Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Ο «πόλεμος» των κατασκευαστικών

Λεπτές και ευαίσθητες οι ισορροπίες ήδη, μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθούν.

Δημοσιεύθηκε: 28 Απριλίου 2021 - 09:39

Load more

Με αφορμή το «παράθυρο» που άνοιξε για να αποκτήσει επιπλέον 3,18% της ΕΛΛΑΚΤΩΡ η Reggeborgh,
θα θυμίσω πως στον ευρύτερο κλάδο των κατασκευών θα παιχτεί ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα της 5ετίας.

Αναφέρομαι, κυρίως, στα έργα συνολικού ύψους 43,5 δισ.(!) που προγραμματίζονται να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ και συμπράξεων. Το μέγεθος, από μόνο του, είναι τεράστιο και προοιωνίζεται «ομηρικές μάχες» αλλά και «γάμους συμφερόντων».

Η «μάχη» για την απόκτηση του συμβολαίου της Γραμμής 4 του Μετρό θα μοιάζει αγώνας προθέρμανσης, μου έλεγε χαρακτηριστικά παράγων μίας εκ των BIG4+1. Είναι πολλά, πάρα πολλά τα λεφτά, για έναν κλάδο που για χρόνια περιήλθε σε δεινή θέση και πλέον δίνεται μία χρυσή ευκαιρία να αναταχθεί.

Λεπτές και ευαίσθητες οι ισορροπίες ήδη, μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθούν. Και θα περιοριστώ σε τρεις περιπτώσεις που θεωρώ ενδεικτικές. Avax και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν συνάψει σύμβαση με την κινεζικών συμφερόντων ICR Cyprus Resort Development για την κατασκευή του συγκροτήματος ξενοδοχείου και καζίνου City of Dreams Mediterranean στην Λεμεσό.

Στο κοινοπρακτικό σχήμα συμμετέχουν η Avax με 60%, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 40% με το κόστος του (βασικού) έργου στα 270 εκατ., με τις υπογραφές να έχουν «πέσει» τον Απρίλιο του 2019.

Avax και όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ) όπως και οι Mytilineos, Intrakat συμμετέχουν στον mega διαγωνισμό για τις οπτικές ίνες, ύψους 870 εκατ.

Στο πολύ μεγάλο project της Εγνατίας Οδού μονομάχοι είναι τα σχήματα των Vinci Highways-Mytilineos-Avax vs ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects.

Αλλά και στην Αττική Οδό (η σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024), όπου το ΤΑΙΠΕΔ «τρέχει» τις εξελίξεις
πέραν των ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Avax(*) που έχουν τη λειτουργία/διαχείριση του έργου, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και από Mytilineos, Ιntrakat αλλά όχι μόνο. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, η επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Λεωφόρο Κύμης θα προχωρήσει σύντομα ως δημόσιο έργο και μέσω αυτής θα συνδέεται με την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.

(*) Ακτωρ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με 67,75%-Avax 34,21% (συμπεριλαμβανόμενου του ποσοστού μέσω της ΕΤΕΘ).

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων