Η έξοδος του Πάσχα «πλήγωσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Μισοάδειο το καλάθι των αγορών του Πάσχα. Πού οφείλεται η κατάρρευση των πωλήσεων σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της αγοράς.

Δημοσιεύθηκε: 18 Μαΐου 2022 - 08:50

Load more

Μισοάδειο ήταν το καλάθι των αγορών από τα σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα. Ο συνολικός τζίρος υποχώρησε κατά 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, που ήταν μια εβδομάδα αργότερα από τη φετινή, αλλά ήταν 12,8% υψηλότερος από τις πωλήσεις στην pro-Covid εποχή.

Η σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων μπορεί να αποδοθεί σε δύο λόγους. Αφενός, στη μείωση της αγοραστικής δύναμης λόγω της αύξησης των τιμών, που ανάγκασε τους καταναλωτές να είναι φειδωλοί στις αγορές τους και αφετέρου, στη μεγάλη έξοδο από τα μεγάλα αστικά κέντρα μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού.
Στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 12,7% και 11,1% αντίστοιχα. Αντιθέτως, σημαντική ανάπτυξη σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%) αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, οι πωλήσεις προϊόντων bazaar υποχώρησαν κατά 13,5%, ενώ πτώση 10,7% εμφάνισαν οι πωλήσεις προϊόντων για τη φροντίδα του νοικοκυριού. Στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, καταγράφηκε συνολική μείωση της τάξης του 1,7%.

Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση κατά 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5,7%. Αντιθέτως αύξηση κατά 52,4% σημείωσαν οι πωλήσεις σε πρόβατο, λόγω τιμής. Από τη μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών προκύπτει πως ο καταναλωτής προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%, αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.

Όσον αφορά στις λοιπές κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων