Αρνητικό ξεκίνημα για τα σούπερ μάρκετ τον Γενάρη

Στο -3,4% οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο παρά την εκτίναξη του πληθωρισμού κατά 6,2%. Τι δείχνουν τα στοιχεία της NielsenIQ.

Δημοσιεύθηκε: 16 Φεβρουαρίου 2022 - 08:32

Load more

Μείον 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021, αλλά με επιπλέον 70,9 εκατ. ευρώ στο ταμείο έναντι του Ιανουαρίου του 2020 -δηλαδή πριν ξεσπάσει η Covid- έκλεισε το ταμείο των σούπερ μάρκετ τον πρώτο μήνα της φετινής χρονιάς. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων να διαμορφωθούν τον φετινό Ιανουάριο στα 703,844 εκατ. ευρώ, δηλαδή 3,4% λιγότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021 και 11,2% υψηλότερες από τον πρώτο μήνα του 2020.

Στην εξίσωση όμως θα πρέπει να βάλουμε και την πορεία του πληθωρισμού, που τον φετινό Ιανουάριο έσπασε το φράγμα του 6,2%, που αποτελεί ρεκόρ 25ετίας. Τον Ιανουάριο του 2021 ο πληθωρισμός ήταν 2% και τον Ιανουάριο του 2020 0,9%.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ, η πρώτη εβδομάδα του χρόνου παρουσίασε την πιο αρνητική τάση, στο -12,4%. Μέρος αυτής της υποχώρησης η NielsenIQ την αποδίδει στο γεγονός ότι την 3η Ιανουαρίου υπήρξαν ορισμένες αλυσίδες που δεν λειτούργησαν, λόγω απογραφής.

Αρνητικός, αν και αρκετά πιο συγκρατημένος, ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης της δεύτερης εβδομάδας, στο -1,8%, ενώ την τρίτη εβδομάδα υπήρξε ανάκαμψη και θετική τάση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, στο +2,7%.

Όσον αφορά στην τελευταία εβδομάδα του μήνα η κακοκαιρία, καθώς και τα προβλήματα λειτουργίας και ανατροφοδότησης πολλών καταστημάτων κατέληξαν σε μια αρνητική τάση της τάξης του -2,3%, με την Αττική να συμβάλλει κατά το ήμισυ σε αυτό τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης.

Για την Αττική, με βάση τα ημερήσια στοιχεία πωλήσεων που διαθέτει η NielsenIQ για συγκεκριμένους λιανέμπορους, την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, λόγω της χιονόπτωσης και της μεγάλης πτώσης της μέσης θερμοκρασίας, παρατηρήθηκαν διαφορές στις δυναμικές (βαρύτητες) των ημερών.

Ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες του Ιανουαρίου η ημέρα Τρίτη συγκέντρωνε κατά μέσο όρο το 14% των εβδομαδιαίων πωλήσεων, την τελευταία Τρίτη του Ιανουαρίου η συνεισφορά της έπεσε στο 9%, καθώς προφανώς οι αγοραστές απέφυγαν τις μετακινήσεις τις ημέρες της έντονης χιονόπτωσης, αναφέρει η NielsenIQ.

Από την ίδια ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων προέκυψε ότι αυξήθηκε αντίστοιχα η συνολική βαρύτητα της Παρασκευής και του Σαββάτου την τελευταία εβδομάδα του μήνα, από 42% που ήταν ο μέσος όρος των προηγούμενων εβδομάδων στο 49%, οπότε και είχε αρχίσει λίγο να εξομαλύνεται η κατάσταση με τα χιόνια και τις δυσκολίες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και της δυσκολίας μετακίνησης των αγοραστών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων