Κρατά η διψήφια άνοδος τζίρου στα σούπερ μάρκετ

Φθίνει σταδιακά ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, αν και η αγορά διατηρεί διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του 2020. Πλήγμα στις τουριστικές περιοχές. Μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις καθαριστικών.

Δημοσιεύθηκε: 26 Ιουλίου 2020 - 08:30

Load more

Ομαλοποιείται η ζήτηση στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου σύμφωνα και με τα στοιχεία πωλήσεων για το τελευταίο 15νθήμερο, που συγκεντρώνει η IRI. Παρόλα αυτά από την αρχή του χρόνου έως τον Ιούλιο το φυσικό δίκτυο των σούπερ μάρκετς παρουσιάζει ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 11,5% ενώ ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στο συγκεκριμένο διάστημα διαμορφώνεται σε 114,49 εκατ. ευρώ (από 113,69 εκατ. ευρώ πέρυσι).

Η σταδιακή επαναλειτουργία της λιανικής και η άρση των περιορισμών σε συνδυασμό με την έλλειψη τουριστικού ρεύματος έχει ωστόσο επιδράσει στους ρυθμούς ανάπτυξης.

Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) κατέγραψε αύξηση 0,7% την εβδομάδα που τελείωσε στις 12/7 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, που προηγήθηκε (5/7), σημειώθηκε αύξηση 4%. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί πτώση 3,9% την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου (28/6) ενώ όλος ο μήνας εξελίχθηκε με αυξομειώσεις (+5,7% την εβδομάδα που τελείωσε 21/6, -5,6% στις 14/6, +5,4% στις 7/6 κ.ο.κ.)

Την τελευταία εβδομάδα (12/7), η πρώτη κατηγορία όσον αφορά την ανάπτυξη πωλήσεων ήταν τα καθαριστικά (+5,9%), ενώ τα τρόφιμα ενισχύθηκαν μόλις κατά 0,1%, και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 1%. Πτώση 1,4% σημείωσαν οι πωλήσεις των υπολοίπων καταναλωτικών αγαθών (αφορούν 86 κατηγορίες όπως ομαδοποιούνται από την IRI σε σύνολο 340 FMCGs). 

Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, παρατηρείται υστέρηση κυρίως σε περιοχές όπου κατά τεκμήριο πέρυσι συγκέντρωναν υψηλό ποσοστό επισκεπτών και τουριστών. Από τα στοιχεία της ΙRI, προκύπτει πως στην Κρήτη οι πωλήσει των σούπερ μάρκετς εμφανίζουν πτώση κατά 14% συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες της περυσινής εβδομάδας, ενώ πτώση καταγράφεται και στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας (-3,8%). Αντίθετα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Ελλάδα και Πελοπόννησο η αγορά είναι σε άνοδο (2,2%, 3,7%, 4% και 2,9% αντίστοιχα).

Επίσης οριακή πτώση εμφανίζουν τα καταστήματα 400 έως 1.000 τ.μ. (-0,3%), που αποτελούν το 35,4% της αγοράς και τα μικρότερα (-0,5%), με μερίδιο 11,6%, τα οποία λειτουργούν κυρίως σε νησιά και παραθεριστικές περιοχές. Αύξηση 4,7% σημείωσαν οι πωλήσεις στις μεγάλες σάλες, από 2.500 τ.μ. και πάνω ενώ θετικό πρόσημο (+0,7%) εμφανίζουν οι πωλήσεις στα καταστήματα 1.000 έως 2.500 τ.μ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων