Ξοδέψαμε 5 δισ. ευρώ σε τέσσερις μήνες στα σούπερ μάρκετ

Ανθεκτική παραμένει η καταναλωτική ζήτηση παρά τις αυξημένες δαπάνες. Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν. Ποιες Περιφέρειες γράφουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

Δημοσιεύθηκε: 18 Μαΐου 2025 - 08:06

Load more

Μόλις λίγα εκατομμύρια μακριά από τα 5 δισ. ευρώ βρέθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο τετράμηνο, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, από τις 30 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 27 Απριλίου 2025, οι καταναλωτές δαπάνησαν 4,984 δισ. ευρώ στο σούπερ μάρκετ. Δηλαδή δαπανήσαμε 8,9% ή 410 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (1/1/2024-28/4/2024) όπου οι πωλήσεις ήταν 4,574 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή σε αξία επιβεβαιώνεται και από την άνοδο κατά 9% του όγκου των πωλήσεων των ταχυκίνητων κωδικών.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ -σ.σ. αφορούν πωλήσεις σε καταστήματα πάνω από 100 τ.μ.- προκύπτει πως η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση καταγράφηκε στα φρέσκα προϊόντα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 13,4% στα 1,255 δισ. ευρώ.

Οι πωλήσεις της κατηγορία τρόφιμα-ροφήματα ακολούθησαν με ποσοστιαία άνοδο 8,6% και συνολικές πωλήσεις 2,721 δισ. ευρώ.

Αντίθετα, η ποσοστιαία άνοδος στις πωλήσεις των καθαριστικών ήταν περιορισμένη, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 1,6%, φτάνοντας τα 408 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας παρουσίασαν ήπια αύξηση 2,6%, με τον συνολικό τζίρο να φτάνει τα 303 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την γεωγραφική κατανομή, στα νησιά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 13,3%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 7,7% της συνολικής αγοράς. Η Πελοπόννησος ακολούθησε με αύξηση 12,9%, φτάνοντας το 8,7% του συνολικού μεριδίου. Η Κρήτη, με 10,7%, διατήρησε μερίδιο 6,4%, ενώ η Μακεδονία και Θράκη κατέγραψαν αύξηση 10,6%, καταλαμβάνοντας το 11,3% της αγοράς.

Στην Κεντρική Ελλάδα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 10,3%, και το μερίδιο της περιοχής στη συνολική πίτα διαμορφώθηκε στο 12,9%. Στη Θεσσαλονίκη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,7%, με το μερίδιο να φτάνει το 9,8%, ενώ στην Αττική, η ανάπτυξη ήταν στο +6,5% και το μερίδιό της στο σύνολο της αγοράς στο 43,1%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων