Τηλεοπτικά δικαιώματα: Τρεις «παίκτες» στην μάχη για το Champions League

Κατατέθηκαν οι προσφορές και σύντομα αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος για την περίοδο 2024-2027. Στην κούρσα της διεκδίκησης έχουν μπει Cosmote TV, Mega και Antenna.

Δημοσιεύθηκε: 9 Δεκεμβρίου 2023 - 08:13

Load more

Τρεις «παίκτες» εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των οργανώσεων ποδοσφαίρου Champions League, Europa League και Confederations League της περιόδου 2024-2027 για τη χώρα μας.

Το Champions League, το Europa League και το Europa Conference League της τριετίας 2024 – 2027 τέθηκαν σε δημοπρασία και Cosmote TV, Mega και Antenna υπέβαλλαν κλειστές προσφορές στην TEAM, η οποία αναμένεται να αποφασίσει τις επόμενες ημέρες τον ανάδοχο για λογαριασμό της UEFA.

Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο καθυστέρησης στην επιλογή αναδόχου αν οι αρχικές προσφορές δεν ικανοποιήσουν την TEAM, οπότε και αναμένεται να υπάρξει και δεύτερος γύρος προσφορών.

Σήμερα τα δικαιώματα διαθέτει ο ΟΤΕ, μαζί με την Alter Ego (Mega Channel). Η τελευταία έχει το δικαίωμα μετάδοσης ενός αγώνα κάθε Τετάρτη που διεξάγεται στο Champions League.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς πρόκειται για ένα κόστος της τάξης των περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή περίπου 90 εκατ. ευρώ για την τριετία, ποσό που είναι ιδιαίτερα υψηλό. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι μπορεί να υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για τα δικαιώματα μόνο σε έναν ή δύο αγώνες και όχι για το σύνολο του πακέτου.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΟΤΕ είναι αυτός που διεκδικεί ολόκληρο το πακέτο με στόχο την ενδυνάμωση του αθλητικού του περιεχομένου και την περεταίρω αύξηση των συνδρομητών του.

Η Nova δεν συμμετείχε στην… κούρσα, καθώς έχει ξεκαθαρίσει ότι προτεραιότητά της είναι η Euroleague όσον αφορά την συνδρομητική τηλεόραση, αλλά κυρίως η ανάπτυξη οπτικών ινών προκειμένου να ολοκληρώσει το επενδυτικό της πλάνο για την χώρα. Εκτός έμεινε και η ΕΡΤ, η οποία στο παρελθόν είχε επιχειρήσει ν’ αναλάβει κι εκείνη τη μετάδοση κάποιων αγώνων. Ωστόσο, αυτό δεν στάθηκε εφικτό, λόγω του αυξημένου κόστους.

Στελέχη της αγοράς μάλιστα έκαναν λόγο για έκπληξη στην κατάθεση προσφορών από τρεις διεκδικητές καθώς, όπως επεσήμαναν, οι τιμές για την διεκδίκηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων μιας τέτοιας διοργάνωσης έχουν ανέβει στα ύψη, ενώ η ελληνική αγορά είναι μικρή αλλά και «μισή» λόγω της αυξημένης πειρατείας, που στο θέμα του αθλητικού περιεχομένου έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι οι παράνομες συνδέσεις έχουν γίνει οι κυρίαρχοι της αγοράς, καθώς εκτιμάται ότι φτάνουν στο 1 εκατ. χρήστες, με τη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωπαϊκού Γραφείου για τη διανοητική ιδιοκτησία (EQUIPO) τον περασμένο Ιούνιο, να έχει υψηλότερο ποσοστό θέασης πειρατικού περιεχομένου σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ (25% στην Ελλάδα σε σχέση με 21% στην ΕΕ). Δηλαδή, ένας στους τέσσερις θεατές προτιμά την πειρατική τηλεόραση από τη νόμιμη συνδρομητική.

Η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα

Σημαντικό πλήγμα φαίνεται να δέχεται η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα τόσο από την πειρατεία όσο και από τις streaming πλατφόρμες που κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην ελληνική αγορά. Αποτέλεσμα είναι οι δύο πλατφόρμες Cosmote TV και Nova να διεκδικούν αθλητικό περιεχόμενο ώστε να κερδίσουν περισσότερους συνδρομητές.

Οι συνδρομητές της Cosmote TV έφτασαν το τρίτο τρίμηνο στις 665.261 σημειώνοντας άνοδο 3,3% έχοντας αυξηθεί κατά 21.485, και μόνο στο τελευταίο τρίμηνο όπου ξεκίνησαν και οι αθλητικές διοργανώσεις πρόσθεσε 17.364 συνδρομητές.

Από την πλευρά της η Nova αριθμεί περί τους 430.000 συνδρομητές, έχοντας καταγράψει σημαντική άνοδο από τους κάτι λιγότερους από 380.000 που διέθετε την περασμένη χρονιά, έχοντας προσθέσει στο οπλοστάσιο της όλα τα μεγάλα ξένα πρωταθλήματα και διατήρησε τη Euroleague.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων