Ποιες γραμμές λεωφορείων αναλαμβάνουν τα ΚΤΕΛ

Εως τα τέλη Νοεμβρίου η σταδιακή ανάθεση εκτέλεσης 60 περιφερειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ. Η συμφωνία με τον ΟΑΣΑ, το κόστος και τα οφέλη.

Δημοσιεύθηκε: 8 Οκτωβρίου 2020 - 15:19

Load more

Σε 24.131.018 ευρώ, δηλαδή σε περίπου 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο, ανέρχεται η διετής σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου εξήντα αστικών και ειδικού τοπικού χαρακτήρα γραμμών εντός της Περιφέρειας Αττικής (περιοχής ευθύνης ΟΑΣΑ) για περίοδο δύο ετών.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΑ, η συνεργασία ΟΑΣΑ - ΚΤΕΛ προβλέπει την ανάθεση από τον ΟΑΣΑ στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. της εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου εξήντα (60) αστικών και ειδικού τοπικού χαρακτήρα γραμμών εντός της Περιφέρειας Αττικής (περιοχής ευθύνης ΟΑΣΑ) για περίοδο δύο ετών.

Η συνεργασία ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού που περιλαμβάνει επίσης:

Η προσωρινή εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19.

Τα έκτακτα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ για τα ΜΜΜ σχετικά με την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 και πρωτίστως ο αποτελεσματικός περιορισμός της πληρότητας των λεωφορείων και τρόλεϊ σε ποσοστό 65%, επιβάλλουν τη βελτίωση των χρονοαποστάσεων των γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ, για την αποφυγή φαινομένων συνωστισμού, τονίζει ο ΟΑΣΑ.

Για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου 60 προαστιακών γραμμών, η ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. υποχρεούται στην κυκλοφορία 200 αστικού τύπου λεωφορείων, εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων).

Οπως αναφέρει ο ΟΑΣΑ, το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. το οποίο θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται σε 24.131.018 ευρώ. Το κόστος αυτό έχει υπολογιστεί με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.

Με την ανάθεση των περιφερειακών γραμμών:

Με την εξοικονόμηση πόρων (οχήματα και οδηγοί)  θα βελτιωθούν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών και περιλαμβάνουν πολλαπλές μετεπιβιβάσεις (γραμμές κορμού, κεντρικές, διακεντρικές γραμμές και τροφοδοτικές γραμμές).

Η προσωρινή ανάθεση της εκτέλεσης των περιφερειακών γραμμών εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση εσόδων στις συγκεκριμένες γραμμές, αφενός λόγω περιορισμού της εισιτηριοδιαφυγής και αφετέρου χάρη στα νέα σημεία πώλησης εισιτηρίων του ΟΑΣΑ που θα λειτουργούν από την ΚΤΕΛ Ν. Αττικής  Α.Ε.

Οι τιμές των εισιτηρίων στις λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από την ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε., παραμένουν ίδιες με τις ισχύουσες στο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ. Οι εισπράξεις απ’ τα κόμιστρα του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Στην αρμοδιότητα του Οργανισμού εμπίπτει εξάλλου και ο έλεγχος για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων, με στόχο την αξιόπιστη και ποιοτική εκτέλεση του καθοριζόμενου συγκοινωνιακού έργου.

Το συγκοινωνιακό έργο που ανατίθεται αντιστοιχεί ετησίως:

Συγκοινωνιακό έργο ΟΑΣΑ:

Το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας καλύπτει σημαντική έκταση του πολεοδομικού ιστού του Ν. Αττικής. Στην Περιφέρεια Αττικής λειτουργούν 258 λεωφορειακές γραμμές και 20 γραμμές τρόλεϊ, που:

Ηλικία στόλου οχημάτων:

Συνέπειες απο-επένδυσης της τελευταίας πενταετίας:

Οι ελλείψεις σε οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) και σε ανθρώπινο δυναμικό κρίσιμων ειδικοτήτων και κυρίως οδηγών είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, σημειώνει ο ΟΑΣΑ. Ειδικότερα, την περίοδο 2015-2019 παρατηρείται:

Επιβάρυνση συστήματος αστικών συγκοινωνιών από την πανδημία Covid-19:

Η ανωτέρω κατάσταση  έχει επιβαρυνθεί περαιτέρω λόγω της πανδημίας Covid-19. Τα έκτακτα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ για τα ΜΜΜ για την αντιμετώπιση της και ιδιαίτερα ο περιορισμός της μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας των οχημάτων σε ποσοστό 65%, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη αύξησης της συχνότητας των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ, για την αποφυγή φαινομένων συνωστισμού. 

Αντικείμενο της συνεργασίας ΟΑΣΑ - ΚΤΕΛ Ν. Αττικής

Γραμμές που θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2020 στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής

Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο  Άγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.

Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.

Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.

Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν τον σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.

Η παροχή των υπηρεσιών διαιρείται σε δύο περιόδους, χειμερινή και θερινή, για τις οποίες ο ΟΑΣΑ έχει καταρτίσει πρόγραμμα σε ημερήσια βάση.

Οικονομικοί όροι:  

Οι κύριοι οικονομικοί όροι τις συνεργασίας μεταξύ ΟΑΣΑ - ΚΤΕΛ στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης έχουν ως εξής:

Πίνακας 1: Βασικό πλαίσιο συνεργασίας ΟΑΣΑ - ΚΤΕΛ

Διάρκεια σύμβασης :

 

2 έτη

 

Τιμολογιακή πολιτική:

ΟΙ τιμές των εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις ισχύουσες στο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ

Εισπράξεις:

 

Οι εισπράξεις των ΚΤΕΛ αποτελούν έσοδο του ΟΑΣΑ.

 

Πώληση εισιτηρίων & κίνητρα για την μείωση της εισιτηριοδιαφυγής:

Πρόβλεψη συστήματος κινήτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων προϊόντων ΟΑΣΑ μέσα από το δίκτυο πώλησης των ΚΤΕΛ.

Οχήματα:

Για την άρτια εκτέλεση του έργου, τα ΚΤΕΛ υποχρεούνται στην ταξινόμηση και κυκλοφορία 200 αστικού τύπου λεωφορείων, εκ των οποίων:

Τηλεματική & Ηλεκτρονικό Εισιτήριο:

Στο πλαίσιο της επιτακτικής ανάγκης αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού, τα οχήματα των ΚΤΕΛ εντάσσονται άμεσα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο εξοπλισμός τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα αυτά θα εγκατασταθεί σταδιακά.

Στην τελική φάση, τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν:

Οφέλη

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων