Ενδιαφέρον από Lacoste και μεγάλους οίκους για ελληνικό βαμβάκι

Πεποίθηση του ΥπΑΑΤ είναι ότι η Ελλάδα και οι βαμβακοκαλλιεργητές πρέπει να αξιοποιήσουν την αυξημένη παγκόσμια ζήτηση και την ανισορροπία που υπάρχει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

Δημοσιεύθηκε: 17 Σεπτεμβρίου 2021 - 16:47

Load more

Ισχυρό διεθνές ενδιαφέρον προσελκύει το βαμβάκι, με γνωστούς οίκους του εξωτερικού, όπως η Lacoste, να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πιστοποιημένο ελληνικό βαμβάκι, το οποίο αποτελεί το 80%-85% του συνόλου της παραγωγής της ΕΕ.

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σπήλιος Λιβανός, υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ) στο 2ο Συνέδριο της Διεπαγγελματικής Βάμβακος, στη Λάρισα, όπου τόνισε πως κεντρική επιλογή του υπουργείου αποτελεί η επένδυση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού βαμβακιού και στη δημιουργία προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Πεποίθηση του ΥπΑΑΤ είναι ότι η Ελλάδα και οι βαμβακοκαλλιεργητές πρέπει να αξιοποιήσουν την αυξημένη παγκόσμια ζήτηση και την ανισορροπία που υπάρχει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης καθώς τα αποθέματα είναι περιορισμένα, γεγονός που δίνει προοπτικές στο ελληνικό βαμβάκι, το οποίο χαρακτήρισε «πολύτιμο προϊόν» και «λευκό χρυσό», αφού προσφέρει εισόδημα σε περισσότερες από 45.000 οικογένειες.

Όπως είπε ο κ. Λιβανός αναφέρθηκε στον ρόλο της Διεπαγγελματικής Βάμβακος και τόνισε ότι για το ΥπΑΑΤ και περιέγραψε τους βασικούς στόχους στην καλλιέργεια βάμβακος:

Για να υλοποιηθεί η κεντρική επιλογή του ΥΠΑΑΤ για επένδυση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού βαμβακιού, όπως είπε, απαιτείται:

Σε αυτήν την κατεύθυνση πολύ σημαντική είναι η πιστοποίηση AGRO 2. Η ισοδυναμία των προδιαγραφών AGRO 2 και BCI που πετύχαμε με τον ΕΛΓΟ, συμβάλλει καθοριστικά στη διεθνή αναγνώριση της ποιότητας του ελληνικού βαμβακιού. Προσέθεσε ότι το ΥπΑΑΤ πέτυχε να εξασφαλίσει την ένταξη και χρηματοδότηση του βαμβακιού του AGRO 2 στο Μέτρο 3.1 της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΠΑΑ (εντός του 2022) ως φιλοπεριβαλλοντικής δράσης της Εθνικής Στρατηγικής με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ, ικανοποιώντας ένα μακροχρόνιο και δίκαιο αίτημα της ΔΟΒ.

Ο κ. Λιβανός τόνισε ότι με συντονισμένες προσπάθειες και με την υιοθέτηση και υλοποίηση μιας Εθνικής Στρατηγικής, στόχος είναι να αποκτήσει το βαμβάκι νέα προοπτική και ώθηση, το δικό του brandname, «ελληνικό βαμβάκι», να ενισχυθεί σοβαρά στην Ευρώπη και τις διεθνείς αγορές. Προς αυτή την κατεύθυνση σημείωσε την ανάγκη συνεργασίας με τους παραγωγούς για την καλύτερη αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ (ΚΑΠ και Ταμείο Ανάκαμψης).

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων