Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

CCC: Οι περιπέτειες της οικογένειας Χούρι στα Αραβικά Εμιράτα - Η ΚΕΠΕΝ και η αποχώρηση-πακέτο

Η ακύρωση της σύμβασης στο... παρά πέντε για την κατασκευαστική CCC της γνωστής οικογένειας Χούρι και η ταυτόχρονη αποχώρηση του οικονομικού διευθυντή και του διευθυντή λογιστηρίου στους Μύλους Κεπενού.

Δημοσιεύθηκε: 9 Ιουλίου 2021 - 07:58

Load more

ΜΥΛΟΙ ΚΕΠΕΝΟΥ: Μια εταιρεία που θεωρείται «οικογενειακή και νοικοκυρεμένη», ενώ σπανίως απασχολεί τη δημοσιότητα, ίσως εξέπεμψε λάθος σήμα, με την πρόσφατη λακωνική ανακοίνωσή της, σύμφωνα με την οποία αποχώρησαν μεν «πακέτο» αλλά για προσωπικούς λόγους, τόσο ο οικονομικός διευθυντής όσο και ο διευθυντής λογιστηρίου.

Δεδομένου ότι τέτοιου είδους ταυτόχρονες αποχωρήσεις χτυπάνε… καμπανάκια στα δημοσιογραφικά γραφεία κι όχι μόνον, συνεργάτης της στήλης επικοινώνησε με την εταιρεία, αφού πρώτα διαπίστωσε ότι

Α) Η πρόσληψη των δύο στελεχών που αποχώρησαν είχε ανακοινωθεί την ίδια μέρα, πριν περίπου έξι μήνες και αφού προηγουμένως αποχώρησε λόγω συνταξιοδότησης ο έως τότε οικονομικός διευθυντής Σπύρος Αργυρόπουλος, ο οποίος ωστόσο είναι αντιπρόεδρος και εκτελεστικό μέλος του σημερινού ΔΣ της εταιρείας.

Β) Επισήμως τουλάχιστον το τελευταίο διάστημα, σίγουρα μετά το 2019, τα ηνία της εταιρείας από τον Γιώργο Κεπενό (πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο) έχουν πάρει συνδυαστικά ο μόλις 30 ετών Δημήτρης Κεπενός ως πρόεδρος του ΔΣ και η λίγο μεγαλύτερη Ελένη Κεπενού, ως διευθύνουσα σύμβουλος. Ουδέν μεμπτό βεβαίως, καθώς η επιχείρηση είναι οικογενειακή και προφανώς αναλαμβάνει η νεότερη γενιά.

Σημειώνεται ότι ο Δημήτρης και η Ελένη Κεπενού, μετά από μεταβιβάσεις που έγιναν τον Ιούνιο του 2019, κατείχαν έκαστος το 33,299% της εταιρείας, ενώ ο Γιώργος Κεπενός πουλώντας μετοχές έπεσε από το 33,28 στο 8,6% την ίδια ημερομηνία. Ωστόσο, σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις 2020, ο Γιώργος Κεπενός δεν εμφανίζεται να έχει ποσοστό άνω του 5% ενώ αντίθετα εμφανίζεται με πάνω από 10% (871.000 μετοχές), ο Θεόφιλος Κεπενός.

Πάντως, σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες καταστάσεις του ΧΑ (8/7/2021), για τις συμμετοχές πάνω από 5%, τα ποσοστά των βασικών μετόχων διαμορφώνονται ως εξής: Ελένη Κεπενού: 36,107%, Δημήτρης Κεπενός: 36,107% και Γιώργος Κεπενός 14,33%.

Γ) Τα οικονομικά αποτελέσματα, με βάση τις λογιστικές καταστάσεις δείχνουν ικανοποιητικά και χωρίς στοιχεία που να δημιουργούν «απορίες».

Η επικοινωνία έγινε με πολύ υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος επέμεινε ότι τα οικονομικά στελέχη έφυγαν για προσωπικούς λόγους, προσθέτοντας χαρακτηριστικά προς το τέλος, «τι να σας πω, ίσως δεν τους άρεσε εδώ».

Υπογράμμισε ακόμη ότι δεν τίθεται θέμα κενού στη διαχείριση της εταιρείας και των οικονομικών της, καθώς υπήρχε και υπάρχει στελεχωμένο λογιστήριο και διοίκηση και ότι η αντικατάστασή τους είναι θέμα λίγων ημερών, το αργότερο μέχρι την άλλη εβδομάδα.

 

CCC: Καθυστερήσεις έργων και υπέρβαση κόστους συναντώνται σε διάφορα μήκη και πλάτη του κόσμου, ωστόσο, μόνο στα Αραβικά Εμιράτα ακυρώνονται συμβάσεις χωρίς πολλές πολλές εξηγήσεις.

Προχθές το Reuters δημοσίευσε (και δεν διαψεύστηκε) πως ο κρατικός αερολιμένας του Αμπού Ντάμπι ακύρωσε σύμβαση ύψους 2,9 δισ. δολαρίων με την κοινοπραξία που είχε αναλάβει να κατασκευάσει το κεντρικό terminal του αεροδρομίου (700.000 τ.μ.!).

Στην κοινοπραξία συμμετείχαν (με άγνωστα ποσοστά), ο τοπικός όμιλος Arabtec, η τουρκική TAV Insaat και η αραβικών συμφερόντων -αλλά με ελληνική έδρα- περιβόητη τεχνική εταιρεία CCC, της γνωστής οικογένειας Χούρι.

Το δημόσιο έργο είχε ανατεθεί στην κοινοπραξία το 2012 με ορίζοντα παράδοσης το 2017, χωρίς ωστόσο να κατορθώσει να το υλοποιήσει.

Μία από τις πηγές ανέφερε ότι τα κρατικά αεροδρόμια του Αμπού Ντάμπι ακύρωσαν τη σύμβαση αφού ο όμιλος υπερέβη το κόστος του έργου. Σύμφωνα με το Reuters, εκτός από τις χρονικές καθυστερήσεις υπήρξε και υπέρβαση κόστους της αρχικής σύμβασης.

Έτσι, αν και το νέο terminal είναι κατά 97,6% έτοιμο, οι αρχές του Διεθνούς Αεροδρομίου του Αμπού Ντάμπι (και προφανώς το δημόσιο των ΗΑΕ) ακύρωσε τη σύμβαση, αναθέτοντας σε τρίτη τοπική εταιρεία την ολοκλήρωση του έργου.

Παραμένει άγνωστό τι από τα σχεδόν 3 δισ. δολάρια της σύμβασης έχει πληρωθεί στα μέλη της κοινοπραξίας.

Το μόνο σίγουρο πάντως είναι πως η μια από τις εταιρείες της κοινοπραξίας -η τοπική Arabtec- υπέβαλε αίτηση εκκαθάρισης τον Ιανουάριο του 2021.

 

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων