Κρίσιμο Φθινόπωρο στους διαγωνισμούς για Εγνατία και Αττική Οδό

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για την Εγνατία Οδό. Οι εκτιμήσεις για εγκατάσταση παραχωρησιούχου και πληρωμή αρχές 2024. Το χρονοδιάγραμμα για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού.

Δημοσιεύθηκε: 16 Αυγούστου 2023 - 07:29

Load more

Φθινοπωρινές εξελίξεις αναμένονται τόσο για τον ήδη ολοκληρωμένο διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis, όσο και με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Σε ότι αφορά τον πρώτο, εκκρεμεί ο έλεγχος του τελικού σχεδίου σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο με το ΤΑΙΠΕΔ να έχει επιλέξει να προωθήσει ήδη το σχετικό φάκελο και σε δεύτερο χρόνο φάκελο με τις λεπτομέρειες και τα σχετικά έγγραφα, εκτιμώντας ότι η τακτική αυτή θα επιταχύνει τη διαδικασία. Κατ’ εκτίμηση η γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα μπορούσε να δοθεί μέσα στο φθινόπωρο, ώστε η σύμβαση να οδεύσει προς κύρωση στη Βουλή στο τέλος του 2023.

Υπό αυτό το σχεδιασμό, ωστόσο η πληρωμή του τιμήματος του 1,5 δισ. ευρώ για την Εγνατία Οδό και η εγκατάσταση παραχωρησιούχου τοποθετείται στις αρχές του 2024. Υπενθυμίζεται ότι η κατακύρωση του έργου στην κοινοπραξία των προτιμητέων επενδυτών έγινε τον Σεπτέμβριο του 2021.

Σε ότι αφορά την Αττική Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών (που κατατέθηκαν στις 17 Ιουλίου 2023), τον Σεπτέμβριο και ειδικότερα κατά την περίοδο της ΔΕΘ.

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη στείλει επιστολές προς τους εκπροσώπους των έξι διεκδικητών, ζητώντας διευκρινήσεις επί των φακέλων τους και τα σχετικά νομιμοποιητικά έγγραφα, ορίζοντας ως προθεσμία απαντητικής ημερομηνίας την 21 Αυγούστου.

Ακολούθως, στις 24 Αυγούστου προγραμματίζεται συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να εγκριθεί η πληρότητα και νομιμότητα των φακέλων. Εφόσον, οι παραπάνω διαδοχικές ημερομηνίες τηρηθούν θεωρείται πιθανή η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών πριν τη ΔΕΘ.

Ακόμη και στο ενδεχόμενο να ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές απ' όσους διαγωνιζόμενους κατέθεσαν οικονομικές προσφορές με απόκλιση έως και 5% από την υψηλότερη προσφορά, εκτιμάται ότι ο προσωρινός ανάδοχος της νέας παραχώρησης θα μπορούσε να αναδειχθεί πριν το τέλος του 2023.

Τα παραπάνω βεβαίως τελούν υπό την αίρεση της αντίδρασης των διεκδικητών και την ενδεχόμενη υποβολή ενστάσεων, εκδοχή που δεν μπορεί να αποκλειστεί, ιδίως για τέτοιου μεγέθους διαγωνισμό. Σημειώνεται πως η Αττική Οδός αποτελεί την μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης αστικού αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη, συγκεντρώνοντας ισχυρό ενδιαφέρον από διεθνή infrastructure funds, μαζί με Έλληνες συνεταίρους.

Παρά το γεγονός δε, ότι το επιτοκιακό περιβάλλον οδηγεί σε αύξηση του κόστους χρηματοδότησης, επηρεάζοντας τα οικονομικά μοντέλα των διεκδικητών, οι εκτιμήσεις της αγοράς τοποθετούν υψηλά τον πήχη για το προσφερόμενο τίμημα, πέριξ των 2 δισ. ευρώ.

Πάντως στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ομαλή μετάβαση στη νέα παραχώρηση μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η τρέχουσα σύμβαση με Άκτωρ Παραχωρήσεις-Άβαξ.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στις 17 Ιουλίου τα επενδυτικά σχήματα που υπέβαλλαν δεσμευτικές προσφορές είναι:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων