Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Το ράλι στην πληροφορική και το… τεφτέρι - Τραπεζίτες καλούν ξενοδόχους στο γκισέ - Οι πλανόδιοι κομμωτές και o Άδωνις

Σε υψηλά 12 μηνών πολλές εταιρείες από τον κλάδο πληροφορικής. Οι ανησυχίες της Medicon και η λήξη των moratoria στα ξενοδοχεία. Η απόφαση Άδωνι για τα επαγγελματικά προϊόντα κομμωτηρίου.

Δημοσιεύθηκε: 9 Νοεμβρίου 2021 - 07:59

Load more

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: Παρά τις γκρίνιες για τη γενικότερη στασιμότητα τιμών που παρατηρείται στο ΧΑ, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση οκτώ μετοχές «έγραψαν» νέα υψηλά δωδεκαμήνου, εκ των οποίων οι τέσσερις (Byte Computers, Quest Holdings, Entersoft και Epsilon Net) δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της πληροφορικής.

Η στήλη απευθύνθηκε σε δύο υψηλόβαθμα στελέχη εισηγμένων εταιρειών πληροφορικής, καλώντας τα να απαντήσουν σε όσους θεωρούν πως σε αυτά τα επίπεδα τιμών τείνουν να διαμορφωθούν -αν δεν έχουν ήδη δημιουργηθεί- φαινόμενα φούσκας.

Το πρώτο στέλεχος σημείωσε πως «οι επενδυτές δεν θα πρέπει να κοιτάζουν μόνο το πόσο πολύ έχουν ανεβεί οι τιμές των μετοχών του κλάδου στο ταμπλό του ΧΑ, αλλά επίσης το αν παράλληλα έχουν εκτοξευθεί οι κερδοφορίες τους κατά τα τελευταία έτη, όπως επίσης και το ποιες είναι οι προοπτικές τους. Κάθε εταιρεία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και θα πρέπει να εξετάζεται αυτόνομα. Επίσης, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι διεθνώς, οι τίτλοι του τεχνολογικού κλάδου πολύ συχνά διαπραγματεύονται με υψηλότερους πολλαπλασιαστές κερδών σε σχέση με τον μέσο χρηματιστηριακό όρο και δεν είναι τυχαίο ότι έχει παρατηρηθεί αγοραστικό ενδιαφέρουν από επενδυτές του εξωτερικού».

Το δεύτερο στέλεχος επικέντρωσε την απάντησή του στο μέτωπο των προοπτικών: «Αναμφίβολα θα δούμε στο ορατό μέλλον να αυξάνονται δραστικά οι επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα στο κομμάτι της πληροφορικής και της τεχνολογίας, ωστόσο μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης αναμένεται να ανατεθούν κατά τα επόμενα χρόνια έργα της τάξεως του 1,8 με 2 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προβλέπεται να υλοποιηθεί από δέκα έως δώδεκα εταιρείες».

«Πάρτε τεφτέρι και κάντε τους υπολογισμούς σας», ανέφερε χαρακτηριστικά...

 

MEDICON HELLAS: Με προβληματισμό παρακολουθεί η εταιρεία -όπως και άλλες του κλάδου- τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας. Και αυτό γιατί λόγω της αύξησης των κρουσμάτων που παρατηρείται, υπάρχει ο φόβος μήπως επαναληφθεί ό,τι ακριβώς είχε γίνει και πέρυσι:

Τα νοσοκομεία και ορισμένες ιδιωτικές κλινικές (οι βασικότεροι δηλαδή πελάτες της εισηγμένης) να μετατραπούν σχεδόν αποκλειστικά σε «μονάδες Covid», αναβάλλοντας τη νοσηλεία πολλών άλλων κατηγοριών ασθενών και άρα περιορίζοντας τις αγορές τους από την εταιρεία.

Επί του παρόντος πάντως, τα πράγματα εξελίσσονται σαφώς ικανοποιητικά, καθώς μετά από ένα πολύ ισχυρό πρώτο εξάμηνο (κύκλος εργασιών από 6,34 σε 9,7 εκατ. και καθαρό αποτέλεσμα από -101 χιλ. σε +1,49 εκατ. ευρώ), ακολούθησε ένα ικανοποιητικό τρίτο τρίμηνο.

Επιπλέον, τα πρόσφατα περιοριστικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για τους ανεμβολίαστους πολίτες αναμένεται ότι θα αυξήσουν περαιτέρω -ως ένα βαθμό- τη διάθεση διαγνωστικών τεστ για κορωνοϊό (PCR, rapid tests), τα οποία η εισηγμένη εισάγει και επιπλέον διαθέτει μέσω των δικών της διαγνωστικών κέντρων.

H εταιρεία διαπραγματεύεται στο ταμπλό του ΧΑ με χρηματιστηριακή αξία γύρω στα 13,5 εκατ. ευρώ, πολύ κοντά στην καθαρή της θέση (13,26 εκατ. στις 30/6/2021) και με μονοψήφιο δείκτη P/E, ακόμη κι αν στα φετινά κέρδη υπολογίσουμε τη σχετική επίδοση μόνο του πρώτου εξαμήνου!

 

ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ: «Μπλόκο» στην πώληση επαγγελματικών προϊόντων κομμωτηρίου στους καταναλωτές υποσχέθηκε να βάλει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, όπως μας μεταφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου που βρέθηκαν στη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό.

Για να ισχύσει το μέτρο, θα πρέπει να εκδοθεί απόφαση που θα επιτρέπει την πώληση με τιμολόγιο των επαγγελματικών προϊόντων από αποθήκες, χονδρεμπόρους αλλά και αλυσίδες όπως η Hondos, μόνο στους επαγγελματίες του κλάδου που θα δηλώνουν το ΑΦΜ τους και θα επιδεικνύουν και τα σχετικά παραστατικά.

Γιατί προωθείται το μέτρο; Σήμερα δραστηριοποιούνται στη χώρα περί τις 55.000 κομμωτήρια και κουρεία, τα οποία λόγω της πανδημίας έχασαν το 50% του πελατολογίου τους.

Πώς; Μετά την άρση του lockdown συνέχισε η εξυπηρέτηση από… πλανόδιους κομμωτές.


ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ: Αν θυμάστε -έχουν γίνει τόσα εξαιτίας της πανδημικής κρίσης που έχουμε όλοι χάσει την… μπάλα-, οι τράπεζες προς το τέλος της άνοιξης του 2020 και μέχρι τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς προχώρησαν σε ειδικά προγράμματα στήριξης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μεταξύ των μέτρων ήταν και η δυνατότητα να παγώσουν οι πληρωμές των μηνιαίων δόσεων έως το τέλος του 2021.

Οπως ακούει η στήλη, πολλοί ξενοδόχοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη ρύθμιση. Στην πορεία κάποιοι άρχισαν να αποπληρώνουν -κυρίως όσοι πήραν καλές επιστρεπτέες προκαταβολές-, ωστόσο υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό που διατηρεί ενεργό το moratorium.

Σε λιγότερο από 60 ημέρες, το «δώρο» λήγει και από τον Ιανουάριο θα πρέπει οι επιχειρήσεις να πάνε... στο γκισέ. Στις τράπεζες, όμως, δεν φαίνεται να υπάρχει ανησυχία για «κανόνια».

Κι αυτό διότι τα έσοδα της φετινής τουριστικής σεζόν ήταν ικανοποιητικά και τα προγράμματα ενίσχυσης της ρευστότητας (άμεσα ή έμμεσα) από το κράτος έχουν γεμίσει τα ταμεία πολλών εταιρειών…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων