Κάρτα εργασίας-ψηφιακό ωράριο: Πέντε νέες υποχρεώσεις για τις εταιρείες  

Ποιες αποφάσεις του υπ. Εργασίας δημιουργούν «πονοκέφαλο» σε επιχειρήσεις και λογιστές. Πως αλλάζει η καταγραφή ωραρίου, αδειών και υπερωριών. Νέες λύσεις από την Epsilon Net. 

Δημοσιεύθηκε: 23 Νοεμβρίου 2022 - 08:14

Load more

Πέντε νέα εργαλεία ελέγχου τήρησης της νομιμότητας στην αγορά  εργασίας και αντίστοιχα, πέντε σημαντικές υποχρεώσεις - “πονοκέφαλο” για τους εργοδότες και τα λογιστήριά τους  δημιουργεί η χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας και η  απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, που τρέχει έως το τέλος Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις της χώρας.

Βάσει του σχεδιασμού, μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, το πληροφοριακό σύστημα Εργάνη θα έχει μια πλήρη εικόνα για το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο και θα γνωρίζει τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία μορφή. Πρόκειται για  ένα “ψηφιακό ημερολόγιο” άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο ο οποίος έτσι, θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, τις ώρες που εργάστηκε και κυρίως τις ώρες που ο εργοδότης δήλωσε στο σύστημα, και κατά συνέπεια το ύψος της αμοιβής του κάθε φορά.  Να σημειωθεί ότι τα πρόστιμα για την μη τήρηση των δηλωθέντων, εφόσον γίνει έλεγχος από την Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, μπορεί και να ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ, ανά αδήλωτο εργαζόμενο. 

Να σημειωθεί εδώ, ότι η νέα Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, βάσει των όσων προβλέπει και η Κοινή Υπουργική Απόφαση με το νέο Οργανόγραμμά της, θα μπορεί να διενεργεί εντατικούς ελέγχους όλο το 24ωρο. Προφανείς στόχοι είναι η  προστασία της υγείας των εργαζομένων, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, η τήρηση της νομοθεσίας και η ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.  Όσο για τα όπλα, αυτά ξεκινούν από επιθεωρήσεις και ελέγχους σε χώρους εργασίας, περνούν από τα υψηλά πρόστιμα και φθάνουν έως και τις διώξεις, όπου διαπιστώνονται σημαντικές και συνεχείς παραβάσεις.  

Η προετοιμασία των επιχειρήσεων προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες  “ψηφιακές” υποχρεώσεις τους, ήδη έχει προκαλέσει “πονοκέφαλο” καθώς διαπιστώνεται  αφενός ότι δεν υπάρχει ενημέρωση (ούτε των εργαζόμενων ούτε και των εργοδοτών), αφετέρου ότι απαιτείται και σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση για την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων. 

Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Εργασιακών Θεμάτων και Εμπορικό Διευθυντή του Ομίλου Epsilon Net Βασίλη Πρασσά, πρόκειται για ένα σύνθετο έργο, προετοιμασίας και υποστήριξης των επιχειρήσεων όλης της χώρας για την ψηφιακή κάρτα εργασίας και το ψηφιακό ωράριο, με σημαντικές αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος, όπως: 

  1.  Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή. Στην πράξη,  αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο σύστημα Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου. 
  2.  Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία,  θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση, έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης των δηλωθέντων ωρών εργασίας με αυτές που τελικά θα πραγματοποιούνται. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.
  3.  Άδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται επίσης, στην  ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας, ασθένειας ή απουσίας, η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα. 
  4.  Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει «χτυπημάτων» ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις. 
  5.  Υπολογισμός Μισθοδοσίας: O υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων. 

Όπως μάλιστα επεσήμανε ο κ. Πρασσάς, σε ημερίδα ενημέρωσης επιχειρήσεων που πραγματοποίησε η Epsilon Net σε συνεργασία με την Ένωση Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Αττικής (ΕΦΕΕΑ), λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης,  απαιτούνται καινοτόμες «έξυπνες» λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια θα διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου.  

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος έχει ήδη δημιουργήσει την εφαρμογή Epsilon Smart Ergani για την ορθή εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, που συνδέει online εργαζόμενο, εργοδότη και λογιστή και διακρίνεται από τα εξής χαρακτηριστικά: Αυτόματη υποβολή ωραρίου από τον εργοδότη, διασφάλιση ορθών χτυπημάτων κάρτας από εργαζόμενους, Online ενημέρωση λογιστή για υποβολή ψηφιακών ωραρίων, πρόσβαση μέσα από laptop, tablet, smartphone από παντού. 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων