Τι πληρώνουμε ανά πάροχο για ρεύμα τον Μάιο

Αυξήσεις για αρκετούς παρόχους στα πράσινα τιμολόγια τον Μάιο. Στα 14,4 λεπτά η κιλοβατώρα, η μέση χρέωση στην αγορά ρεύματος, αυξημένη κατά 7% έναντι του Απριλίου. Αμείωτος ο ρυθμός της στροφής στα μπλε σταθερά.

Δημοσιεύθηκε: 2 Μαΐου 2025 - 08:08

Load more

Το πτωτικό σερί των τελευταίων μηνών έσπασε τον Μάιο για τα πράσινα τιμολόγια, με αρκετούς παρόχους να ανακοινώνουν διψήφιες αυξήσεις στα προϊόντα τους και άλλους να διατηρούν σταθερές τις τιμές, χωρίς ωστόσο η μέση χρέωση να ξεφύγει πάνω από το ψυχολογικό φράγμα των 15 λεπτών.

Στη μεγάλη εικόνα, ο «χάρτης» των τιμολογίων για όσους τουλάχιστον παρόχους τα είχαν ανακοινώσει μέχρι χθες το βράδυ, βγάζει μια μέση χρέωση στα 14,4 λεπτά η κιλοβατώρα, αυξημένη κατά 7% έναντι εκείνης του Απριλίου.

Αν και η μέση χονδρική τιμή τον προηγούμενο μήνα έκλεισε με μείωση 16%, στα 89,05 €/MWh, αυτό δεν αποτυπώθηκε στα πράσινα προϊόντα του Μαΐου, διαψεύδοντας τις όποιες εκτιμήσεις υπήρχαν για νέα αποκλιμάκωση των τιμών.

Στην πλειονότητά τους οι προμηθευτές επέλεξαν είτε να κρατήσουν σταθερές τις τιμές (Protergia, NRG) είτε να κινηθούν αυξητικά, πιθανότατα γιατί όλους τους προηγούμενους μήνες είχαν προβεί σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις, προκειμένου να συγκρατήσουν τις ανατιμήσεις στη χονδρική, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τη ΔEΗ.

Στη λίστα των παρόχων, με βάση τη σειρά μεριδίων που έχουν, η ΔEH ανέβασε το δικό της τιμολόγιο στα 13,6 λεπτά/KWh από τα 11,6 τον Απρίλιο (16,5%), παραμένοντας ωστόσο ένα από τα φθηνότερα στην αγορά, η Protergia το κράτησε σταθερό (15,9 λεπτά) και ο Ηρων το αύξησε στα 14,3 λεπτά (14,6%).

Στην περίπτωση της NRG, η τιμή παρέμεινε σταθερή στα 15,8 λεπτά/KWh, το ίδιο και για τη Ζενίθ στα 16,02 λεπτά, ενώ για την Ελίν αυξήθηκε στα 12,2 λεπτά (16,9%) και για τη Eunice στα 13,2 (13,9%). Από τη δεκάδα απουσιάζουν η Elpedison, η Φυσικό Αέριο και η Volton, που μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν είχαν ανακοινώσει τιμές για τον Μάιο.

Σε κάθε περίπτωση και πέραν του γεγονότος ότι οι προμηθευτές επέλεξαν να «μαζέψουν» τις πολύ μεγάλες μειώσεις τιμών του προηγούμενου μήνα στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμολογίων, είναι προφανές ότι επιχειρούν να στρέψουν καιρό τώρα τους πελάτες τους στα μπλε (σταθερά). Τα διψήφια ποσοστά των αυξήσεων για τον Μάιο στα πράσινα έχουν κι αυτή την ανάγνωση.

Με αμείωτο ρυθμό η στροφή στα μπλε

Το παιχνίδι παίζεται καιρό τώρα στα μπλε σταθερά και η στροφή προς αυτά συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το πράσινο τιμολόγιο έχασε το 2024 περίπου 1 εκατομμύριο πελάτες, με τις διακυμάνσεις των τιμών να αποτελούν τον καταλύτη για τις μετακινήσεις καταναλωτών προς τα μπλε ή τα κίτρινου χρώματος προϊόντα (κυμαινόμενα ή μεικτά).

Αν και στο σαφώς ακριβότερο από τα σταθερά προϊόντα, πράσινο τιμολόγιο, παρέμεναν στα τέλη της περυσινής χρονιάς 4.296.557 καταναλωτές (στοιχεία ΡΑΑΕΥ), ένα χρόνο πριν το νούμερο ήταν σχεδόν 5,3 εκατομμύρια.

Αργά αλλά σταθερά δηλαδή το ποσοστό τους «ροκανίζεται» και παρότι ακόμη υψηλό, έχει υποχωρήσει από σχεδόν 89% στις αρχές του 2024, όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα χρωματιστά τιμολόγια, στα επίπεδα του 70%. Τα στοιχεία για την προηγούμενη χρονιά δείχνουν ότι τα μπλε προϊόντα αριθμούσαν 800.265 πελάτες με μερίδιο αγοράς 13,49% (από 2,73% τον Γενάρη του 2024) και τα κίτρινα, κυμαινόμενα ή μεικτά, 836.838 με ποσοστό 14,10% (από 8,4% αρχές Γενάρη του 2024).

Σήμερα κυκλοφορούν πάμπολλα μπλε προϊόντα, 12μηνης ή μεγαλύτερης διάρκειας, χωρίς να αποκλείεται να αυξηθούν περαιτέρω, με κάποια από αυτά να ξεκινούν από τα 9,4 λεπτά/KWh, δηλαδή σε τιμές ακόμη και 50% χαμηλότερες από εκείνες των πράσινων. Η δύναμη, ωστόσο, της αδράνειας διατηρεί ακόμη έναν πολύ μεγάλο αριθμό καταναλωτών, πάνω από 4 εκατομμύρια, στην τελευταία αυτή κατηγορία.

Στο ερώτημα κατά πόσο τα πράσινα τιμολόγια έχουν επιτελέσει το έργο τους, δηλαδή να κάνουν τον καταναλωτή να ξεχωρίζει τους φθηνότερους από τους ακριβότερους παρόχους και έχουν πλέον κλείσει τον κύκλο τους, η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ δεν έχει ακόμη καταλήξει ποια είναι η απάντηση.

Τυχόν αλλαγή του μοντέλου και αντικατάστασή του από ένα καινούργιο χρειάζεται χρόνο, θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι είναι απλό και αποτελεσματικό, με κυριότερο πρόβλημα ότι οι καταναλωτές δεν έχουν καμιά διάθεση να μπουν ξανά στην περιπέτεια της εξοικείωσης με ένα νέο καθεστώς. Ειδικά όταν δυσκολεύτηκαν -και δυσκολεύονται ακόμη- να κατανοήσουν το υφιστάμενο.

Σε ό,τι αφορά πάντως τα σταθερά τιμολόγια, όπου η διείσδυσή τους γίνεται με αρκετά πιο αργές ταχύτητες απ' ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πηγές του ΥΠΕΝ δεν αποκλείουν σε δεύτερο χρόνο να εξεταστούν τυχόν τρόποι αύξησης του μεριδίου τους, μέσα από κίνητρα, χωρίς ωστόσο αυτό να βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων