Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Πόσες ελληνικές ΜμΕ είναι… bankable - Γιατί χάλασε το ντιλ Eurobank με HSBC - Στο σφυρί μονάδα της Χατζηιωάννου

Σε πλειστηριασμό μια από τις τελευταίες «όρθιες» εγκαταστάσεις της οικογένειας Χατζηιωάννου. Δεν πληρούν τα κριτήρια για χρηματοδοτήσεις 700.000 ελληνικές εταιρείες. Το νέο στοίχημα της Eurobank.

Δημοσιεύθηκε: 11 Νοεμβρίου 2021 - 08:00

Load more

EUROBANK-HSBC: Το ότι η Eurobank ήρθε πολύ κοντά στην εξαγορά της HSBC Ελλάδος το γνωρίζετε και δεν σας κάνουμε σοφότερους. Ωστόσο, το ναυάγιο δεν προήλθε μόνο από τις απαιτήσεις της «μαμάς» HSBC να αναλάβει η Eurobank την αποζημίωση των εργαζομένων της HSBC Ελλάδος. Η σχέση ναυάγησε εξαιτίας των δανείων της Folli Follie.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η Eurobank δόμησε την πρόταση-προσφορά προς την HSBC με βάση τον ισολογισμό του 2020. Στο κομμάτι των δανείων υπήρχαν και οι χορηγήσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ που είχε δώσει η HSBC Ελλάδος προς την «πολύπαθη» από τις αμαρτίες της οικογένειας Κουτσολιούτσου Folli Follie.

Όταν προς το τέλος της άνοιξης η Eurobank ήταν έτοιμη να μπιντάρει, η HSBC ήθελε να κρατήσει το δάνειο της Folli για λογαριασμό της, χωρίς δηλαδή να εντάσσεται στο προς πώληση χαρτοφυλάκιο.

Όπως πληροφορείται η στήλη, αυτό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και η Eurobank απέσυρε το ενδιαφέρον της. Διότι δεν μιλάμε για ένα μικρό δάνειο, αλλά για ένα από τα μεγαλύτερα στο χαρτοφυλάκιο της HSBC Ελλάδος, η διακράτηση του οποίου από την HSBC αποδυνάμωνε αρκετά το προς εξαγορά χαρτοφυλάκιο.

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Και μιας και μιλάμε πλέον σε αυτή τη χώρα για την ανάγκη δανειοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η οποία θα στηρίξει κατ' επέκταση τη διατηρήσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, θα δημιουργήσει νέες και ικανοποιητικά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, τα νούμερα ζαλίζουν και μάλλον προκαλούν θλίψη, αλλά και προβληματισμό για το τι συμβαίνει στο ελληνικό επιχειρείν.

Διότι μια οικονομία στηρίζεται -πέραν των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων- στις μικρές και μεσαίες εταιρείες. Κι όταν αυτές δεν μπορούν να περάσουν ούτε έξω από την τράπεζα, το πρόβλημα είναι σοβαρό…

Λοιπόν, με βάση τα στοιχεία των τραπεζών, οι ελληνικές επιχειρήσεις που πληρούν τα κριτήρια για να δανειοδοτηθούν -είναι bankable- ανέρχονται μόλις στις 100.000, εκ των οποίων 2.000-2.500 έχουν τζίρο πάνω από 5 εκατ. ευρώ, 15.000-18.000 τζιράρουν από 1 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ και 80.000 έχουν τζίρο κάτω από 1 εκατ. ευρώ.

Από τις υπόλοιπες 700.000 πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, περίπου το 30%, δηλαδή κάτι παραπάνω από 200.000 εταιρείες δεν μπορούν να πάρουν δάνειο (no bankable). Κι αυτό διότι έχουν τα εξής προβλήματα:

Στο παζλ έρχονται να προστεθούν και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (ατομικές, οικογενειακές), οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό. Κι αυτό διότι ο δανεισμός δεν έχει γίνει απευθείας από την εταιρεία, αλλά από τον ιδιοκτήτη ως φυσικό πρόσωπο (επαγγελματικά, στεγαστικά δάνεια) και το δάνειο έχει χτυπήσει κόκκινο.

Στο μέτωπο των μεγάλων ομίλων, η κατάσταση ως προς το μέγεθός τους διαμορφώνεται ως εξής: Υπάρχουν 1.200 επιχειρηματικοί όμιλοι, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν 2.000-2.500 αυτόνομες επιχειρήσεις. Το 75% αυτών είναι χαμηλού και μεσαίου μεγέθους και 25% μεσαίου και μεγάλου μεγέθους.

 

EUROBAΝΚ: Στη σύνθεση «Phygital» (από τις λέξεις physical και digital) συνοψίζεται η νέα πελατοκεντρική στρατηγική της Eurobank, που παρουσιάστηκε χθες επίσημα στους δημοσιογράφους. Η στήλη παρέστη και οφείλει να ομολογήσει ότι εντυπωσιάστηκε από το σκεπτικό της δημιουργίας μιας γέφυρας που ενώνει τη φυσική παρουσία και την ψηφιακή εμπειρία, ξεκινώντας από την ίδια τη «Phygital» φιλοσοφία των νέων καταστημάτων και φτάνοντας μέχρι τα videocalls, την ψηφιακή υπογραφή και την αποθήκευση (ηλεκτρονικών) εγγράφων.

To στοίχημα της διαρκούς αμεσότητας και της απρόσκοπτης μεταφοράς από τον φυσικό κόσμο στον ψηφιακό και τούμπαλιν, όταν χρειάζεται κατά την εξυπηρέτηση του πελάτη, είναι ασφαλώς μεγάλο. Ιδίως όταν πρέπει να «μεταλαμπαδευτεί» από τη μία άκρη της Ελλάδας ως την άλλη, με εξοικειωμένο και σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό.

Ωστόσο θεωρούμε ότι εξυπηρετεί ίσως και ιδανικά την ελληνική πραγματικότητα, όπου ένα μέρος του πελατολογίου, μπορεί να ασπάζεται εύκολα τις νέες τεχνολογίες, υπάρχει όμως και μεγάλος αριθμός ανθρώπων που επιδιώκει την ανθρώπινη επαφή, ιδίως σε θέματα «πίστης», ενώ επιπρόσθετα χρειάζεται βοήθεια στη χρήση της τεχνολογίας…

ΥΓ: O νεολογισμός phygital άρχισε να χρησιμοποιείται ευρύτερα στο εξωτερικό, λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Η Eurobank πάντως δείχνει να κερδίζει το λεγόμενο “first mover advantage” στη χώρα μας, ενώ κατά δήλωση στελεχών της, έχει προχωρήσει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής, σε βαθμό που θα ζήλευαν μεγάλες τράπεζες του εξωτερικού.

 

ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ: Σε πλειστηριασμό με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς βγαίνει στις 8 Δεκεμβρίου μια από τις τελευταίες βιομηχανικές εγκαταστάσεις της οικογένειας Χατζηιωάννου στην Ξάνθη, που μπορούν να είναι λειτουργικές.

Πρόκειται για το εργοστάσιο που η πάλαι ποτέ εισηγμένη εταιρεία πλάσαρε ως state of the art σε ό,τι αφορά την παραγωγή καλσόν και seamless εσωρούχων, που θα κατακτούσαν μάλιστα και την αγορά της Ευρώπης.

Οι μέτοχοι της κλωστουφαντουργικής επιχείρησης -Σάββας και Σάκης Χατζηιωάννου- εκτός από branded προϊόντα είχαν δημιουργήσει επίσης και το δίκτυο λιανικής ένδυσης Sprider, το οποίο μετά από απανωτές «πυρκαγιές» αποθηκών, γραφείων, πνευματικής ιδιοκτησίας (σ.σ. τα σχέδια των collection…) κατέρρευσε κλείνοντας άρον άρον.

Η κλωστοϋφαντουργική λειτουργία κρατήθηκε με συμβόλαια φασόν για λίγο περισσότερα χρόνια, ώσπου εξαφανίστηκε τόσο από την αγορά όσο και από τα γκισέ των πιστωτών της.

Είναι ενδεικτικό πως το ακίνητο μαζί με το παρατημένο βιομηχανοστάσιο βγαίνει στο σφυρί για ληξιπρόθεσμη οφειλή της τάξης των 258.000 ευρώ, με τιμή πρώτης προσφοράς στα 2,580 εκατ. ευρώ.

Το οικόπεδο 48.822 τ.μ. βρίσκεται στη ΒΙΠΕ της Ξάνθης ενώ το κτίσμα 24.000 τ.μ. λογίζεται εν πολλοίς ως παλιοσίδερα…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων