Εργα υποδομών €2,5 δισ. στη Δυτική Ελλάδα

Προχωρά η μελέτη για τη σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό. Τα 3+1 οδικά έργα που παραδίδονται μέσα στο 2022 και το 2023. Το μεγάλο πρόγραμμα αντιπλημμυρικών έργων που θωρακίζει την περιοχή, σύμφωνα με τον υφ. Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.

Δημοσιεύθηκε: 22 Ιουνίου 2022 - 09:48

Load more

Στα οδικά, αντιπλημμυρικά και σιδηροδρομικά έργα που υλοποιούνται στην Δυτική Ελλάδα και καλύπτουν το έλλειμμα υποδομών που υπήρχε στην περιοχή, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ημερίδα με τίτλο: «Έργα και Υποδομές στη Δυτική Ελλάδα».

Όπως επισήμανε ο κ. Καραγιάννης «μέσα από τη μεγάλη επιστροφή των υποδομών στην Ελλάδα, έρχονται οι λύσεις που αλλάζουν τη ζωή των πολιτών, γιατί ο τρόπος που μετακινούμαστε, η ταχύτητα και η ασφάλεια είναι στοιχείο του πολιτισμού για τη βελτίωση της καθημερινότητας».

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών στην Ελλάδα «τρέχει» το μεγάλο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, από τα οποία έχουν δημοπρατηθεί περίπου τα 8 δισ. ευρώ.

«Το παρόν δεν έχει μουσαμάδες, δεν έχει εξαγγελίες, έχει στημένα εργοτάξια, έχει δουλειές, έχει έργα που βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση και άλλα που προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς».

Σε αυτό το πλαίσιο προχώρα και το ευρύ πλάνο υποδομών στη Δυτική Ελλάδα, με τον κ. Καραγιάννη να τονίζει ότι «υλοποιούμε τη δέσμευση που αναλάβαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ως κυβέρνηση, να προχωρήσουμε σε έργα που της αξίζουν και να καλύψουμε το έλλειμμα στις υποδομές που υπήρχε. Στη Δυτική Ελλάδα προγραμματίζουμε και υλοποιούμε έργα ύψους 2,5 δισ. που αφορούν ένα ευρύ φάσμα υποδομών, όπως είναι ο σιδηρόδρομος, οι οδικοί άξονες και τα αντιπλημμυρικά έργα. Είναι σαφές ότι οι παρεμβάσεις μας, μικρότερες και μεγαλύτερες, εκτείνονται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας, σε έργα τοπικού και υπερτοπικού ενδιαφέροντος».

Επιπλέον, ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε ιδιαίτερη μνεία στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας που στη Δυτική Ελλάδα επιτυγχάνεται με παρεμβάσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για κονδύλια τα οποία είναι εξασφαλισμένα μέσω του Προγράμματος Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ).

Τα οδικά έργα που αναβαθμίζουν την ασφάλεια και κάνουν ταχύτερες τις μετακινήσεις

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο τρίπτυχο που εγγυάται την υλοποίηση των έργων και το οποίο είναι η πολιτική βούληση, ο σωστός σχεδιασμός και η οργανωμένη επίβλεψη. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο αυτοκινητόδρομος «Πάτρα-Πύργος» που πλέον κατασκευάζεται και σήμερα υπάρχουν και πάλι στημένα εργοτάξια. Σε 36 μήνες θα δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56χλμ. από τον Πύργο και τέσσερις μήνες μετά ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στο σύνολό του στους πολίτες.

«Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, προσθέτοντας ότι παράλληλα εκτελούνται στον υφιστάμενο δρόμο έργα οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, κατασκευάζονται ήδη σειρά οδικών έργων στη Δυτική Ελλάδα που αποτελούσαν διαχρονικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών.

Τα έργα αυτά είναι:

Θωράκιση της περιοχής με αντιπλημμυρικά έργα

«Το πλάνο μας ειδικά για την Αιτωλοακαρνανία ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει έργα που αλλάζ+ουν την καθημερινότητα των πολιτών, όπως είναι τα αντιπλημμυρικά» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Προχωρά άμεσα η κατασκευή δικτύου άρδευσης και αποστράγγισης για την εξυπηρέτηση αγροτικής περιοχής συνολικής έκτασης 38.000 στρεμμάτων σε Αμβρακία, Αμφιλοχία και Βάλτο.

Το έργο, προϋπολογισμού 64,5 εκατομμυρίων ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και έως τον Ιούλιο αναμένεται η δημοπράτηση, καθώς αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η διαδικασία των απαλλοτριώσεων.

Επιπλέον, γύρω από την Ιόνια Οδό θα κατασκευαστούν περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα τα περισσότερα από τα οποία είναι στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, ενώ παράλληλα οι μελέτες για τη κατασκευή της νέας γέφυρα του Ευήνου είναι σε εξέλιξη.

«Προχωρούμε στην αντιπλημμυρική προστασία περιοχών σε όλη την Επικράτεια και στη θωράκισή τους απέναντι στα έντονα φαινόμενα που επιφέρει η κλιματική αλλαγή προκειμένου να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια τόσο των πολιτών όσο και των υποδομών της χώρας» υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Το πλάνο των σιδηροδρομικών έργων

Την ίδια ώρα, με ταχύτατους ρυθμούς εξελίσσεται το πλάνο των σιδηροδρομικών έργων στη Δυτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «οι εργασίες και οι διαγωνισμοί στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη – Ρίο με συνολικό προϋπολογισμό 565 εκατομμύρια ευρώ, προχωρούν. Το έργο από το Ρίο έως το λιμάνι της Πάτρα, με υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο τμήμα εντός του αστικού ιστού, δημοπρατήθηκε. Και φυσικά, φέρνουμε το τρένο στον Πύργο αναβαθμίζοντας την γραμμή από την Κάτω Αχαγιά».

Κλείνοντας ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε: «Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας υλοποιούμε μεγάλα αλλά και μικρότερα έργα εξασφαλίζοντας ότι η ανάκαμψη και η ανάπτυξη της οικονομίας θα διαχυθεί και θα αφορά όλους τους Έλληνες».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων