαντικό μέρος της δουλειάς μας το αναλώνουμε στο να κάνουμε διακανονισμούς με πολλούς από τους πελάτες και να μεταφέρουμε ληξιπρόθεσμες οφειλές στο μέλλον. Λειτουργούμε δηλαδή όπως οι τράπεζες. Το πιθανότερο είναι πως κάποιο ποσοστό αυτών των απαιτήσεων, δεν θα εισπραχθεί ποτέ», δηλώνει στο Euro2day.gr στέλεχος του κλάδου.

Πονοκέφαλος όμως στις εταιρείες του τηλεπικοινωνιακού κλάδου δεν προκύπτει μόνο από τους απλήρωτους λογαριασμούς, αλλά και από τους ενήμερους πελάτες. Πρόκειται για πελάτες-επιχειρήσεις που ζητούν μειώσεις τιμολογίων οι οποίες ξεκινούν από το 10% και ενίοτε υπερβαίνουν ακόμη και το 20%, σε μια γενικότερη προσπάθειά τους να περικόψουν τις λειτουργικές τους δαπάνες.

Συχνή τακτική μάλιστα των εταιρειών αυτών είναι να λαμβάνουν μια πολύ χαμηλή προσφορά από έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο, την οποία στη συνέχεια την επιδεικνύουν ως «απειλή» στον πάροχο με τον οποίο συνεργάζονται, προκειμένου ο τελευταίος να πειστεί και να ψαλιδίσει τα τιμολόγια.

Στην πράξη δηλαδή, όπως οι επιχειρήσεις φροντίζουν να μειώσουν το κόστος των ενοικίων τους, με τον ίδιο τρόπο επιδιώκουν να περιορίσουν και τις τηλεπικοινωνιακές τους δαπάνες, εκμεταλλευόμενες τον οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων.

Και όσο οι πάροχοι δεν αποφασίζουν να συγχωνευθούν, προκειμένου να περιοριστεί ο ανταγωνισμός και να προκύψουν σαφέστατες οικονομίες κλίμακας στο κομμάτι των επενδύσεων, όλα δείχνουν πως οι παραπάνω τάσεις θα συνεχιστούν.

Οι συζητήσεις περί συγχωνεύσεων στον ευρύτερο χώρο συνεχίζονται, με συναντήσεις να έχουν γίνει το καλοκαίρι τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο (Cyta Hellas), πλην όμως οι παράγοντες του κλάδου δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν μεταξύ τους, εδώ και τόσα χρόνια (όπως άλλωστε συμβαίνει μέχρι και τις μέρες μας και στον τραπεζικό τομέα).

Η «επιστροφή» του γνωστού επιχειρηματία Πάνου Γερμανού στον χώρο, η δρομολογούμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Forthnet, καθώς και το ενδεχόμενο προσέλκυσης στρατηγικού συνεταίρου στη Cyta μέσα στα 2013 (στα πλαίσια μείωσης των δημοσιονομικών ελλειμμάτων της Κύπρου), αποτελούν τρία ζητήματα που ενδεχομένως να επηρεάσουν τα πράγματα στο μέλλον.

Επί του παρόντος, το ενδιαφέρον των εταιρειών του τηλεπικοινωνιακού κλάδου είναι στραμμένο στο ζήτημα της ρευστότητας και της παραγωγής θετικών ταμειακών ροών.

Ο ΟΤΕ από την πλευρά του, έχει δρομολογήσει την πώληση κάποιων θυγατρικών του και φαίνεται να έχει πείσει την αγορά πως θα κερδίσει το στοίχημα της αναχρηματοδότησης των δανείων του (εξ’ ου και η μεγάλη άνοδος στην τιμή της μετοχής του κατά τους τελευταίους μήνες).

Η Cyta Hellas έχει εξασφαλίσει ρευστότητα από τη μητρική της Cyta (ημικρατικός οργανισμός), ενώ Forthnet και Hellas On Line εμφάνισαν αποτελέσματα εξαμήνου με θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές. Η πρώτη δρομολογεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και η δεύτερη έχει ως εγγυητή των δανείων της τη μητρική Intracom Holdings.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v