Στο μικροσκόπιο του υπ. Ανάπτυξης οι καταναλωτικές οργανώσεις

Διορία έως τις 24 Φεβρουαρίου έχουν οι καταναλωτικές οργανώσεις για να δώσουν στοιχεία στο υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να πιστοποιηθούν. Οι αντιδράσεις και η έλλειψη διαφάνειας.

Δημοσιεύθηκε: 14 Φεβρουαρίου 2023 - 11:45

Load more

Διορία έως την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου έχουν οι Οργανώσεις Καταναλωτών να δώσουν τα στοιχεία που τους ζητά το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν είναι απλώς σφραγίδες και να πιστοποιηθούν.

Αυτό έχει προκαλέσει την αντίδραση μερίδας εκπροσώπων του καταναλωτικού κινήματος, που «βλέπουν» σκοπιμότητα για τον χρόνο που επέλεξε το υπουργείο να ζητήσει τα στοιχεία. Ο επικεφαλής του ΙΝΚΑ κ. Γ. Λεχουρίτης λέει στο Euro2day.gr ότι «το υπουργείο θα μπορούσε να ζητήσει τα στοιχεία αργότερα και όχι τώρα που "τρέχει" το μποϊκοτάζ στα γαλακτοκομικά προϊόντα».

Ο ίδιος χαρακτηρίζει εκβιαστική την κίνηση των υπηρεσιών του υπουργείου και ούτε λίγο ούτε πολύ λέει ότι δεν τον ενδιαφέρει αν θα πιστοποιηθεί. «Άμα δεν πιστοποιηθώ, τι θα μου κάνουν; Θα μου κόψουν το φαγητό», σημειώνει ενώ υποστηρίζει ότι «το υπουργείο δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να ζητά πιστοποίηση, από τη στιγμή που δεν επιχορηγεί τις Οργανώσεις Καταναλωτών».

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι Ενώσεις Καταναλωτών, μεταξύ όλων των άλλων, οφείλουν να υποβάλλουν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους ετήσιες εκθέσεις αναφορικά με τη δραστηριότητά τους το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.

Όμως γιατί το υπουργείο ζητά από το καταναλωτικό κίνημα να προσκομίσει στοιχεία; «Για να δούμε ποιες Οργανώσεις μπορούν να χαρακτηριστούν ως νομιμοποιούμενοι φορείς για την άσκηση ομαδικών αγωγών», λέει ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

«Με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας είναι ευκαιρία να δούμε πόσες Οργανώσεις Καταναλωτών είναι ενεργές. Πόσες έχουν κάνει συλλογικές αγωγές στο παρελθόν, πόσα μέλη έχουν, από πού προέρχονται οι πόροι τους, σε τι οικονομική κατάσταση βρίσκονται και αν χρωστάνε», συμπληρώνει ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Πέρυσι, σε μια αντίστοιχη κίνηση, εννέα Οργανώσεις Καταναλωτών διαγράφηκαν από το μητρώο διότι ήταν μόνο «σφραγίδα». Σήμερα εμφανίζονται να υπάρχουν περισσότερες από 20, όμως πολύ λιγότερες είναι λειτουργούσες και ενεργές, λέει ο Γενικός Γραμματέας.

Οι οικονομικοί πόροι των Ενώσεων Καταναλωτών προέρχονται από τις συνδρομές και τις εθελοντικές εισφορές των μελών τους, κληρονομιές και αξιοποίηση της περιουσίας τους αλλά και από επιχορηγήσεις ή παραχωρήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο, τους ΟΤΑ, την ΕΕ, διεθνείς οργανισμούς, δωρεές, χορηγίες, κ.ά.

Στοιχεία στα οποία δεν έχει πρόσβαση το κοινό, άρα πολύ λίγα γνωρίζουμε για το ποιοι είναι οι πόροι τους, από πού ακριβώς προέρχονται και πού κατευθύνονται. Κάτι που δεν αποκλείεται να αλλάξει το αμέσως προσεχές διάστημα στο πλαίσιο της διαφάνειας και επειδή επιτελούν γενικότερο σκοπό δημοσίου συμφέροντος, λένε κυβερνητικοί αξιωματούχοι στο Euro2day.gr.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων