Οπισθεν για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Πρόβλεψη για πτώση από 2% έως 5% το 2021, διατύπωσε ο CEO της IRI Π. Μπορέτος στη Food Expo. Αποτύπωμα και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Πώς επηρεάζoυν το πρόγραμμα των εμβολιασμών και τα lockdown.

Δημοσιεύθηκε: 17 Ιουνίου 2021 - 08:45

Load more

Πτώση 6% σημείωσαν οι πωλήσεις των super market τον Μάιο του 2021, που αποδείχθηκε ο χειρότερος μήνας της τελευταίας διετίας από άποψη επιδόσεων. 

Στοιχεία για τις πωλήσεις και τις καταναλωτικές τάσεις μετά την πανδημία στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσίασε στην ψηφιακή έκθεση Food Expo ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της IRI Hellas. Η πτώση της ζήτησης αποδίδεται τόσο στην επανεκκίνηση της εστίασης, που διεκδικεί πάλι τον χώρο της στην πίτα της αγοράς, όσο και στις καταναλωτικές τάσεις που ανέδειξε η κρίση της πανδημίας, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές λόγω της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα στην οικονομία.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, το 2021 η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020 στο βασικό σενάριο, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown, η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

Οι νέες τάσεις αναμένεται να έχουν αποτύπωμα και στο e-grocery. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μπορέτος, η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων των super market έχει αλλάξει και η πτώση που καταγράφεται, ξεπερνά το 30-35% σε σχέση με την επιπλέον αξία που πήρε από την πανδημία. 

Ο κ. Μπορέτος αναφέρθηκε επίσης στις αυξήσεις των τιμών στο ράφι. Εξάλλου, πρόσφατα στοιχεία της IRI για το α’ τετράμηνο του 2021 έδειξαν ότι η ανάπτυξη 1,3% αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών. Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώθηκε άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων. Η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%. 

Πάντως οι νέες τάσεις δεν αφορούν μόνο την ελληνική αγορά αφού αντίστοιχες έρευνες της IRI σε άλλες χώρες δείχνουν ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη αρχίζουν και ενδιαφέρονται περισσότερο για τις οικονομίες των χωρών τους και για το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα, καθώς σταματούν σταδιακά τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης. Συνεχίζουν δε να ανησυχούν για θέματα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς δεν έχει σταματήσει η πανδημία. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο, εκτιμάται ότι μετά τους εμβολιασμούς και ιδίως από το 2022 και μετά, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να βγαίνουν σιγά σιγά σε μικρά γκρουπ, θα αυξάνουν την κινητικότητα και την κατανάλωσή τους εκτός σπιτιού.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων