Η διαφορά μεταξύ «ψηφιακού μετανάστη» και «ψηφιακού ιθαγενή»

Δεν υπάρχει τέλεια πρόβλεψη, επειδή η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα, επισημαίνει ο γνωστός futurist Δημήτρης Δημητριάδης. Η μετάβαση από το Web 2.0 στο Web 3.0.

Δημοσιεύθηκε: 25 Ιανουαρίου 2024 - 08:27

Load more

Ο Βασίλης Παζόπουλος συνομίλησε με τον Δημήτρη Δημητριάδη, ίσως τον πιο γνωστό Έλληνα μελλοντολόγο (futurist), με αφορμή το νέο του βιβλίο με τίτλο «2049», από τις εκδόσεις KEY BOOKS.

Όπως εξήγησε ο Δημήτρης Δημητριάδης, το μέλλον δεν είναι ένα. Οι futurists δεν προβλέπουν. Δεν υπάρχει τέλεια πρόβλεψη, επειδή η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα, όπως αναλύεται και στο βιβλίο. Περισσότερο φτιάχνουν ικανοποιητικά σενάρια με τα δεδομένα που υπάρχουν για να προετοιμαστούμε για το μέλλον.

Ένα άλλο ζήτημα που συζητήθηκε, είναι τι επιπτώσεις έχει στην ψυχολογική κατάσταση του ανθρώπου το γεγονός ότι καλείται να διαχειριστεί πολλαπλές προσωπικότητες: Μια προσωπικότητα στον φυσικό κόσμο και ταυτόχρονα διάφορες «ψηφιακές περσόνες» σε Facebook, TicTok, Metaverse και άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Ο Δημήτρης Δημητριάδης εξηγεί ποιοι είναι οι ψηφιακοί μετανάστες και ποιοι οι ψηφιακοί ιθαγενείς στην σύγχρονη πραγματικότητα. Τι σημαίνει το προσδόκιμο ζωής δεξιοτήτων και αν τελικά είναι προτιμότερο σε κάποιον νέο που θέλει να σπουδάσει τώρα, να διαλέξει το πανεπιστήμιο ή να επικεντρωθεί στην εκμάθηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.

Αυτά και άλλα πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα καλούμαστε να διαχειριστούμε στην καθημερινότητα μας στην εποχή της μετάβασης από το Web 2.0 προς το Web 3.0. Επειδή, όπως το διαδίκτυο εκδημοκράτισε την πρόσβαση στην πληροφορία και η τεχνητή νοημοσύνη εκδημοκράτισε τη γνώση, έτσι και το blockchain θα εκδημοκρατίσει τη συμμετοχικότητα και την διαχείριση.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων