Δωρεάν παροχές και αποζημιώσεις φέρνει ο νέος κανονισμός διαδικτύου

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων τον νέο Εθνικό Κανονισμό Ανοικτού Διαδικτύου. Κάλεσμα σε καταναλωτικές οργανώσεις να καταθέσουν απόψεις. Οι αλλαγές.

Δημοσιεύθηκε: 9 Ιουνίου 2023 - 11:29

Load more

Έναν πιο «φιλικό» προς τον καταναλωτή Εθνικό Κανονισμό Ανοικτού Διαδικτύου συνέταξε και θέτει σε δημόσια διαβούλευση η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), καλώντας καταναλωτικές οργανώσεις οι οποίες προβαίνουν συχνά σε καταγγελίες για καταβολή αποζημιώσεων από παρόχους και χαμηλότερες ταχύτητες από τις αναγραφόμενες των συμβολαίων να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Από τις σημαντικές αλλαγές στον νέο κανονισμό ανοικτού δικτύου είναι:

Οι μηδενικές χρεώσεις στην κινητή τηλεφωνία εισάγονται στις περιπτώσεις που αφορούν στις υπηρεσίες μέτρησης της ταχύτητας του Διαδικτύου και στις υπηρεσίες παροχής τηλεκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας.

Από τη διαβούλευση θα προκύψει αν στις δωρεάν χρεώσεις θα ενταχθούν η χρήση της μηδενικής χρέωσης και στο panic button του κινητού, δηλαδή στις υπηρεσίες ειδοποίησης για ενδοοικογενειακή βία ή/και χρήσης βίας στις γυναίκες ή αν θα προστεθούν και άλλες υπηρεσίες ανάλογα τις εκάστοτε ανάγκες.

Η ΕΕΤΤ δημιούργησε για τις συνδέσεις Internet έξι μεγάλες κατηγορίες, ανάλογα με την ταχύτητα:

α/α Ταχύτητα

  1. πάνω από 1 Gbit/s
  2. από 300 Mbit/s έως 1 Gbps
  3. από 100 Mbit/s έως 300 Mbit/s
  4. από 30 Mbit/s έως 100 Mbit/s
  5. από 10 Mbit/s έως 30 Mbit/s
  6. από 2 Mbit/s έως 10 Mbit/s

Με τον τρόπο αυτό οι πάροχοι καλούνται να ορίσουν τη διαφημιζόμενη/προτεινόμενη ταχύτητα, έτσι ώστε να μην είναι υψηλότερη από τη μέγιστη πραγματική ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί σε κάποια γεωγραφική περιοχή, ανάλογα με την τεχνολογία πρόσβασης και ο σχετικός πίνακας θα αναρτάται στην ιστοσελίδα κάθε παρόχου.

Παράλληλα βάζει τέλος στους περιορισμούς στην κίνηση όταν γίνεται χρήση της δυνατότητας πρόσδεσης άλλων συσκευών (tethering) μέσω mobile hotspot ή Bluetooth καθώς και στη «διαφοροποιημένη χρέωση περιεχομένου», κάτι που συνέβαινε κατά κόρον στο παρελθόν.

Αποζημιώσεις

Η ΕΕΤΤ επιβάλλει στους παρόχους τα μέτρα αποζημίωσης ή επανόρθωσης σε περίπτωση αστοχίας μιας σύνδεσης να είναι αναλογικά και να ορίζονται με τρόπο που να προκύπτει ότι καλύπτουν όλο το διάστημα που υπήρξε το πρόβλημα.

Μάλιστα αν η διάρκεια μιας προβληματικής σύνδεσης ξεπερνά τις 30 ημέρες, ο καταναλωτής δύναται να διακόψει τη σύνδεση αζημίως για τον ίδιο (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του για την απόκτηση επιδότησης εξοπλισμού).

Διεξαγωγή ελέγχων από τους παρόχους

Όπως τονίζεται στο κείμενο της διαβούλευσης, παράπονο ή καταγγελία συνδρομητή για συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής απόδοσης της ποιότητας σύνδεσης στο Διαδίκτυο και της ποιότητας που αναφέρεται στο συμβόλαιο δεν εγείρει αυτόματα δικαίωμα αποζημίωσης.

Ειδικότερα:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων