Ουραγός η χώρα σε εξαγωγές σταφυλιών που στέλνουμε στη Γερμανία

Το περίπου 5% των γερμανικών εισαγωγών σε επιτραπέζια σταφύλια καλύπτουν οι Έλληνες παραγωγοί. Στην πρώτη θέση οι Ιταλοί, που εξάγουν και... ελληνικά σταφύλια. Ποιες ποικιλίες έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Δημοσιεύθηκε: 5 Νοεμβρίου 2020 - 08:49

Load more

Μικρό είναι το «καλάθι» των επιτραπέζιων σταφυλιών που στέλνουμε στη Γερμανία, καθώς σε ένα «πεδίο» εισαγωγών άνω των 600 εκατ. ευρώ, η αξία των εξαγωγών μας σε σταφύλια μόλις που προσεγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ.

Μακράν, την πρώτη θέση, διατηρούν οι Ιταλοί, οι οποίοι, εκτός από τα δικά τους, εξάγουν στη Γερμανία και… ελληνικά σταφύλια.

Σύμφωνα με σημείωμα του ελληνικού γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Μονάχου που βασίζεται σε στοιχεία έρευνας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας για τη Γεωργία και τη Διατροφή (Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung), για το χρονικό διάστημα Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2020, τα ιταλικά σταφύλια κυριαρχούν στη γερμανική αγορά επιτραπέζιου σταφυλιού, με μερίδιο αγοράς περίπου 65%, ενώ ακολουθούν η Αίγυπτος, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Τουρκία και η Γαλλία.

Όπως αναφέρουν εισαγωγείς ελληνικών φρούτων της κεντρικής αγοράς φρούτων και λαχανικών στο Μόναχο (η μεγαλύτερη από τις 17 κεντρικές αγορές που συμμετέχουν στο σύνδεσμο GFI - Frischmärkte Dautschland), η κυριαρχία της Ιταλίας σε σχέση με τους ανταγωνιστές της οφείλεται στη συμμετοχή πολλών διαφορετικών ποικιλιών στο καλάθι των ιταλικών εξαγωγών, όπως ενδεικτικά οι ποικιλίες: Italia, Michele Palieri, Sugraone, Crimson Seedless, Regal Seedless, Flame Seedless, Victoria και Red Globe. Κατά αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος της εμπορίας και διάθεσης του προϊόντος στον τελικό καταναλωτή.

Οι εισαγωγές από Ελλάδα αφορούν κυρίως τις ποικιλίες Crimson Seedless και Thompson Seedless, με τη μέση τιμή πώλησης να ακολουθεί ανοδική πορεία και να ανέρχεται την 47η εβδομάδα σε 3,25 ευρώ το κιλό. Αντίθετα, η μέση τιμή πώλησης των ιταλικών σταφυλιών ακολούθησε πτωτική πορεία, στα 2,4 ευρώ το κιλό.

Για το 2019, οι εισαγωγές επιτραπέζιων σταφυλιών Γερμανίας ανήλθαν σε 317.891 τόνους (το 41% εξ αυτών από τρίτες χώρες) αξίας 600 εκατ. ευρώ, από 319.620 τόνους (το 42,4% εξ αυτών από τρίτες χώρες), αξίας 642 εκατ. ευρώ το έτος 2018.

Η Ιταλία είναι ο πρώτος προμηθευτής της Γερμανίας, ενώ σε σχέση με το 2016 οι εξαγωγές της προς τη Γερμανία παρουσιάζουν πτώση 26%. Ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά οι χώρες: Ν. Αφρική (σημαντική αύξηση 27% σε σχέση με 2019), Ισπανία, Ινδία, Ολλανδία και Ελλάδα.

Οι εισαγωγές Γερμανίας από Ελλάδα ανήλθαν το 2019 σε 19.662 τόνους (18.375 το 2018), αξίας 28,58 εκατ. ευρώ (28,5 εκατ. ευρώ το 2018), αποτελώντας το 6,1% επί του συνόλου εισαγωγών Γερμανίας. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές εξαγωγές το 2017 είχαν ανέλθει στους σχεδόν 27.000 τόνους, κατατάσσοντας την Ελλάδα στην 5η θέση, μετά την Ιταλία, τη Νότια Αφρική, την Ινδία και την Ισπανία, με την οποία η διαφορά σε τόνους ήταν πολύ μικρή.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην κεντρική αγορά φρούτων και λαχανικών στο Μόναχο καταγράφηκε σημαντική ζήτηση του ελληνικού σταφυλιού της ποικιλίας Crimson Seedless, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση της τιμής πώλησης.

Τέλος, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες Ελλήνων εμπόρων φρούτων, μελών του Δικτύου επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων Βαυαρίας, η διαφορά που εντοπίζεται στα στατιστικά στοιχεία εισαγωγών επιτραπέζιου σταφυλιού από Ελλάδα σε Γερμανία (το 2019 η απόκλιση φθάνει στο 15%), όπως αποτυπώνεται από τις στατιστικές υπηρεσίες των δύο χωρών, οφείλεται πιθανότατα στην αγορά του ελληνικού προϊόντος από ιταλικούς εμπορικούς οίκους απευθείας από Έλληνες παραγωγούς και τη μετέπειτα διακίνηση και εξαγωγή του στη Γερμανία με χώρα αποστολής την Ιταλία.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων