Πόσο γιαούρτι καταναλώσαμε πέρυσι

Νέα υποχώρηση στον όγκο πωλήσεων το 2022, αύξηση στους τζίρους λόγω των ανατιμήσεων. Κοντά στο -10% υποχώρησε η κατανάλωση στη διετία. Οι παίκτες και τα μερίδια.

Δημοσιεύθηκε: 30 Μαρτίου 2023 - 09:16

Load more

Συνολικά 52.302 τόνους προϊόντων γιαούρτης κατανάλωσαν πέρυσι οι Έλληνες. Ποσότητα σημαντική, ωστόσο λιγότερη από τις ποσότητες που καταναλώθηκαν το 2021 και το 2020.

Με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης της Circana (IRI) για τις πωλήσεις προϊόντων γιαούρτης από τα σούπερ μάρκετ, την τελευταία τριετία ο όγκος πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 5.000 τόνους ενώ η σωρευτική ποσοστιαία μείωση της κατανάλωσης άγγιξε το 10%. Μόνο πέρυσι οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν κατά 6,2% σε σχέση με το 2021. Ωστόσο οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 4,2% στα 227,877 εκατ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων, από 218,726 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 και 226,158 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020.

Ποιοι όμως μοιράστηκαν τα 227,877 εκατ. ευρώ; Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, η ΦΑΓΕ διατήρησε για μια ακόμη χρονιά τα σκήπτρα της κατανάλωσης τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της υποχώρησαν στην Ελλάδα κατά 10,9% σε αξία και 20,3% σε όγκο. Έτσι το μερίδιο της ΦΑΓΕ υποχώρησε πέρυσι στο 20,2% σε αξία και 22,2% σε όγκο από 24,3% και 23,8% σε αξία και όγκο αντίστοιχα που ήταν το 2021.

Στη δεύτερη θέση με μερίδιο σε αξία 17,8%, από 13,5% το 2021, βρέθηκαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατηγορίας, τα οποία με βάση τον όγκο πωλήσεων και μερίδιο 10,1% από 7,7% το 2021 κατέλαβαν την 4η θέση.

Στην τρίτη θέση υποχώρησε η ΚΡΙ ΚΡΙ παρά το γεγονός ότι το μερίδιό της ενισχύθηκε στο 15,7% σε αξία από 15,1% το 2021 και στο 15,8% σε όγκο από 15% που ήταν το 2021.

Η Vivartia (ΔΕΛΤΑ) κατέλαβε την τέταρτη θέση με μερίδιο 11% σε αξία και την τρίτη θέση με μερίδιο 15% με βάση τον όγκο πωλήσεών της. Το 2021, το μερίδιό της ήταν 11,4% και 16,1% σε αξία και όγκο αντίστοιχα. Πίσω από τη ΔΕΛΤΑ βρίσκεται η Δωδώνη με μερίδιο 7% σε αξία και 5,9% σε όγκο, από 7,1% και 5,8% σε αξία και όγκο αντίστοιχα το 2021.

Ο Όλυμπος υποχώρησε στην έκτη θέση με μερίδιο 7% σε αξία από 7,6% το 2021 και 8,8% σε όγκο έναντι 9,1% το 2021. Μια θέση παρακάτω με μερίδιο 4,8% και 4,5% σε αξία και όγκο αντίστοιχα βρίσκεται η Friesland Campina, η οποία το 2021 ήλεγχε μερίδιο 3,3% σε όγκο και αξία.

Η ΜΕΒΓΑΛ βρέθηκε στην 8η θέση με μερίδιο 4,2% σε αξία και 4,7% σε όγκο, όταν το 2021 ήλεγχε 5,4% και 5,6% σε αξία και όγκο αντίστοιχα. Η Danone διατηρήθηκε στην ένατη θέση με μερίδιο 3% σε αξία και 4,1% σε όγκο από 3% και 4,4% που ήλεγχε σε αξία και όγκο το 2021. Τέλος, στην 10η θέση, όπως και το 2021, βρέθηκε η Φάρμα Κουκάκη με μερίδιο 2,5% τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, ελαφρά υψηλότερο από το 2021, όπου ήλεγχε το 2,3% και το 2,4% σε αξία και όγκο αντίστοιχα.

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων