Η μάχη στο ράφι για Coca Cola και ελληνικά brands

Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει τη μάχη για τα μερίδια αγοράς. Πόσα εκατομμύρια ξοδέψαμε πέρυσι για το... εθνικό μας ποτό και πόσα αναψυκτικά κυκλοφορούν στην αγορά.

Δημοσιεύθηκε: 19 Φεβρουαρίου 2025 - 07:33

Load more

Περισσότερα από 250 εκατομμύρια κιβώτια αναψυκτικών καταναλώθηκαν πέρυσι στην Ελλάδα, με την Coca-Cola HBC να κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αφού πούλησε 127,8 εκατ. κιβώτια -σ.σ. ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε 5,678 λίτρα ή 24 μερίδες-, δηλαδή 6,1% περισσότερα σε σχέση με το 2023.

Πρόκειται για ένα νέο ρεκόρ όγκου πωλήσεων για μια αγορά που, αν και μικρή, αυξάνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς λόγω του τουρισμού και έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την Coca-Cola HBC. Η χώρα μας κατατάσσεται ένατη σε σπουδαιότητα για τον όμιλο, ανάμεσα σε 24 χώρες.

Μάλιστα παρά τις ανατιμήσεις, στις οποίες έχει προχωρήσει η εταιρεία έχει καταφέρει να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών είτε πρόκειται για τον κλάδο του HoReCa, είτε πρόκειται για το κανάλι του σούπερ μάρκετ.

Στο τελευταίο, δηλαδή στο κανάλι της λιανικής, όπου ο τζίρος των 137 διαφορετικών αναψυκτικών που κυκλοφορούν ξεπέρασε πέρυσι τα 303 εκατ. ευρώ το μερίδιο της Coca Cola υπερβαίνει το 50% σύμφωνα με στοιχεία από τη Circana. Στη δεύτερη θέση και με μεγάλη απόσταση ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων αυξήθηκε στο 6,9% από 6,7% που ήταν το 2023.

Το ενδιαφέρον είναι τι συμβαίνει στην τρίτη θέση όπου δύο ελληνικά brands μοιράζονται το έπαθλο. Η μέχρι και πριν από έναν χρόνο Πατρινή Λουξ εμφανίζει σημαντικές απώλειες με το μερίδιο της βάσει αξίας να έχει υποχωρήσει στο 6,4% από 6,7% το 2023. Αντιθέτως το brand Βίκος της Ηπειρώτικης Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων από 5,5% σκαρφάλωσε στο 6,4%.

Ακολουθεί η Schweppes (Coca Cola HBC) με μερίδιο 5% από 5,2% ενώ η Pepsi με μερίδιο 4,5% από 4,4% καταλαμβάνει την έκτη θέση και η Fanta με 4,2% την έβδομη. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τα brand sparky (2,7%), Tuborg (2,6%) και Sprite (2,4%).

Πιο κάτω βρίσκεται η ΕΨΑ το μερίδιο της οποίας υποχώρησε μέσα σε έναν χρόνο στο 2% από 2,8% που ήταν το 2023, της ΗΒΗ διαμορφώθηκε στο 1,5% από 1,6% ενώ της Green Cola αυξήθηκε στο 1,3% από 0,7%. Κάτω από 1% είναι το μερίδιο των: 7up (0,8%) και του Κλιάφα (0,8%) που έχει εξαγοραστεί από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων