Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Το παρ' ολίγον αυτογκόλ με την πανδημία

Η κόπωση της κοινωνίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καταγράφουν οι ειδικοί στην προσπάθεια να πειστούν οι πολίτες να ακολουθήσουν ομολογουμένως δύσκολα μέτρα, που έχουν στόχο τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.

Δεν είναι όμως μόνο η κόπωση. Σημασία έχει να είναι ξεκάθαρο το μήνυμα που εκπέμπεται και να μην αλλοιώνεται με κινήσεις που δεν δείχνουν να έχουν προφανή λογική. Κάτι τέτοιο παρ' ολίγον να συμβεί με τους αγώνες ποδοσφαίρου και την ανακοίνωση της απόφασης να επιτραπεί η παρουσία έως και 3.500 φιλάθλων στις εξέδρες.

Ο κορωνοϊός έβαλε πρόωρο τέλος στο Ταμείο Υποδομών

«Θύμα» του κορωνοϊού έπεσε το Ταμείο Υποδομών, καθώς από αμιγώς επενδυτικό ταμείο, θα μετατραπεί σε χρηματοδοτικό εργαλείο για τη στήριξη με επιδοτούμενα δάνεια του κεφαλαίου κίνησης επιχειρήσεων στους κλάδους του τουρισμού, των μεταφορών, των υποδομών και της ενέργειας.

Το σχετικό «ok», μετά από αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία είχε αναλάβει τη διαχείριση του ταμείου, έδωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα 450 εκατ. ευρώ της «προίκας» του Ταμείου αλλάζουν… προσανατολισμό, καθώς θα χρησιμοποιηθούν ως επείγουσα ρευστότητα για τις πληττόμενες επιχειρήσεις. Το αντίτιμο είναι ότι δεν θα χρηματοδοτηθεί η υλοποίηση έργων υποδομών, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.

Ελληνικό παιχνίδι και κινεζική σφήνα στην αποθήκη φυσικού αερίου Καβάλας

Έντονα είναι τα ελληνικά χρώματα στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας.

Όπως ανακοινώθηκε και επισήμως, η ελληνική Energean συμμετέχει στον διαγωνισμό, με υποσχετική να φέρει την αιγυπτιακή East Gas αν περάσει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, ενώ σοβαρή υποψηφιότητα έχει θέσει και το κοινοπρακτικό σχήμα ΔΕΣΦΑ - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Στον διαγωνισμό όμως κατέβηκε και μία κοινοπραξία με δύο κινεζικές εταιρείες. Η μία εκ των δύο, η CMEC, είναι παλιά «γνώριμη» της ΔEΗ. Το 2016 είχε ανακοινωθεί από την τότε διοίκηση της δημόσιας εταιρείας, η στρατηγική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο για την κατασκευή της δεύτερης λιγνιτικής μονάδας στη Μελίτη της Φλώρινας, αλλά και για ένα εργοστάσιο παραγωγής έξυπνων μετρητών κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος στη Δ. Μακεδονία.

Τώρα αρχίζουν τα... δύσκολα για τη γραμμή 4 του μετρό

Σημαντικό βήμα θεωρείται η επικείμενη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η κυβέρνηση χρειάστηκε να πείσει τους δύο διεκδικητές να αποσύρουν προσφυγές, ώστε να ανοίξουν χθες οι οικονομικές προσφορές, που δείχνουν ως μειοδότη την κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ.

Χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια για να φτάσουμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τώρα στην αγορά αναρωτιούνται πόσα χρόνια θα χρειαστούμε για την έναρξη των εργασιών και την ολοκλήρωση του έργου! Στην Αττικό Μετρό είχαν σχεδιάσει ξεχωριστό διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες (μετατόπιση δημόσιων δικτύων, αρχαιολογικά, κ.λπ.), ώστε να μη χαθεί χρόνος κατά την έναρξη της κύριας εργολαβίας.

Ενα ευχάριστο δίλημμα για τα Πλαστικά Θράκης

Η πολύ καλή φετινή πορεία τόσο από πλευράς οικονομικών επιδόσεων όσο και από πλευράς ταμειακών ροών φαίνεται πως έχει οδηγήσει τη διοίκηση των Πλαστικών Θράκης να εξετάζει το ενδεχόμενο νέων αξιοσημείωτων επενδυτικών κινήσεων από το 2021.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Ο εισηγμένος όμιλος, μετά από μεγάλου ύψους επενδύσεις της τάξεως των 136 εκατ. ευρώ που ολοκλήρωσε κατά την περίοδο 2015-2019, είχε φέτος ως στόχο να αρχίσει να περιορίζει τον καθαρό του δανεισμό σε χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι, ήδη κατά το πρώτο μισό της χρονιάς, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου μειώθηκε κατά 30,4 εκατ. ευρώ (λειτουργικές ταμειακές ροές +45,9 εκατ., επενδυτικές ροές -15,5 εκατ. ευρώ). Επίσης, η σαφέστατη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων ανέβασε το προσαρμοσμένο EBITDA του πρώτου εξαμήνου στα 26,78 εκατ. ευρώ.

v