Εντεκα χρόνια… φαγούρα με τη γραμμή του τραμ προς Πειραιά

Το σίριαλ με τη γραμμή του τραμ προς τον Πειραιά. Εντεκα χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού και δεν έχουν παραδοθεί τα 5,4 χιλιόμετρα της επέκτασης.

Δημοσιεύθηκε: 13 Ιουλίου 2020 - 08:06

Load more

Τον Φεβρουάριο του 2015 έπρεπε να έχει παραδοθεί προς λειτουργία η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά, σύμφωνα με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της τεχνικής εταιρείας «Θεμέλη» τον Ιανουάριο του 2013. Αν και έχουν μεσολαβήσει 5,5 χρόνια, παραμένει άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, με τις τελευταίες εκτιμήσεις να προβλέπουν πως το τραμ στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς θα λειτουργήσει στις αρχές του 2021.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της επέκτασης, με προϋπολογισμό 91,8 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε το 2009, δηλαδή πριν από 11 χρόνια. Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση και πέρασαν άλλα επτά χωρίς να έχει ολοκληρωθεί.

Η επέκταση του τραμ, συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων με 11 στάσεις, ξεκινάει από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος». Όμως ακόμα και αν γίνει κάποιο θαύμα και δεν αλλάξουν εκ νέου τα χρονοδιαγράμματα, για να φτάσει το τραμ από το Σύνταγμα στον Πειραιά πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τρεις άλλες παρεμβάσεις.

Στην Αττικό Μετρό επικαλούνται, για την τελευταία καθυστέρηση στην παράδοση του τμήματος Φάληρο - Πειραιάς μια πυρκαγιά που ξέσπασε τον περασμένο Φεβρουάριο σε διατηρητέο κτίριο που βρίσκεται στην οδό Ομηρίδου Σκυλίτση. Για να ολοκληρωθούν οι εργασίες υποσταθμού και τηλεματικής, πρέπει πρώτα να δοθούν οι άδειες, ώστε να κατεδαφιστεί το κτίριο πλην της πρόσοψης που κρίθηκε διατηρητέα.

Το σίριαλ με την επέκταση προς Πειραιά και η αδιαφορία επί σχεδόν ενάμιση χρόνο για την επαναλειτουργία του τμήματος Σύνταγμα - Κασομούλη έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες απανωτών κυβερνήσεων για τη στήριξη των μέσων σταθερής τροχιάς στην πρωτεύουσα. Όταν είχε υπογραφεί η σύμβαση για το έργο, τον Φεβρουάριο του 2013, είχε γίνει γνωστό πως η Αττικό Μετρό «προωθεί τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τραμ» προς Καλλίπολη (Β’ Στάδιο Επέκτασης), προς Κερατσίνι και Πέραμα (Γ’ Στάδιο), προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο - Αργυρούπολη) και από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως).

Προς το παρόν, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου περιμένουν κάποια στιγμή να λειτουργήσει κανονικά η γραμμή Σύνταγμα - Πειραιάς…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων