Νέοι διαγωνισμοί 400 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικά έργα

Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους δημοπρατήθηκαν δύο νέα έργα. H προθεσμία υποβολής προσφορών είναι ο Ιούνιος του 2025. Τι αφορούν.

Δημοσιεύθηκε: 7 Μαρτίου 2025 - 08:07

Load more

Δύο νέοι διαγωνισμοί fast track με χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF προκηρύχθηκαν από τον ΟΣΕ για την αναβάθμιση σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.

Ειδικότερα, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της γραμμής Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Οινόη, προϋπολογισμού 240,7 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 17 Ιουνίου 2025, με προβλεπόμενο ορίζοντα έναρξης και ολοκλήρωσης της σύμβασης το διάστημα 01 Σεπτεμβρίου - 31 Μαΐου 2028.

Επίσης προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση υποδομής της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, στο τμήμα από Μουριές έως Προμαχώνα, για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, ύψους 159 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ως ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίστηκε η 18η Ιουνίου με ορίζοντα έναρξης και ολοκλήρωσης της σύμβασης για την 1η Σεπτεμβρίου 2025 - 31η Μαΐου 2028.

Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος ΣΚΑ - Οινόη (περίπου 52 χλμ. υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής), τα έργα υποδομής στους ενδιάμεσους σταθμούς, την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών Οινόης και Αλιάρτου καθώς και την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής στάσης στα Οινόφυτα.

Για το έργο ΣΚΑ - Οινόη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει κονδύλια 192,14 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF II, όπως και για άλλες σιδηροδρομικές παρεμβάσεις. Το τμήμα αυτό που έχει κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 1960 δεν διαθέτει σύγχρονη υποδομή-επιδομή και είχε θεωρηθεί απαραίτητη η αναβάθμισή του.

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμώνα - Προμαχώνα (στο τμήμα Μουριές έως Προμαχώνα, μήκους περίπου 53 χλμ.), ώστε να μπορεί να εγκατασταθεί μελλοντικά το Σύστημα ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Προμαχώνα, μήκους περίπου 128 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Και αυτό το έργο εντάχθηκε για συγχρηματοδότηση στο Ταμείο Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF II), με εξασφαλισμένα κονδύλια 112,075 εκατ. ευρώ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων