ΨΑΛΤΗΣ: Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank, μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, ανέλυσε την πρόοδο που έχει γίνει στην τράπεζα τα τελευταία χρόνια και επισήμανε τη σταθερή και υψηλή κερδοφορία της. Παράλληλα, έδωσε το στίγμα για τη μερισματική πολιτική εφεξής.
Αν τα παραπάνω ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενα, η ιδιαίτερη αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να εξέπληξε κάποιους.
Επενδύουμε στο ταλέντο και στο ανθρώπινο δυναμικό, διότι οι εταιρείες είναι οι άνθρωποί τους, τόνισε εν ολίγοις. Παράλληλα, δήλωσε ότι η τράπεζα έχει προχωρήσει σε 1.375 προσλήψεις στελεχών με υψηλά προσόντα, ενώ ανέδειξε και το γεγονός ότι στις πρόσφατες εξαγορές (FlexFin, Axia Ventures κ.ά.) οι άνθρωποι που δημιούργησαν τις εταιρείες παραμένουν στο τιμόνι και αποτελούν δυναμικό του ομίλου της Αlpha Bank.
«Χτίζουμε μια νέα γενιά ηγετικών στελεχών, με διεθνή εμπειρία και φρέσκια οπτική», συμπλήρωσε.
«Ταυτόχρονα, υλοποιούμε πολιτικές επιβράβευσης που συνδέονται με στόχους, αποτέλεσμα και αξίες. Θέλουμε κάθε εργαζόμενος να αισθάνεται ότι η πρόοδός του είναι αναγνωρίσιμη και ότι η συμβολή του έχει νόημα», το μήνυμα.
ΤΣΙΠΡΑΣ: Δεν ξέρουμε σε τι κλίμα θα διεξαχθεί το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ (12-15 Ιουνίου), λόγω αποκαρδιωτικών δημοσκοπήσεων και χαμηλής δραστηριοποίησης των μελών, αλλά ξέρουμε πού θα πέσουν τα φώτα στο άνοιγμα των εργασιών. Στον Αλέξη Τσίπρα.
Όπως μάθαμε, ο «ιδρυτής» του ΣΥΡΙΖΑ θα παρευρεθεί την πρώτη ημέρα του συνεδρίου, ενώ, εκτός απροόπτου, δεν προτίθεται να ανέβει στο βήμα.
Η επιλογή αυτή συνιστά είδηση, διότι ο Αλέξης όχι απλώς δεν είχε προσέλθει στο προηγούμενο «κανονικό» συνέδριο του κόμματος τον Φεβρουάριο του 2024, επί προεδρίας Κασσελάκη, αλλά λίγες ώρες πριν την έναρξη έκανε την περίφημη δήλωση για προσφυγή σε νέες προεδρικές κάλπες που πυροδότησαν… μεγάλο χαμό στη συνεδριακή αρένα και στα social media.
Φυσικά δεν είχε εμφανιστεί ούτε στο άλλο, το «ιστορικό» (για λάθος λόγους) συνέδριο του Νοεμβρίου στο περίφημο μπουζουξίδικο, που είχε ουσιαστικά ως μοναδικό θέμα την οριστική εκδίωξη του Κασσελάκη από το κόμμα, με τον αποκλεισμό του από τις προεδρικές κάλπες.
Γιατί δεν θα μιλήσει ο Αλέξης στο συνέδριο; Διότι ό,τι έχει να πει θα το πει δύο μέρες νωρίτερα (10 Ιουνίου) στην ετήσια εκδήλωση του ομώνυμου Ινστιτούτου του, που θα γίνει στην Αθήνα.
Μαθαίνουμε ότι δεν έχουν προσκληθεί στελέχη ή εκπρόσωποι κομμάτων, η συζήτηση θα γίνει με επιστήμονες, αλλά και Ευρωπαίους πολιτικούς, ενώ ο οικοδεσπότης, στη δική του ομιλία, θα εστιάσει σε αυτά που προβάλλει το τελευταίο διάστημα: διεθνές γεωπολιτικό περιβάλλον, Ευρώπη και διλήμματα για τις προοδευτικές δυνάμεις.
Με πρόταγμα τις συνεργασίες τους…
ΒΟΑΚ: Εντός εύρους σε σχέση με τις υφιστάμενες οδικές παραχωρήσεις κινείται το διόδιο για τον οδικό άξονα της Κρήτης (ήτοι κάτι παραπάνω από 0,5 λεπτά του ευρώ) όπως προκύπτει από τη Σύμβαση Παραχώρησης που κατατέθηκε στη Βουλή και συζητείται σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Το δημόσιο στη φάση μερικής λειτουργίας (σ.σ. κατά την πρόοδο του έργου ο Παραχωρησιούχος θα στήσει κάποιους σταθμούς διοδίων (ευχόμαστε πως θα εισπράττει από τους ανυπότακτους Κρητικούς), αλλά δεν θα καταβάλει το σκιώδες διόδιο, δηλαδή την επιδότηση που αποφασίστηκε ήδη από την προκήρυξη του διαγωνισμού πως θα πληρώνει, ώστε το έργο να «βγαίνει» οικονομικά.
Έτσι εκτός από τη χρηματοδοτική συμβολή του κράτους για την κατασκευή του έργου, ύψους 792 εκατ. ευρώ (μαζί με την προαίρεση όποτε ενεργοποιηθεί), το δημόσιο θα καταβάλει σε βάθος 30ετίας (όσο διαρκεί η σύμβαση Παραχώρησης) ποσό 400,7 εκατ. ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο θα εκπληρώσει την υποχρέωση του σκιώδους διοδίου.
ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: Παρά τις προσπάθειες των αντιπροσωπειών του κλάδου στην ελληνική αγορά, ο όγκος πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων δεν παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Στο πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς, η πτωτική τάση ήταν 4,5% σε σχέση με το 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση στις πωλήσεις θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν είχε προστεθεί και ο μεγάλος αριθμός των αυτοκινήτων που απορροφήθηκε από την αγορά «rent a car», καθώς ξεκίνησε η περίοδος που αυξάνεται η ζήτηση για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Συνολικά, το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025 πουλήθηκαν 47.845 καινούρια αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάσtημα είχαν πάρει πινακίδες 50.113 αυτοκίνητα.
Πτωτικές τάσεις κατέγραψαν πολλές γνωστές και δημοφιλείς μάρκες.
Στην πρώτη εξάδα μόνο η Peugeot είχε αυξητική τάση, και ήταν μόλις 1,4%. Οι Toyota, Hyundai, Suzuki και Citroen/DS είχαν απώλειες, ενώ η Opel πέτυχε ίδιο αριθμό πωλήσεων με πέρυσι.
ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΙΙ: Όσο περνά ο χρόνος τόσο δυσκολότερο φαντάζει για μεγάλο αριθμό από μάρκες να καλύψουν το χαμένο έδαφος, καθώς έχει ήδη δοθεί η πλειονότητα των παραγγελιών που αφορούν τις εταιρείες leasing rent a car.
Επίσης, εκτιμώντας τις δυσκολίες της αγοράς και τον προγραμματισμό των μοντέλων, οι αντιπρόσωποι δεν προβαίνουν σε παραγγελίες μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, ούτως ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο να δημιουργηθεί μεγάλο στοκ.
Κάποιοι θα τρέχουν αλλά δεν θα... φτάσουν φέτος, καθώς δύσκολα θα ανακάμψουν σε επιθυμητά επίπεδα, λένε οι πηγές της στήλης.
Ανάμεσά τους η Nissan (δεν έχει φέτος νέα μοντέλα και διατηρεί υψηλές τιμές πώλησης), η Fiat (αν και έχει νέα μοντέλα, οι σχετικά υψηλές τιμές πώλησης μειώνουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών), η Skoda (τα παλαιά και τα νέα μοντέλα είναι ακριβά), η Audi (δεν προσφέρει νέα μοντέλα στις δημοφιλείς κατηγορίες και διατηρεί υψηλές τιμές πώλησης σε όλη την γκάμα της), η Seat (δεν έχει νέα μοντέλα, αλλά προσφέρει καλές τιμές).
Επιπλέον, η Mazda (δεν έχει νέα μοντέλα και διατηρεί υψηλές τιμές), η Tesla του Ελον Μασκ (πολλά προβλήματα με την ποιότητα, την αξιοπιστία, την τεχνική υποστήριξη και την έλλειψη δικτύου), η Land Rover (εξακολουθεί να έχει μεγάλη συχνότητα σοβαρών βλαβών, δυσκολίες στην υλοποίηση των όρων της εγγύησης, ελλείψεις στο δίκτυο και στην τεχνική υποστήριξη, δεν έχει νέα μοντέλα, πολύ υψηλές τιμές), η Smart (μικρή γκάμα, μόνο ηλεκτρικά, υψηλές τιμές) και η Subaru (παρωχημένα τα περισσότερα μοντέλα, υψηλές τιμές, ελλείψεις στο δίκτυο, μικρή διαθεσιμότητα).
Οι δέκα πρώτες μάρκες σε πωλήσεις στο 4μηνο του 2025
MIG: Με υψηλούς όγκους συναλλαγών, για τα δεδομένα του τίτλου, συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τελευταίων ημερών.
Χθες η μετοχή ανέβηκε στα 3,74 ευρώ ή 9% υψηλότερα, σε μια συνεδρίαση που άλλαξαν χέρια πάνω από 36 χιλιάδες μετοχές. Στις τέσσερις τελευταίες συνεδριάσεις η συνολική απόδοση υπερβαίνει το 31%.
Η κεφαλαιοποίηση ξεπερνά πλέον τα 117 εκατ. ευρώ.
ΔΕΗ: Ευκαιρία για profit taking στάθηκε η ανακοίνωση οικονομικών μεγεθών. Η μετοχή οπισθοδρόμησε στα 13,31 ευρώ (-3,34%), με συναλλαγές που έφτασαν τα 15,7 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι αναλυτές έσπευσαν να επισημάνουν ότι η πίεση στα μεγέθη τριμήνου προέκυψε για συγκυριακούς λόγους, ενώ η διοίκηση επιβεβαίωσε την καθοδήγηση για EBITDA 2 δισ. ευρώ στο σύνολο της χρονιάς.
Καθόλου τυχαία, οι τιμές-στόχοι κυμαίνονται από τα 16 ευρώ (Citi) έως και τα 22,6 ευρώ (Axia).