Τα δύο σενάρια για τις ανατιμήσεις και την κατανάλωση το 2025

Οι δύο πρώτοι μήνες της χρονιάς ενισχύουν την εκτίμηση ότι θα συνεχιστεί η άνοδος των τιμών στα τρόφιμα και άλλα βασικά είδη. Πώς θα κινηθούν οι πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων.

Δημοσιεύθηκε: 2 Μαρτίου 2025 - 08:05

Load more

Η υποτονική εκκίνηση της κατανάλωσης τον Ιανουάριο και η αδύναμη πορεία του Φεβρουαρίου, επιβεβαιώνουν τους φόβους της αγοράς για επιδείνωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντός του έτους.

Τάση που αποτυπώνει και η Circana, στα δύο πρόσφατα σενάρια για την πορεία της αγοράς των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), που παρουσιάστηκαν στη γενική συνέλευση του ECR Hellas. Τα δύο κυρίαρχα σενάρια για την πορεία της κατανάλωσης εφέτος είναι τα εξής:

Και τα δύο αυτά σενάρια έχουν ως δεδομένες τις ανατιμήσεις, εν αντιθέσει με τις προβλέψεις που είχε κάνει η Circana στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Τότε, σε συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, ο επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης Μπορέτος, είχε παρουσιάσει τρία σενάρια: Το πρώτο προέβλεπε μείωση τιμών 1,3%, το δεύτερο σταθερές τιμές και το τρίτο αύξηση των τιμών κατά 2,9% (όπως και το τρέχον δεύτερο σενάριο). Όμως τότε το επικρατέστερο σενάριο ήταν αυτό των σταθερών τιμών, με ανάπτυξη της αγοράς κατά 3,2% σε αξία.

Ωστόσο, τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά κινείται σε διαφορετική τροχιά, με τις ανατιμήσεις να θεωρούνται πλέον αναπόφευκτες. Σύμφωνα λοιπόν με τα νέα δεδομένα στα "Τρόφιμα", με βάση το πρώτο σενάριο, αναμένονται αυξήσεις τιμών κατά 3,3% και αύξηση πωλήσεων κατά 3,8%. Με βάση το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις τιμών θα φτάσουν το 4,7% και οι πωλήσεις το 4,1%.

Στην κατηγορία, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού (ΗΒΑ), σύμφωνα με το πρώτο σενάριο προβλέπονται αυξήσεις τιμών κατά 1,3% και μείωση πωλήσεων κατά 2,9%, ενώ σύμφωνα με δεύτερο σενάριο προβλέπονται αυξήσεις τιμών κατά 2,2% και μείωση πωλήσεων κατά 1,7%.

Τέλος στην κατηγορία ειδών νοικοκυριού (Household - καθαριστικά), με βάση το πρώτο σενάριο, αναμένονται αυξήσεις τιμών κατά 1,6% και μείωση πωλήσεων κατά 1,6%. Με βάση το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις τιμών θα φτάσουν το 2,8% και οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1,4%.

Βέβαια η πορεία της ελληνικής αγοράς καταναλωτικών αγαθών θα εξαρτηθεί από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης και της πορείας του τουρισμού. Μια κατηγορία καταναλωτών που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε βασικό τροφοδότη των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων