«Σιωπηρές» ανατιμήσεις έφερε στους καταναλωτές ο Μαΐος

Σε ποια προϊόντα καταγράφονται σημαντικές αυξήσεις τιμών και γιατί στους νέους τιμοκαταλόγους. Τι δείχνει το ταμείο των σούπερ μάρκετ και η συμπεριφορά των καταναλωτών στο ράφι.

Δημοσιεύθηκε: 14 Μαΐου 2025 - 13:50

Load more

Ο Μάιος ήρθε να προσθέσει ακόμη έναν γύρο αυξήσεων σε βασικά προϊόντα, επιβεβαιώνοντας ότι ο πληθωρισμός παραμένει «ζωντανός» στα ράφια. Πρωταθλητής και αυτό τον μήνα στις ανατιμήσεις, είναι ο καφές, οι τιμές του οποίου συνεχίζουν να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Οι νέοι τιμοκατάλογοι έχουν ενσωματώσει αυξήσεις 10%-18% ανάλογα με τη μάρκα και την κατηγορία (φίλτρο, στιγμιαίος, εσπρέσο), λόγω των διεθνών τιμών όπως επικαλούνται οι εταιρείες εμπορίας.

Από τις αρχές του έτους ο καφές έχει αυξηθεί κατά 18,74%, όμως τα μηνύματα για την πορεία της τιμής στο μέλλον είναι αντιφατικά. Η παραγωγή καφέ της Βραζιλίας για τη σεζόν 2025/26 εκτιμάται σχεδόν 5% υψηλότερα από τις προηγούμενες προβλέψεις, όμως η Conab, συνεχίζει να προβλέπει πτώση 6,6% σε ετήσια βάση. Με την Ονδούρα, κορυφαία παραγωγό Arabica στην Κεντρική Αμερική, να αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της κατά 5,1%.

Σημαντικές αυξήσεις, της τάξεως του 10% έως 13%, καταγράφονται στη σοκολάτα παρ' ότι η διεθνής τιμή, σύμφωνα με την Trading Economics, έχει υποχωρήσει κατά 14,14% από τις αρχές του 2025. Παρά τη σημαντική αυτή διόρθωση η τιμή του κακάο είχε φτάσει σε ιστορικό υψηλό, των 12.906 δολάρια/τόνο, τον περασμένο Δεκέμβριο. 

Μικρότερες, αλλά εξίσου σημαντικές είναι οι ανατιμήσεις που πέρασαν μέσα στον Μάιο, σε άλλα προϊόντα. Όπως στα εμφιαλωμένα νερά η τιμή των οποίων αυξήθηκε τις τελευταίες ημέρες κατά 4%-5%, με τους παραγωγούς να επικαλούνται τα νέα τέλη ανακύκλωσης. Αντίστοιχες αυξήσεις (5%) έχουν περάσει στις μαργαρίνες και στις τροφές για κατοικίδια. Ενώ 6% έχει «τσιμπήσει» η τιμή της μπύρας, πλήττοντας τόσο τις mainstream μάρκες, όσο και τις πιο εξειδικευμένες craft επιλογές, και +3% είναι οι αυξήσεις που έχουν περάσει στις κατεψυγμένες πίτες.

Παρά τις ανατιμήσεις το οργανωμένο λιανεμπόριο δείχνει όχι απλά ανθεκτικότητα αλλά και συνεχή ανάπτυξη σε αξία και σε όγκο. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς που μίλησαν στο Euro2day.gr, αναφέρουν ότι «μετά από τρία και πλέον χρόνια ανατιμήσεων οι αυξήσεις περνούν πλέον σχεδόν απαρατήρητες όχι επειδή είναι αμελητέες, αλλά επειδή δεν προκαλούν την ίδια έκπληξη

Το πρώτο τρίμηνο οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 200 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2024. Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Circana δείχνουν ότι η συνολική δαπάνη στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 6,4% το πρώτο τρίμηνο του 2025, φτάνοντας τα 3,27 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 2,8% στα τρόφιμα, αλλά μειώθηκε 2,3% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά 0,9% στα καθαριστικά. Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 4%, ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε 1,8%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων