Στη Βουλή η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε-65

Προς κύρωση η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του Ε65, που σηματοδοτεί την έναρξη των εργασιών από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα στο καλοκαίρι. Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου των 442 εκατ. ευρώ με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Δημοσιεύθηκε: 2 Ιουνίου 2021 - 12:37

Load more

Στη Βουλή προς κύρωση μέσα στον Ιούνιο κατευθύνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), μετά τη σχετική έγκριση που έλαβε από το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

Πρόκειται για τμήμα 70,5 χιλιομέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει λάβει έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη θετική γνωμοδότηση της DG Comp και έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής, η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Με το βόρειο τμήμα μήκους 70,5 χλμ., από τα Τρίκαλα έως τα Γρεβενά, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., θα συνδέει κατά την ολοκλήρωση τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως ανάδοχος κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου για την προσεχή 30ετία, υπολογίζει την έναρξη εργασιών αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου σε 36 μήνες. Σημειώνεται δε ότι με την παραπάνω εξέλιξη, το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (υπογεγραμμένες και προς υπογραφή συμβάσεις) ξεπερνά πλέον τα 3 δισ. ευρώ.

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111 χλμ. έως και το 136 χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Η νέα χάραξη από το 136 χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκος υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων