ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ Α.Β.Ε.Ε.: Παπουτσάνης: Οικονομικά Αποτελέσματα Α’ Τριμήνου 2024

Δημοσιεύθηκε: 29 Απριλίου 2024 - 18:35

Load more

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

29 Απριλίου 2024

  

 

Παπουτσάνης: Οικονομικά Αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή

Α' Τρίμηνο 2024

Α' Τρίμηνο 2023

Κύκλος εργασιών

€ 14,2 εκατ.

 € 15,3 εκατ.

-7,2%

Μικτό Κέρδος

€ 5 εκατ.

€ 4,3 εκατ.

17,5%

Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (adjusted EBITDA)

€ 1,8 εκατ.

€ 1,7 εκατ.

7,9%

Κέρδη προ φόρων

€ 0,8 εκατ.

€ 0,7 εκατ.

15,8%

Κέρδη μετά από φόρους

€ 0,7 εκατ.

€0,4 εκατ.

51,9%

 

 

Επισκόπηση αποτελεσμάτων

 

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 14,2 εκατ. ευρώ (έναντι 15,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023), ήτοι μειωμένος κατά 7,2%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 58% του συνολικού κύκλου εργασιών.

 

Για το σύνολο του έτους, εκτιμάται ενίσχυση του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2023, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024, οπότε θα είναι σε πλήρη εξέλιξη οι νέες συνεργασίες που ήδη υλοποιούνται. Η ενίσχυση αυτή θα επηρεάσει θετικά περαιτέρω και την κερδοφορία της Εταιρείας.

 

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,7 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 52% (έναντι 0,4 εκατ. ευρώ το Α' Τρίμηνο του 2023) χάρη στην ενίσχυση κατά 18% του μικτού κέρδους που ανήλθε σε 5 εκατ. ευρώ έναντι 4,3 εκατ. ευρώ, συνέπεια της εξομάλυνσης των τιμών υλών και ενέργειας σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

 

Τα λειτουργικά έξοδα (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) αυξήθηκαν κατά 24%, κυρίως λόγω των δαπανών διαφήμισης, επικοινωνίας και προώθησης του Brand ΑΡΚΑΔΙ, οι οποίες ήταν προγραμματισμένες για το πρώτο τρίμηνο του έτους, προκειμένου να υποστηριχθεί το μεγάλο επαναλανσάρισμα του brand και η είσοδός του στις νέες αγορές οικιακής φροντίδας. Το ΑΡΚΑΔΙ προσβλέπει σε ισχυρή διψήφια ανάπτυξη των πωλήσεων του για το 2024 και παρουσιάζει ήδη αύξηση τζίρου κατά 42% το πρώτο τρίμηνο. 

 

Στη βελτίωση των κερδών μετά από φόρους συντελεί και ο μειωμένος φόρος εισοδήματος ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης επενδυτικών προγραμμάτων που προβλέπουν φοροαπαλλαγές.

 

H ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου (που μεταξύ άλλων έχει επεκτείνει σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα) έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες.

 

Η Παπουτσάνης βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες για νέα έργα που θα ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη της δραστηριότητας της.

 

 

Όσον αφορά την συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης, το 13% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 42% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 18% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

 

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

 

Επώνυμα Προϊόντα

Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 19% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, η οποία οφείλεται κατά μεγάλο βαθμό στο brand ΑΡΚΑΔΙ, που με την είσοδο του στις νέες κατηγορίες φροντίδας ρούχων και υγρών πιάτων παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 42%. Εξαιρώντας το ΑΡΚΑΔΙ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ εμφανίζουν αύξηση 6% στην Ελλάδα σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, κερδίζοντας σταθερά μερίδιο σε αξία σε μία αγορά που κινείται με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης (+1,4% σε αξία για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, με βάση τα στοιχεία αγοράς για το οργανωμένο λιανεμπόριο).  Τέλος, οι εξαγωγές των επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης αναπτύσσονται δυναμικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφοντας ανάπτυξη κατά 28% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Ο πυλώνας των επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το έτος 2024, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, της δυναμικής διαφημιστικής υποστήριξης και της ενίσχυσης της παρουσίας μας στα καταστήματα.

 

 

Ξενοδοχειακά Προϊόντα

Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων κινήθηκαν πτωτικά κατά 29% το πρώτο τρίμηνο του 2024, γεγονός που οφείλεται στις πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό, οι οποίες αν και  παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα,  παρουσιάζουν υστέρηση σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο λόγω έκτακτων μεμονωμένων παραδόσεων στις αρχές του 2023.

Οι πωλήσεις προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2023 και τα μηνύματα για την ελληνική τουριστική αγορά το 2024 είναι θετικά,  με την προϋπόθεση να μην επεκταθούν περαιτέρω τα τρέχοντα γεωπολιτικά γεγονότα. Επιπλέον, οι εξαγωγές των επωνύμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης έχουν υπερδιπλασιαστεί στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για δυναμική ανάπτυξη και ενισχύοντας την παρουσία των brands της Παπουτσάνης στο εξωτερικό.

 

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα)

Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 12%, τάση που οδηγείται από τις αγορές του εξωτερικού και η οποία αναμένεται να αντιστραφεί κατά τη διάρκεια του έτους. Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο, λόγω της πλήρους εξέλιξης νέας συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία. Επιπρόσθετα, το πρώτο τρίμηνο του 2023 παραδόθηκαν ποσότητες σε πολυεθνικές-πελάτες, προϊόντων που μεταγενέστερα καταργήθηκαν στα πλαίσια της επαναξιολόγησης του προϊοντικού τους χαρτοφυλακίου με βάση το χαμηλό περιθώριο κέρδους λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.

 

 

 

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών

Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών από πλευράς όγκου παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά του πρώτου τριμήνου του 2023 και με πολύ καλύτερη κερδοφορία. Στόχος της Εταιρείας παραμένει η διεύρυνση του πελατολογίου και η ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών.

 

 

 

Επιχειρηματική Προοπτική

To παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει ευμετάβλητο ενώ πιο ενθαρρυντικές είναι οι προβλέψεις για την εγχώρια αγορά. Παράλληλα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 παρουσιάζεται μία εξομάλυνση των τιμών υλών και ενέργειας σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, χωρίς όμως να απουσιάζουν διακυμάνσεις.

Πέραν των ανωτέρω εξωγενών παραγόντων, η Εταιρεία έχει αναπτύξει στρατηγικές και τακτικές για την περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας αλλά και του κύκλου εργασιών, όπως:

 

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων