Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Λαθρεμπόριο καυσίμων: Οι ολιγωρίες και οι νέες ανησυχίες της αγοράς

Πέρασαν 18 χρόνια από το 2002, όταν ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Φωτιάδης με απόφασή του διαχώρισε τα πλωτά μέσα που θα χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων από τα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα.

Δημοσιεύθηκε: 3 Νοεμβρίου 2020 - 08:02

Load more

Το «ράβε-ξήλωνε» θυμίζει η εδώ και 20 χρόνια νομοθετική απόπειρα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Οι δίοδοι -παρά την πληθώρα διατάξεων και υπουργικών αποφάσεων- παραμένουν ανοικτές και πολύ περισσότερο στο αφορολόγητο ναυτιλιακό ντίζελ, όπου τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα και ο έλεγχος ιδιαίτερα δύσκολος.

Πέρασαν 18 χρόνια από το 2002, όταν ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Φωτιάδης με απόφασή του διαχώρισε τα πλωτά μέσα που θα χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων από τα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα. Μάλιστα για να είναι εφικτός ο διαρκής έλεγχος των πλοίων-φορολογικών αποθηκών απαγορεύτηκε και η μετακίνησή τους.

Το 2008, με υπουργική απόφαση, υποχρεώθηκαν τα δεξαμενόπλοια που διακινούν ναυτιλιακό προς εφοδιασμό καύσιμο να εγκαταστήσουν αυτόματο σύστημα προσδιορισμού ταυτότητας (AIS), εμφανές σήμα της εφοδιάστριας εταιρείας και ειδικό σήμα ενδεικτικό ότι μεταφέρουν αφορολόγητο καύσιμο.

Τα μέτρα περιορισμού του λαθρεμπορίου καυσίμων που διακινούν τα πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα συνεχίζονται με διατάξεις το 2015 και 2016, σύμφωνα με τις οποίες απαιτείται η εγκατάσταση πιστοποιημένου συστήματος εισροών - εκροών, καθώς και ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού θέσης, συλλογής και αποστολής δεδομένων-GPS. Και ακόμη υπάρχουν εκκρεμότητες και η νομοθέτηση συνεχίζεται…

Η πετρελαϊκή αγορά, όμως ανησυχεί, σύμφωνα με στελέχη της, καθώς όπως πληροφορείται, το υπουργείο Οικονομικών προωθεί νέα διάταξη, η οποία, αν εφαρμοστεί, λένε, αναιρεί κάθε μέτρο για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων που έχει ληφθεί έως σήμερα, καθώς θα επιτρέψει στα πλωτά- εφοδιαστικά μέσα ανεξαρτήτου χωρητικότητας (αίρεται η μέγιστη χωρητικότητα των 2.500 κ.μ.) να αναγνωρίζονται ως φορολογικές αποθήκες και μάλιστα χωρίς απαγόρευση της μετακίνησής τους.

Θα μπορούν, λοιπόν, όλοι να φορτώνουν το μέγιστο της χωρητικότητάς τους, να αποθηκεύουν το καύσιμο στις δεξαμενές τους και να παραμένουν στο αγκυροβόλιο μέχρι να λάβουν παραγγελία προς πώληση.

Αυτή η νέα διάταξη, λένε τα ίδια στελέχη, πρακτικά αφήνει ανεξέλεγκτη τη διανομή του αφορολόγητου πετρελαίου-transit. Πιο απλά, όσο τα καύσιμα βρίσκονται σε φορολογική αποθήκη, δεν πληρώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, με την έξοδό τους από αυτή θα πληρωθεί ανάλογα με τον αποδέκτη. Υπενθυμίζεται ότι για τα ναυτιλιακά καύσιμα, ο εφοδιασμός πλοίου είναι transit (ατελώς-χωρίς φόρους/δασμούς)…

Δεν μένει παρά να δούμε τη διάταξη κι αν τελικά το υπουργείο Οικονομικών τη φέρει προς ψήφιση…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων