Ξενοδόχοι Αθήνας: Τι θα κρίνει την αύξηση της πληρότητας

Τι έφερε στους ξενοδόχους της Αττικής η πρώτη μέρα του ανοίγματος των συνόρων. Η νοοτροπία της «τελευταίας στιγμής» και τα αριθμητικά σενάρια. Οι προσδοκίες για ίσα βάρκα-ίσα νερά στα οικονομικά αποτελέσματα, στην καλύτερη περίπτωση.

Δημοσιεύθηκε: 2 Ιουλίου 2020 - 09:51

Load more

Χωρίς σημαντικές αυξήσεις η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αττικής κατά την πρώτη μέρα ανοίγματος των πτήσεων αλλά και στις μέρες που μεσολάβησαν από τις ανακοινώσεις για το άνοιγμα των συνόρων.

«Δεν έχουμε ακούσει για σημαντική αύξηση πληρότητας. Η πρώτη Ιουλίου βρέθηκε στο ίδιο πλαίσιο κίνησης των ξενοδοχείων με τις προηγούμενες μέρες», τονίζει στο Sputnik o Ευγένιος Βασιλικός, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ) και Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Όπως όμως εκτιμά, δεν είναι απίθανο η εικόνα να αλλάξει τις επόμενες μέρες. «Ας μην ξεχνάμε ότι ο κόσμος που φτάνει στο αεροδρόμιο δεν είναι σίγουρος ότι θα πάει σε ξενοδοχείο, καθώς αν βγει θετικός στο τεστ, θα πάει σε ξενοδοχείο καραντίνας. Άρα ενδέχεται να υπάρξουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής».

Δεν είναι λίγοι οι ξενοδόχοι που δεν ποντάρουν σε σημαντικά κέρδη αυτό το καλοκαίρι, αλλά ευελπιστούν ότι θα κατορθώσουν να βγάλουν τα έξοδά τους.

Ως ιδιοκτήτης και CEO της Airotel Group of Hotels, ο Ε. Βασιλικός αναφέρει ότι από τον προηγούμενο μήνα λειτουργούν τρία από τα έξι ξενοδοχεία του ομίλου.

«Τα αποτελέσματα θα φαίνονται μέρα με τη μέρα. Όσο περισσότεροι θα ανοίξουν τόσο πιο δύσκολα θα μοιραστεί η φετινή πίτα, που είναι ήδη μικρή. Αναμένουμε να δούμε αν ο Ιούλιος θα μπορέσει να συμπληρώσει κάτι από τη χασούρα, αν θα υπάρχει κάποια ανάκαμψη».

Όσοι διαθέτουν πάνω από μία ξενοδοχειακή μονάδα δεν θα ανοίξουν τουλάχιστον τη μία εξ αυτών, μας εξηγεί, ενώ όσοι διαθέτουν μόνο ένα ξενοδοχείο, «θα προσπαθήσουν να καθυστερήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το άνοιγμά του, μέχρι το επίπεδο που τους βοηθάει το κράτος».

Πολλά εποχικά ξενοδοχεία θα παραμείνουν κλειστά και θα ανοίξουν το 2021.

«Δεν έχουμε ξαναδεί τα ξενοδοχεία μας κλειστά, παρά μόνο για ανακαινίσεις. Υπάρχουν επίσης και ξενοδόχοι που δεν θα ανοίξουν ούτε του χρόνου. Θα υπάρξουν χρεοκοπίες», τονίζει.

Οι εκτιμήσεις του Ε. Βασιλικού για τον φετινό αριθμό των τουριστών δεν είναι θετικές.

«Αν το 2019 είχαμε 33 εκατομμύρια τουρίστες, τότε το ρεαλιστικό σενάριο για το 2020 είναι να φτάσουμε τα πέντε με έξι εκατομμύρια (όπου περιλαμβάνονται οι δύο πρώτοι μήνες της χρονιάς). Ένα πιο αισιόδοξο σενάριο είναι να φτάσουμε τα οκτώ εκατομμύρια».

Το μεγάλο στοίχημα

Το πραγματικά μεγάλο στοίχημα είναι τι θα γίνει μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα.

«Θετικό θα είναι αν θα κινηθούν τα κρούσματα σε χαμηλά επίπεδα. Αν όμως υπάρξουν εκατοντάδες κρούσματα ανά ημέρα, τότε θα επανεξετάσουμε τα δεδομένα σε τελείως διαφορετική βάση και τα αποτελέσματα θα είναι πολύ χειρότερα».

Αναφορικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα τόνισε ότι είναι βατά και υλοποιήσιμα. «Αναμενόμενα με τον πελάτη, ο οποίος θα συμμορφωθεί με αυτά».

Την ίδια στιγμή, σημειώνει ότι πολλά ξενοδοχεία άνοιξαν μία εβδομάδα πριν την καραντίνα. «Οι νέοι παίκτες που εισήλθαν στον χώρο θα αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα, καθότι μπορούν να βγάλουν τα τρέχοντα έξοδά τους, αλλά όχι και τα χρήματα που επένδυσαν».

Όμως η Ελλάδα δεν έχει ανοίξει τις πτήσεις από όλες τις χώρες του εξωτερικού.

«Ρώσοι και Αμερικανοί είναι από τις εθνικότητες που θα στερηθεί η χώρα ποσοτικά και ποιοτικά, με τα μέχρι τώρα δεδομένα στη φετινή τουριστική περίοδο», τονίζει.

Επιπλέον δεν αποκλείει «κανόνια» τουριστικών πρακτορείων. Κάποιες περιοχές και επιχειρήσεις επιβαρύνθηκαν από τη χρεοκοπία της Thomas Cook, που ήρθε πριν την πανδημία. «Η Αθήνα όμως δεν ένιωσε τόσο πολύ τη ζημιά».

Πηγή: sputniknews

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων