Εξι κλάδοι υπόσχονται επενδύσεις έως 35 δισ. ευρώ

Πρωταθλήτρια στις επενδύσεις με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης εκτιμάται ότι θα είναι η ναυτιλία. Ποιοι είναι οι υπόλοιποι τομείς που σχεδιάζουν κινήσεις υψηλού ενδιαφέροντος. Οι επενδύσεις κινητοποιούν 25 δισ. ευρώ δανείων.

Δημοσιεύθηκε: 16 Νοεμβρίου 2021 - 07:59

Load more

Έξι κλάδοι μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον ξένων και ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων, καθώς ετοιμάζουν επενδύσεις ύψους 32 έως και 35 δισ. ευρώ, με κεφάλαια που θα προέλθουν είτε από το σκέλος των δανείων 13 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε από το σκέλος των 18 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στις επιδοτήσεις.

Σύμφωνα με τις τράπεζες, οι συνολικές χρηματοδοτήσεις που θα ενεργοποιηθούν από τις εν λόγω επενδύσεις θα διαμορφωθούν -για την ίδια περίοδο- στα 25 δισ. ευρώ.

Το στοίχημα βέβαια είναι τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματικούς ομίλους να είναι βιώσιμα, να παράγουν δηλαδή αξία και να συμβάλλουν στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, να αυξήσουν τις καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και να μεταμορφώσουν -επί της ουσίας- το παραγωγικό μοντέλο της ελληνικής οικονομίας, το οποίο προς το παρόν παραμένει στάσιμο με όρους και κανόνες άλλων εποχών.

Ο πρωταθλητής

Με βάση τις τραπεζικές εκτιμήσεις, ο κλάδος που την επόμενη 3ετία θα καταγράψει πρωταθλητισμό στην προσέλκυση επενδύσεων είναι η ναυτιλία. Προβλέπεται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, να επενδυθούν στη ναυτιλία 10 δισ. ευρώ.

«Πρόκειται για έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους και ήδη τα επενδυτικά σχέδια στήριξης μέσω των δανείων αλλά και των επιδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι έτοιμα», τονίζει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος τράπεζας.

Τα «φιλέτα»

Στη λίστα με τους πιο δημοφιλείς κλάδους για επενδύσεις μετά τη ναυτιλία ακολουθούν η ενέργεια και οι υποδομές (σ.σ. σε αυτές εντάσσονται και οι ιδιωτικοποιήσεις). Στον hot κλάδο της ενέργειας, σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας των πολλαπλών αλλαγών που ήδη γίνονται αλλά και με βάση τα νέα δεδομένα που εισάγει η κλιματική αλλαγή, οι επενδύσεις που προγραμματίζονται και στηρίζονται (εν μέρει) στο Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 6 δισ. ευρώ.

Η κινητικότητα που σημειώνεται στον ενεργειακό κλάδο είναι ήδη έντονη, ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι κάνουν επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, μπαίνουν σε νέα μορφές ενέργειας και η μάχη για μεγαλύτερα μερίδια αγοράς μόλις ξεκίνησε. Στο παζλ έρχονται και προστεθούν και ισχυροί ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι, γεγονός που κάνει τον ανταγωνισμό πιο ενδιαφέροντα.

Στα «φιλέτα» όμως εντάσσονται και οι επενδύσεις στις υποδομές, οι οποίες αναμένεται να φθάσουν την επόμενη 3ετία τα 5 δισ. ευρώ. Η δυναμική του κλάδου των υποδομών είναι ισχυρή, καθώς συνεισφέρουν σε ολόκληρο το φάσμα της επιχειρηματικότητας και «χωρίς καλές, αποδοτικές υποδομές, καμία χώρα δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Το πακέτο των υποδομών γίνεται πιο ελκυστικό καθώς η Ελλάδα έχει μια από τις πιο hot (σ.σ. παρά τα όποια προβλήματα) λίστες ιδιωτικοποιήσεων που πρέπει να γίνουν.

Τουρισμός, real estate, μεταποίηση

Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα γίνουν την επόμενη 3ετία στον κλάδο του τουρισμού. Η επενδυτική φρενίτιδα στον κλάδο είχε ξεκινήσει από το 2019, όταν αρκετά ξένα funds έκαναν απόβαση στην Ελλάδα και αγόραζαν το ένα ξενοδοχειακό asset μετά το άλλο.

Τραπεζικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι οι επενδύσεις στον τουρισμό θα αυξήσουν ταχύτητα το 2022, καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι σημαντικά τα επόμενα έτη. Ιδιαίτερη δυναμική καταγράφει ο κλάδος του real estate, με τα εμβληματικά έργα στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας να ζεσταίνουν έτι περαιτέρω το ενδιαφέρον των επενδυτών. Για την επόμενη 3ετία, αναμένονται επενδύσεις στο ελληνικό real estate ύψους 3 δισ. ευρώ.

Τέλος, κάτι έχει αρχίσει να κινείται στο κομμάτι της μεταποίησης. Σύμφωνα με τις αρμόδιες τραπεζικές πηγές, έχουν υποβληθεί ικανοποιητικά επενδυτικά projects για επενδύσεις στη μεταποίηση, οι οποίες εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 4 δισ. ευρώ.

«Η μεταποίηση στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Εξού και τα ελληνικά προϊόντα δεν βρίσκουν την αξία τους στις ξένες αγορές. Διότι για παράδειγμα, δεν αρκεί μόνο να παράγεις το λάδι, πρέπει να βρούμε τρόπο να το βάλουμε στο μπουκάλι και να το πουλήσουμε ως ένα εξαιρετικό brand και όχι ως χύμα προϊόν», αναφέρει τραπεζική πηγή.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων