Euro2Day

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

ΗIG: Μega δάνειο πάνω από 500 εκατ. για την ΟΒ Streem-Buyback και μπόνους στη ΔΕΗ-Το παράπονο Μανουσάκη

Η εισήγηση της διοίκησης της ΔΕΗ για την επαναγορά ιδίων μετοχών και την απονομή μπόνους σε στελέχη. Η βαλτωμένη μετοχή της Βογιατζόγλου και πότε θα εγκαινιαστεί το Flyover της Θεσσαλονίκης.

Δημοσιεύθηκε: 13 Ιουνίου 2025 - 07:27

Load more
ΗIG: Μega δάνειο πάνω από 500 εκατ. για την ΟΒ Streem-Buyback και μπόνους στη ΔΕΗ-Το παράπονο Μανουσάκη

ΔΕH: Στα θέματα τακτικής γενικής συνέλευσης, η οποία έχει συγκληθεί για τις 27 Ιουνίου, περιλαμβάνεται νέο πρόγραμμα buyback ενόψει της διαφαινόμενης ολοκλήρωσης του υφιστάμενου.

Μέχρι την 28η Μαΐου η ΔΕΗ επαναγόρασε 36.521.334 μετοχές της (σ.σ. οι 12.730.000 ακυρώθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο), ενώ ο ανώτατος αριθμός που μπορεί να αποκτηθεί από το υφιστάμενο πρόγραμμα ανέρχεται σε 38,2 εκατ. τεμάχια. Επομένως, σύντομα θα πιάσει ταβάνι.

Το προτεινόμενο νέο πρόγραμμα επαναγοράς προβλέπει την απόκτηση έως 36.927.000 μετοχών (σ.σ. έως 10% του μετοχικού κεφαλαίου), με ανώτατη τιμή τα 29 ευρώ και κατώτατη τα 2,48 ευρώ.

Σε 121 στελέχη και εργαζόμενους του ομίλου ΔEΗ θα μοιραστεί ποσό 8,8 εκατ. ευρώ από τα κέρδη χρήσης 2024 ως επιβράβευση για την επίτευξη στόχων της περσινής χρονιάς.

 

ΒΟΥΛΗ: Εκτός εαυτού έβγαλε τον Κυριάκο Βελόπουλο ο Μακάριος Λαζαρίδης, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ υπενθύμισε παλαιότερη πρόταση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης για αγορά τουρκικών πυραύλων από την Ελλάδα, αντί για τα F-35, διέψευσε -με την κατάθεση επίσημων εγγράφων- όσα είχε υποστηρίξει νωρίτερα ο κ. Βελόπουλος για τη νομοθεσία που διέπει τα τουρκικά αλιευτικά και κάλεσε το υπουργείο Αμυνας στις επόμενες τακτικές κρίσεις να τον κάνει λόγω των γνώσεών του… στρατάρχη.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, εμφανώς εκνευρισμένος, χαρακτήρισε τον κ. Λαζαρίδη «θυρωρό της οικογένειας Μητσοτάκη» και ύψωσε παλαιά φωτογραφία του με τον Άκη Τσοχατζόπουλο και τον Γιώργο Παπανδρέου.

«Ήμουν στρατιωτικός συντάκτης τότε», σχολίασε ο γαλάζιος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, που υπογράμμισε ότι ο ίδιος δεν διαθέτει τραπεζικούς λογαριασμούς στην Deutsche Bank, καταλήγοντας με εμφανή ειρωνεία: «Αυτό που μας καταθέσατε είναι κάτι σαν τις επιστολές του Ιησού Χριστού».

Θου, Κύριε!

 

ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ: «Όσο χρόνο κάνουμε για να χτίσουμε ένα έργο, άλλο τόσο χρειάζεται για να αδειοδοτηθεί». Το παράπονο εξέφρασε ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης από το βήμα του Συνεδρίου «Ελλάδα 2025-2030» προκειμένου να δείξει την ελληνική κακοδαιμονία με τις αδειοδοτήσεις και τις ενστάσεις σε έργα κρίσιμα για την ενεργειακή ασφάλεια του συστήματος, που όσο λείπουν τόσο αυξάνουν τον κίνδυνο μπλακ άουτ. Τελευταίο περιστατικό η νέα ένσταση που υποβλήθηκε την περασμένη εβδομάδα για έργο της εναέριας γραμμής Κόρινθος-Αττική, του 2ου άξονα που θα θωρακίσει την ενεργειακή ασφάλεια της Πελοποννήσου.

Η ένσταση μεταφράζεται σε περαιτέρω καθυστέρηση για μια υποδομή που έχει κατασκευαστεί κατά 40%, και φυσικά σε επιβάρυνση για τους καταναλωτές, όπως πολλές φορές έχει συμβεί στο παρελθόν.

Στην περίπτωση, για παράδειγμα, της γραμμής Μεγαλόπολη-Πάτρα, που είχε μπλοκάρει έπειτα από τις αντιδράσεις των μοναχών της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα, το επιπλέον κόστος για τους καταναλωτές έφτασε στα 2 εκατομμύρια ευρώ. Και όλα αυτά έχουν επιπτώσεις στην πράξη, καθώς όταν είχε ξεσπάσει η πυρκαγιά το 2018 στην Κινέτα, παρά λίγο να γίνει μπλακ άουτ στην Πελοπόννησο.

Η λίστα των μπλοκαρισμένων έργων μεγαλώνει συνεχώς. Από το Κέντρο Υψηλής Τάσης Αργυρούπολης, κρίσιμο για την ασφαλή τροφοδότηση του Λεκανοπεδίου, ειδικά ενόψει και της ανάπτυξης του Ελληνικού, μέχρι τη γραμμή Χανιά-Δαμάστα Ηρακλείου, αλλά και την ηλεκτροδότηση του σταθμού στη βραχονησίδα Σταχτορρόη μέσω Αίγινας (αμφότερες απαραίτητες για την ορθή λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής), τα έργα που λείπουν είναι πολλά.

Καιρό τώρα ο ΑΔΜΗΕ ζητά να ενταχθούν οι στρατηγικές αυτές υποδομές σε ειδικό καθεστώς, με ταχύτερες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις-εξπρές, χωρίς να έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος. Τα βραχυκυκλώματα είναι συνεχή και τα βήματα μείωσης της γραφειοκρατίας δεν αρκούν. Χρειάζονται άλματα για να ξεπεράσουμε αυτές τις παιδικές ασθένειες.

Αν φυσικά θέλουμε να έχουμε ενεργειακή ασφάλεια στην πράξη και όχι στα λόγια.

 

GSI: Η ώρα του λογαριασμού πλησιάζει για το καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου, όπου μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 60% των ερευνών βυθού της συνολικής διαδρομής. Το προβλέπει άλλωστε η διμερής διακρατική συμφωνία, ότι μέρος του κόστους του καλωδίου θα ανακτηθεί από τους καταναλωτές σε ορίζοντα 35ετίας, με αναλογία 37%-63% αντιστοίχως.

Σε συνέχεια λοιπόν της συμφωνίας, οι δύο ρυθμιστές είχαν εγκρίνει πέρυσι δαπάνες 571 εκατ. ευρώ, που κατέβαλε ο ΑΔΜΗΕ για το έργο κατά τη διετία 2023-2024 και προϋπολογιστικά για το 2025. Και βάσει της μεθοδολογίας της ΡΑΑΕΥ, που πρόκειται να συνεδριάσει για το θέμα την επόμενη Πέμπτη, ένα πρώτο ποσό, γύρω στα 7,3 εκατ. ευρώ, θα αρχίσει να ανακτάται από τους Ελληνες καταναλωτές από τον Ιούλιο και μετά, δηλαδή να περνά στους λογαριασμούς ρεύματος ως χρέωση χρήσης συστήματος.

Αν και δεν πρόκειται για ποσό που θα επιφέρει κάποια σημαντική επιβάρυνση, εντούτοις προκαλεί εντύπωση ότι οι καταναλωτές θα αρχίσουν να πληρώνουν για ένα έργο που παραμένει μετέωρο.

«Στηρίζομαι στα όσα είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση, ότι το έργο θα προχωρήσει», είπε χθες ο κ. Μανουσάκης από το βήμα του συνεδρίου «Ελλάδα 2025-2030». Και κάλεσε τους δύο ρυθμιστές (Ελλάδας και Κύπρου) να επισπεύσουν τις αποφάσεις τους, προκειμένου με τα έσοδα από τις προς ανάκτηση δαπάνες να συνεχίσει τις αποπληρωμές στη Nexans, ώστε κι εκείνη να συνεχίσει την κατασκευή του καλωδίου.

Χωρίς αυτά τα έσοδα, ούτε μπορεί να προχωρήσει η χρηματοδότηση του έργου, ούτε να υπογραφεί συμβόλαιο με τη Siemens, που έχει κερδίσει τον διαγωνισμό για τον Σταθμό Μετατροπής στην Κύπρο, ούτε και να μπουν στο παιχνίδι οι πιθανοί ξένοι μέτοχοι.

Αν και δεν συμμεριζόμαστε την αισιοδοξία του κ. Μανουσάκη, παραπέμπουμε εντούτοις στη χθεσινή δήλωση του ΥΠΕΝ Σταύρου Παπασταύρου από το ίδιο συνέδριο, όπου επίσης δεσμεύτηκε ότι το έργο θα προχωρήσει, θύμισε πρόσφατη τοποθέτηση του πρωθυπουργού ότι το GSI θα γίνει και πρόσθεσε για ακόμη μια φορά ότι ο χρονισμός εξαρτάται από διάφορους παράγοντες...

 

ΑΔΜΗΕ: Πέραν του τελικού μερίσματος χρήσης 2024 (σ.σ. πρόσθετο μέρισμα 0,062 ευρώ ανά μετοχή), η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών προτίθεται να διανείμει και προμέρισμα από τα κέρδη της τρέχουσας χρήσης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, θα κινηθεί στα επίπεδα του 0,12 ευρώ ανά μετοχή. Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις, οι μέτοχοι θα εισπράξουν φέτος -από (τελικό) μέρισμα 2024 και προμέρισμα- ποσό της τάξης του 0,18 ευρώ ανά μετοχή.

 

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Στο τραπέζι μπαίνει για τα καλά το σενάριο ενός «στοπ» στους όρους σύνδεσης για νέα έργα ΑΠΕ. Το θέμα που άνοιξε η ίδια η ΡΑΑΕΥ θα τεθεί επί τάπητος την Τρίτη 17 Ιουνίου σε συνάντηση με τον ΑΔΜΗΕ. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, αναβάθμιση της συνάντησης, που σημαίνει ότι θα γίνει στο ΥΠΕΝ.

Αντικείμενο θα είναι το κατά πόσο θα υπάρξει «πάγος» στη χορήγηση νέων όρων σύνδεσης για ΑΠΕ από τον Διαχειριστή ή θα συνεχιστεί η σημερινή πολιτική του υπουργείου για overbooking. Η υπερδέσμευση, δηλαδή, ηλεκτρικού χώρου, καθώς τα εν λειτουργία έργα και όσα έχουν λάβει όρους σύνδεσης (μαζί με τη δυναμικότητα που έχει δεσμευτεί για συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως τα υπεράκτια αιολικά) υπερκαλύπτουν το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ που, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), προβλέπεται να λειτουργεί το 2030.

Το πρόβλημα έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις, απαιτεί ριζοσπαστικές λύσεις και θα είναι ένα πρώτο crash test στα βαθιά νερά της ενεργειακής αγοράς για τον κ. Παπασταύρου.

 

EDPR: Διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του εν Ελλάδι χαρτοφυλακίου με λειτουργούντα αιολικά και άδειες φωτοβολταϊκών και αιολικών «τρέχει», σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, η εταιρεία.

Μένει να φανεί αν η Motor Oil, ως συνεταίρος μειοψηφίας (σ.σ. με 49%) στη μικτή εταιρεία με την EDPR, που κατέχει εν λειτουργία και υπό ανάπτυξη αιολικά 460,6 MW, θα ματσάρει την αποτίμηση για τα εν λόγω πάρκα ή θα πωλήσει στην ίδια τιμή.

Η αρχική συμφωνία, που είχε συναφθεί με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ πριν την απόσχιση των ΑΠΕ και την πώληση της Άνεμος σε MOH, προέβλεπε ότι τα εν λόγω πάρκα θα κατασκευάζονταν με χρηματοδότηση EDPR. Κι αυτό, απ' όσο ξέρουμε, δεν άλλαξε… 

 

ΒΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ: Νέο χαμηλό 12μήνου έγραψε χθες η μετοχή (1,99 ευρώ), με χρηματιστηριακούς παράγοντες να αποδίδουν το βάλτωμα του τίτλου (σχεδόν αμετάβλητη η τιμή του κατά την τελευταία πενταετία, περίοδο κατά την οποία ο Γενικός Δείκτης έχει διανύσει ράλι) είτε στη μείωση των περυσινών κερδών είτε στη χαμηλή εμπορευσιμότητά του, καθώς η διοίκηση επιμένει να κατέχει ποσοστό πάνω από το όριο που επιτρέπει ο νέος κανονισμός του ΧΑ.

Από την άλλη πλευρά, η αποτίμηση στο ταμπλό (12,5 εκατ.) είναι πολύ χαμηλότερη από την καθαρή της θέση (19,3 εκατ. στις 31/12/2024), η οποία μάλιστα αναμένεται να ενισχυθεί φέτος λόγω και της πώλησης (με κέρδος) ακινήτου που είχε αγοραστεί το περυσινό φθινόπωρο (πρώην εγκαταστάσεις της Cardico).

Με βάση την πρόθεση της διοίκησης να διανείμει φέτος 0,07 ευρώ ανά μετοχή, η μερισματική απόδοση του τίτλου διαμορφώνεται στο 3,5%.

Αναμένεται με ενδιαφέρον η επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση στις 18 Ιουνίου.

 

AVAX: Χρονιά της Θεσσαλονίκης θα είναι, απ’ ό,τι δείχνουν τα πράγματα, το 2027. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Μιτζάλης από το βήμα συνεδρίου άνοιξε χθες τα χαρτιά του για το Flyover, που κατασκευάζει σε κοινοπραξία με τη METKA.

Δήλωσε ότι αν συνεχιστούν με τους σημερινούς ρυθμούς οι εργασίες, τότε το μεγάλο έργο θα είναι έτοιμο να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς στα μέσα του 2027.

Ξέρουμε όμως ότι δεν θα είναι το μόνο, γιατί τον Ιανουάριο του 2027 η AVAX θα παραδώσει στο ΙΣΝ και το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο, έργο με τεράστια κοινωνική σημασία.

 

ΟΒ STREEM-HIG: Τραπεζική χρηματοδότηση ύψους άνω των 500 εκατ. ευρώ, με ενέχυρο ακίνητα, ετοιμάζεται να λάβει από κοινοπραξία τραπεζών ο όμιλος ΟΒ Streem, που δημιούργησε στον τομέα των logistics το private equity fund HIG. Υπενθυμίζεται ότι η OB Streem ενσωματώνει πρακτικά τις legacy εταιρείες Ορφεύς Βεϊνόγλου και Makios Logistics.

Η στήλη πληροφορείται ότι το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη μεγαλεπήβολων σχεδίων στο εξωτερικό, αλλά και για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό αποθηκών και εγκαταστάσεων, με έμφαση και στα ρομποτικά συστήματα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more