Πώς προχωρούν τα έργα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα

Περίπου 5 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Ιδανικά σχεδιασμένο και απόλυτα αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη το FlyOver, είπε ο υφ. Υποδομών Γ. Καραγιάννης. Η εικόνα των project στη συμπρωτεύουσα, το μετρό και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού.

Δημοσιεύθηκε: 28 Ιουνίου 2022 - 13:26

Load more

Στα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα και αποτελούν ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης, αναφέρθηκε εκτενώς ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ημερίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας Voria.gr με θέμα τις ευκαιρίες που ανοίγουν το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νέο ΕΣΠΑ για την ελληνική οικονομία.

«Ένα σημαντικό ποσό από τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω των συμβάσεων ΣΔΙΤ αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες ομολογουμένως έχουν ελλείμματα, τόσο λόγω της δεκαετούς κρίσης της χώρας όσο και λόγω αμήχανων και άστοχων επιλογών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015-2019», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών, «οι δημοπρατήσεις, οι συμβασιοποιήσεις, τα εργοτάξια και οι παραδόσεις έργων αποτελούν και την απάντηση στη δυσπιστία στη Θεσσαλονίκη».

«Απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες» σημείωσε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά, «ήδη παραδώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στην Ποτίδαια, ξεκινήσαμε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό που εκκρεμούσε από το 2000, ενώ το Θέρμη - Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του το φθινόπωρο».

«Δεν θα επιτρέψουμε τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης και να μείνει πίσω η Θεσσαλονίκη»

Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε για τις συγκοινωνίες και τα μεγάλα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε:

1. Για τον ΟΑΣΘ: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία και σήμερα στην πόλη κυκλοφορούν 460. Από τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε τα νέα λεωφορεία.

2. Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Αυτό που βρήκαμε ήταν ένας κολλημένος διαγωνισμός για τη μελέτη. Εμείς μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατίες και τις καθυστερήσεις και ο διαγωνισμός για το έργο να βρίσκεται ήδη στη β’ φάση».

3. Για το FlyOver: Το έργο προχώρησε σε μία διετία και στο τέλος του 2022 θα έχει εργοτάξια. «Η κριτική γιατί προχωρήσαμε τόσο γρήγορα και γιατί θα βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφοριακή κατάσταση, που επικρατεί στην πόλη, δεν ευσταθεί. Όλοι ξέρουμε ότι η πόλη είχε ανάγκη αυτό το έργο για να λύσει το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου».

4. Για το Μουσείο Ολοκαυτώματος: «Εκεί που χωροθετήθηκε δεν χωρούσε, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πήγατε και βάλατε ένα μουσείο-στολίδι σε μία έκταση που δεν χωρούσε».

5. Για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο κ. Καραγιάννης διερωτήθηκε «το μετρό ήταν τελειωμένο, ενώ δεν είχε ράγες, βαγόνια και σταθμούς και το κρατάμε τρία χρόνια χωρίς να το παραδίδουμε;», ενώ τόνισε: «Υπάρχουν δύο αντιλήψεις στην πολιτική, η μία να εγκαινιάζεις μουσαμάδες και η άλλη να λες την πραγματικότητα».

Διεμήνυσε ότι «ως κυβέρνηση και ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή δεν θα επιτρέψουμε η πόλη να μείνει πίσω και τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης».

Πού βρίσκονται τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης

Ο κ. Καραγιάννης έδωσε πλήρη εικόνα για την πορεία των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως είπε:

Ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι η «εμμονή» με τα χρονοδιαγράμματα έχει έναν επιπλέον στόχο και αυτός είναι ότι «θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου» και εξήγησε ότι «όταν υπάρχει η πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη ακόμα και τα πιο πολύπλοκα έργα ολοκληρώνονται».

Περίπου 5 δισ. ευρώ για έργα στη Βόρεια Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια έργα περίπου 5 δισ. ευρώ μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του.

«Έργα που εξασφαλίζουν μία ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή», όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «ο Βόρειος Ε-65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του».
Έκανε ιδιαίτερη μνεία «στα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη - Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δισ.».

«Όλα τα μεγάλα projects προχωρούν με ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη»

Άλλωστε, όπως υπογράμμισε το σημαντικότερο είναι να γίνονται τα έργα και όχι σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ενταχθούν φθάνει να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία εντελώς διαφορετική πόλη και το σημαντικότερο για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει σχεδιασμός, η κυβέρνηση είναι στο πλευρό τους και όλα τα μεγάλα projects προχωρούν με έναν ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη».
«Η πόλη με την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου και με τα μεγάλα έργα υποδομών αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ και ισχυροποιεί σημαντικά τη γεωστρατηγική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων